K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2008, 19:30   #41
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
Hej Anja

Jeg er førtidspensionist efter de nye regler og får §100 til dækning af mine merudgifter i forbindelse med cøliaki og diabetes, så du kan sagtens søge om dækning af dine merudgifter som føritidspensionist.

Forresten tilllykke med førtidspensionen.
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2008, 23:34   #42
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Ja, tillykke med pensionsafgørelsen, Anja
...............
De var bestemt heller ikke meget for at give mig oplysninger, endsige over hovedet tage min ansøgning om §100 alvorlig. Men jeg insisterede på at få lavet samtaleskema/funktionsskema og det var første skridt til at sagen overhovedet kom igang.

Jeg håber de er mere venlige over for andre, for det er helt utrolig som de kan vende op og ned på tingene, for at kunne give afslag. Det var/er meget ubehageligt og nedværdigende. Jeg håber du får bedre oplevelser.

Lykke til
fra
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2008, 15:53   #43
anja
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej alle / Majs
Jeg har lige været hos socialrådgiveren på smertecentret i Ålborg.
Vi snakkede også om § 100.
Hun sagde at man skulle insistere på at søge uanset hvad kommunen sagde.
Kan man udfylde skemaet hjemmefra eller hvordan foregår det i Thisted?
Er det lykkedes at få noget?
Jeg tænker specielt hjælp til rengøring og medicin.
  Besvar med citat
Gammel 15-11-2008, 16:32   #44
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mullepigen Se meddelelser
Hejsa - jeg melder mig også på banen her.
Er 22 år og startede med ungeydelse i en alder af 15 år og røg direkte på KH som 18 årig og sidder stadig på KH og er sygemeldt.
Jeg bor i aalborg kommune og min psykiater vil have mig på førtidspension , men min sagsbehandler gør alt for at modarbejde mig , så det er ikke helt nemt....
Det er desværre ikke nemt, når man både er ung og har en tåbelig sagsbehandler.

Prøv og insister på, at få udskiftet din sagsbehandler- hvis de modarbejder én, kan man ikke bruge dem til noget andet end, at man bare sidder fast endnu flere år i systemet.
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 15:04   #45
Jutta
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2008
Indlæg: 9
Styrke: 0
Jutta er ny på vejen
Angry

Hej Kurttrold. Jeg har også været ved psykolog Eva Black og det har været en forfærdentlig oplevelse. Jeg vil kalde diktatur at være hos hende. Jeg går ud fra at du har haft nogenlunde samme oplevelse ?
Venlig hilsen Jutta:
Jutta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 23:55   #46
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Hej Anja

Ja, det er helt rigtigt at du skal insistere på at søge og de kan ikke nægte dig at søge, idet man selv kan insistere på at gøre brug af samtaleskema.
Jeg udfyldte samtaleskemaet hjemmefra og når de har modtaget det, skal de tage stilling til det.
At få hjælp til rengøring i Thisted over §100 er nærmest umuligt, da Det Sociale Nævn i Region Nordjylland giver kommunen ret i at Hjemmeplejen skal varetage al form for rengøring. Så du skal i alt fald søge rengøringshjælp først, gennem en hjemmepleje visitator.
Jeg havde Charlotte Thøgersen og hun er rigtig sød og hjælpsom og tog også hensyn til at min mand ikke kan overtage rengøring pga. hans handicaps.
Men iflg. Det Sociale Nævn, skal den praktiske hjemmehjælp ( 1 time hver anden uge til alm. rengøring på 95m2) dække alt fra strygetøj, isyning af knapper, gardinvask, indvendige vinduer, hovedrengøring osv. og kan ikke dækkes yderligere over §100.
Med hensyn til medicin, har jeg fået den selvbetalte del dækket til nu, da jeg ikke kunne få kronikerkort, men den går stadig som en hick hack og jeg afventer den nye afgørelse fra kommunen, efter at Det Sociale Nævn i 2. klage hjemsendte en meget lille del af min klage til kommunen, til fornyet afgørelse, hvor i at kommunen igen valgte at efterprøve om jeg fortsat kan få det.

Håber du kan bruge det, ellers spørg bare igen.

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2008, 00:09   #47
Jutta
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2008
Indlæg: 9
Styrke: 0
Jutta er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kurttrold Se meddelelser
Hej!
Også nordjylland,har fundet k10 på grund af besøg hos psykiater og speciallæge Eva Blach,Så noget godt er der da ved det besøg..

Er på k10 lige så meget jeg magter..
Hej Kurttrold. Det er Jutta der skriver her. Jeg vil gerne være med i den gruppe omkring EB hvornår holder i næste møde og hvor?
Jutta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2008, 12:31   #48
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 17
kurttrold er ny på vejen
møde i januar

Kære Jutta!
Der vil blive holdt et møde engang i januar,kan ikke lige komme med en dato her da vi har planlagt nogle ting hvor andre også skal deltage,jeg har skrevet dig en privat besked om hvilke planer der er...

Du skal være hjertelig velkommen i gruppen...


obs der er også en hemmelig gruppe på facebook der hedder stop EB det kræver dog at man bliver inviteret så vi kan holde den hemmelig via sin mailadresse..
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2008, 13:43   #49
rts
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2008
Indlæg: 70
Styrke: 16
rts er ny på vejen
Hejsa

Jeg er også fra nordjylland - Den sydlige del af aalborg kommune.
Jeg fik piskesmæld i 2007, og frygter hvad der venter fra den kommunale side. Det er ikke just opmuntrende det jeg læser om sagsbehandlingerne (eller mangel på samme-
rts er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2008, 23:45   #50
hvad sker der
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
hvad sker der er ny på vejen
Hej

Har ikke været så aktiv herinde, men vil også lige sige hej.

Er der mon nogen herinde, der er tilknyttet jobcenter centrum i Kennedy arkaden?
Jeg har i HØJ grad brug for en ny sagsbehandler, og vil høre, om nogen kan anbefale en derinde - hvis man overhovedet selv må ønske???

Lidt i god tid - men rigtig glædelig jul fra mig alligevel.

H.S.D
hvad sker der er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Reumatolog Nordjylland Nucca Alt det andet 11 01-04-2013 10:31
psykolog nordjylland tije Dit og Dat 2 28-10-2012 16:01
smertecenter i nordjylland blme Alt det andet 1 26-10-2012 23:56
Århus kalder :-) jomfruen Dit og Dat 0 15-10-2011 17:04
kalder Odsherred... Huldra Dit og Dat 9 19-08-2009 17:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension