K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-06-2015, 11:39   #1
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Feriekort - flexløn

Hej

Håber der er nogen som har forstand og kan hjælpe .

Jeg er ansat efter nye regler i flexjob og arbejder 4 timer om ugen og har været 4 mdr i job i 2014

i dag ringede jeg til løn afdeling og fik at vide at jeg har optjent kun 8 timer i 2014 fordi jeg arbejder 4 timer om ugen


Kan det passe det som jeg får oplyst af dem ? det vil sige det vil jeg være i minus hvis jeg holder ferie'


håber at der er nogen som har erfaring med det

Sidst redigeret af dobar; 02-06-2015 kl. 11:52.
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2015, 12:10   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Mener det lyder rigtigt - desværre.

Dine 8 timer dækker 2 uger, da du har 4 timer pr uge.

Du optjente 2-1/2 dag pr måned.
4 måneder af 2-1/2 dag er 10 dage og det er 2 arbejdsuger, som i dit tilfælde er 8 timer.

Beklager hvis rodet forklaring, men spørg gerne.

En ferieuge har samme timelængde som ens arbejdsuge.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2015, 12:17   #3
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Mener det lyder rigtigt - desværre.

Dine 8 timer dækker 2 uger, da du har 4 timer pr uge.

Du optjente 2-1/2 dag pr måned.
4 måneder af 2-1/2 dag er 10 dage og det er 2 arbejdsuger, som i dit tilfælde er 8 timer.

Beklager hvis rodet forklaring, men spørg gerne.

En ferieuge har samme timelængde som ens arbejdsuge.
Hej

så skal man få noget tilskud over den ... da det er umuligt at få 500-700 kr i 2 uger og overlever med de penge
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2015, 16:19   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
Hej

så skal man få noget tilskud over den ... da det er umuligt at få 500-700 kr i 2 uger og overlever med de penge
Ja du vil jo også få fleksjobtilskud ligesom nu. Hvis ikke kan du søge ledighedsydelse. Se https://www.borger.dk/Sider/Fleksjob.aspx
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2015, 20:15   #5
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
Hej

Håber der er nogen som har forstand og kan hjælpe .

Jeg er ansat efter nye regler i flexjob og arbejder 4 timer om ugen og har været 4 mdr i job i 2014

i dag ringede jeg til løn afdeling og fik at vide at jeg har optjent kun 8 timer i 2014 fordi jeg arbejder 4 timer om ugen


Kan det passe det som jeg får oplyst af dem ? det vil sige det vil jeg være i minus hvis jeg holder ferie'


håber at der er nogen som har erfaring med det
Bare rolig Som punkt 1 så skal de sparsomme feriepenge pr. dag KUN lige erstatte din manglende løn under ferien.

Så som udgangspunkt så tilpasses dit fleksløntilskud under ferien derefter.

Mindre feriepenge end den manglende løn = større fleksløntilskud den måned.

Flere feriepenge end den manglende løn = mindre fleksløntilskud den måned.

Samme feriepenge som den manglende løn = Samme fleksløntilskud den måned.

Men du har hørt forkert.. Ikke 8 timer... Vi optjener 2,08 feriedag pr. ansat måned. Altså har du i 2014 optjent 4 mdr x 2,08 dage = 8,32 feriedage med feriepenge

Sidst redigeret af mik16; 02-06-2015 kl. 20:18.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2015, 10:48   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Men du har hørt forkert.. Ikke 8 timer... Vi optjener 2,08 feriedag pr. ansat måned. Altså har du i 2014 optjent 4 mdr x 2,08 dage = 8,32 feriedage med feriepenge

Mener nu ikke, du skal "brokke" dig over de 8 timer - det er baseret på 30 feriedage om året og giver dig 2 ugers fri.

Bruges 2.08 dag pr måned (baseret på 5 ugers ferie) og dermed de 8,32 feriedag, får du lidt færre feriedage og feriepenge, da du altid skal bruge 2 arbejdsdage og 3 arbejdsfri dage til en ferie uge. Du skal op på 10 feriedage for at det dækker 2 hele kalenderuger.
Fint din arbedgsgiver har medtaget den sjette ferieuge.

Men summasummarum bliver dit økonomiske udbytte formentlig det samme.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2015, 12:08   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Bare rolig Som punkt 1 så skal de sparsomme feriepenge pr. dag KUN lige erstatte din manglende løn under ferien.

Så som udgangspunkt så tilpasses dit fleksløntilskud under ferien derefter.

Mindre feriepenge end den manglende løn = større fleksløntilskud den måned.

Flere feriepenge end den manglende løn = mindre fleksløntilskud den måned.

Samme feriepenge som den manglende løn = Samme fleksløntilskud den måned.

Men du har hørt forkert.. Ikke 8 timer... Vi optjener 2,08 feriedag pr. ansat måned. Altså har du i 2014 optjent 4 mdr x 2,08 dage = 8,32 feriedage med feriepenge
Når trådstarter arbejder 4 timer om ugen passer det da meget godt at hun hos arbejdsgiver har optjent 8 timers ferie svarende til at hun kan holde ferie i 2 uger. Og få fleksjobtilskud som hun plejer i de uger.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2015, 12:39   #8
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Når trådstarter arbejder 4 timer om ugen passer det da meget godt at hun hos arbejdsgiver har optjent 8 timers ferie svarende til at hun kan holde ferie i 2 uger. Og få fleksjobtilskud som hun plejer i de uger.
NEJ 8 TIMER stemmer ingen steder HVIS der i kalenderåret 2014 VAR 4 mdr`s ansættelse.

Alle uanset om det er et fleksjob eller ej, følger ferieloven slavisk. Altså 2,08 dages ferieret/ feriepenge pr. fulde ansat måned. Kun "halve" måneder har en anden optjening. Den hedder så 0,07 feriedag optjent pr. ansat dag. Dog max. de nævnte 2,08 feriedag pr. ansat måned..

4 hele måneder x 2,08 = 8,32 DAGE med det anførte beløb. Hvad der så ER af kroner til de 8,32 dage, afhænger udelukkende af lønindtægten.. Typisk de sædvanlige 12,5 %

Er man så i SAMME job under ferien, som da de 8,32 dage blev optjent (2014). Og med samme løn.. Så betyder det jo at de 12,5 % optjente feriepenge ret nøjagtigt svare til hvad der sættes til af løn ved at afholde 8,32 dages ferie.. Og dermed svare det jo til at holde ferie med løn.. Fleksløntilskuddet vil ikke ændre sig af den grund..

Sidst redigeret af mik16; 03-06-2015 kl. 12:54.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2015, 13:09   #9
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
NEJ 8 TIMER stemmer ingen steder HVIS der i kalenderåret 2014 VAR 4 mdr`s ansættelse.

Alle uanset om det er et fleksjob eller ej, følger ferieloven slavisk. Altså 2,08 dages ferieret/ feriepenge pr. fulde ansat måned. Kun "halve" måneder har en anden optjening. Den hedder så 0,07 feriedag optjent pr. ansat dag. Dog max. de nævnte 2,08 feriedag pr. ansat måned..

4 hele måneder x 2,08 = 8,32 DAGE med det anførte beløb. Hvad der så ER af kroner til de 8,32 dage, afhænger udelukkende af lønindtægten.. Typisk de sædvanlige 12,5 %

Er man så i SAMME job under ferien, som da de 8,32 dage blev optjent (2014). Og med samme løn.. Så betyder det jo at de 12,5 % optjente feriepenge ret nøjagtigt svare til hvad der sættes til af løn ved at afholde 8,32 dages ferie.. Og dermed svare det jo til at holde ferie med løn.. Fleksløntilskuddet vil ikke ændre sig af den grund..
Men det er jo lønafdelingen på mandens arbejdsplads der siger 8 timer. Det er det de har registreret i deres lønferieregnskab. Så det er da ikke utænkeligt at lønafdelingen har sagt at der står 8 timers ferieløn, når han ringer til dem. Læs det oprindelige indlæg fra trådstarter.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2015, 13:10   #10
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Hej

Det er rigtigt at kvinde sagde til mig at jeg optjent kun 8 timer ferie og jeg sprugte hende om er det rigtig kun 8 timer for 4 mdr. eller 8 dage så hun bekræfte igen 8 timer sagde det er fordi du arbejder kun 4 timer om ugen og hun sagde jeg skal få den som hedder løn under ferien derfor fik jeg ikke ferien kort

i dag kontakte jeg kvinde i kommune som er ansvarlig til beregning på flexløn og fortalt hende alt og hun sagde at hun vil ringe til hende på lønkontor så hun vil give til mig besked i denne uge
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension