K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-04-2015, 22:15   #1
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Feriepenge-Flexjob

Hej

jeg er ansat som flexjobber efter nye regler og arbejder 4 timer om ugen . jeg havde i arbejdet siden august 2014.
i dag tjekkede jeg på borger.dk ferie penge og det står jeg har ikke noget ferie penge

skulle jeg ikke optjent ferie penge for de4mdr. i 2014er der nogen som kan hjælpe lidt
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2015, 23:03   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det du har optjent i 2014 er først til rådighed efter 1. maj 2015
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2015, 23:11   #3
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Det du har optjent i 2014 er først til rådighed efter 1. maj 2015
ah sådan tak for svar hvis jeg er ansat i 9 måneder så har jeg ret til højest satser på ledighedsydelse supplerer til min ferie da jeg ikke optjent meget med 4 timer om ugen i 4 mdr.
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2015, 08:00   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
Hej

jeg er ansat som flexjobber efter nye regler og arbejder 4 timer om ugen . jeg havde i arbejdet siden august 2014.
i dag tjekkede jeg på borger.dk ferie penge og det står jeg har ikke noget ferie penge

skulle jeg ikke optjent ferie penge for de4mdr. i 2014er der nogen som kan hjælpe lidt
Jo et eller andet sted SKAL dine optjente feriepenge fremgå

Hvis du i 2014 har været ansat fra 1 august, så har du optjent 2,08 feriedag pr. ansat måned. Det bør så være 2,08 x 5 mdr = 10,4 feriedag. Til brug EFTER 1 maj 15.

Så hvis du ikke kan se dem på feriekonto, så kan det have en anden årsag.

1. Hvis du stadig er ansat samme sted OG er funktionær med ret til løn under ferie, så står pengene ikke på feriekonto..

2. Enkelte store virksomheder administrere selv feriepengene. Men så burde du have fået et feriekort nu ???

3. At de har "glemt" dig og dine feriepenge..

Men prøv at se på din lønseddel fra 31 dec. På den burde optjente feriepenge eller ferieret fremgå.

Når du skal afholde ferie i ferieåret 1 maj 15 og til 30 april 16:

Du vil som alle andre have ret til ialt 5 ugers ferie = 25 dage i det ferieår.

Da du har optjent 10,4 dage i jobbet i 2014, så skal de dage afholdes først.. Enten med ferie med løn, eller med hævet feriepenge.
Er du stadig i job, så vil de hævet feriepenge træde i stedet for løn under ferien. Og er du stadig i samme job, så vil de ret nøjagtigt svare til den løn du sætter til p.g.a. ferien. Og fleksløntilskuddet vil blive det samme, som i måneder uden ferie.

Den resterende ferie i det ferieår: 25 dage minus de 10,4 dage = 14,6 feriedage kan du få som ferieledighedsydelse. Og til den samme sats du ville få som ledig. Da du har været i job i mere end de krævet 9 mdr indenfor 18 mdr, så vil ferieledighedsydelsen være sats højeste

Sidst redigeret af mik16; 29-04-2015 kl. 08:57.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2015, 10:27   #5
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Jo et eller andet sted SKAL dine optjente feriepenge fremgå

Hvis du i 2014 har været ansat fra 1 august, så har du optjent 2,08 feriedag pr. ansat måned. Det bør så være 2,08 x 5 mdr = 10,4 feriedag. Til brug EFTER 1 maj 15.

Så hvis du ikke kan se dem på feriekonto, så kan det have en anden årsag.

1. Hvis du stadig er ansat samme sted OG er funktionær med ret til løn under ferie, så står pengene ikke på feriekonto..

2. Enkelte store virksomheder administrere selv feriepengene. Men så burde du have fået et feriekort nu ???

3. At de har "glemt" dig og dine feriepenge..

Men prøv at se på din lønseddel fra 31 dec. På den burde optjente feriepenge eller ferieret fremgå.

Når du skal afholde ferie i ferieåret 1 maj 15 og til 30 april 16:

Du vil som alle andre have ret til ialt 5 ugers ferie = 25 dage i det ferieår.

Da du har optjent 10,4 dage i jobbet i 2014, så skal de dage afholdes først.. Enten med ferie med løn, eller med hævet feriepenge.
Er du stadig i job, så vil de hævet feriepenge træde i stedet for løn under ferien. Og er du stadig i samme job, så vil de ret nøjagtigt svare til den løn du sætter til p.g.a. ferien. Og fleksløntilskuddet vil blive det samme, som i måneder uden ferie.

Den resterende ferie i det ferieår: 25 dage minus de 10,4 dage = 14,6 feriedage kan du få som ferieledighedsydelse. Og til den samme sats du ville få som ledig. Da du har været i job i mere end de krævet 9 mdr indenfor 18 mdr, så vil ferieledighedsydelsen være sats højeste
tak for svar. ja jeg er ansat stadig på samme sted og det er offentlige arbejdsplads.
har tjekkede min løn liste og der står feriegodtgørelse - tal og står også særlig feriegodtgørelse- tal

før end jeg startede i job var jeg på ledighedsydelse men lavere sats i kontanthjælp niveau men nu jeg blive ansat i 9 mdr. så vil jeg få udbetalt rest penge til ferie under højest sats af ledighedsydelse ellers det blive igen under kontanthjælpssats niveau
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2015, 13:25   #6
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
tak for svar. ja jeg er ansat stadig på samme sted og det er offentlige arbejdsplads.
har tjekkede min løn liste og der står feriegodtgørelse - tal og står også særlig feriegodtgørelse- tal

før end jeg startede i job var jeg på ledighedsydelse men lavere sats i kontanthjælp niveau men nu jeg blive ansat i 9 mdr. så vil jeg få udbetalt rest penge til ferie under højest sats af ledighedsydelse ellers det blive igen under kontanthjælpssats niveau
Jeg er ikke helt med på hvad du mener

Men det at der står "særlig feriegodtgørelse" fortæller mig at du sandsynligvis er ansat som funktionær.. Og dermed har ret til løn under ferie. Men KUN de feriedage optjent siden august 14.

Resten skal du så afholde med ferieledighedsydelse HØJESTE sats i ferieåret fra 1 maj 15.

Det særlige ferietillæg er IKKE at regne for alm. feriepenge.. Og dem får du typisk udbetalt direkte uden at afholde ferie her pr. 1 maj..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension