K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2011, 20:30   #1
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 37
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
Question Nu som førtids pensionist :-(

Ja så kom brevet... Brevet som jeg var blevet advaret om ville komme - men som alligevel ramte mig rigtig hårdt og nok ikke er helt fesen ind endnu...!

"Du er tilkendt førtidspension"

Er tilkendt førtidspension efter stk. 16 (hvilket jeg ikke aner hvad er???)
og med virkning fra 1. december....!


Der medfulgte en masse skemaer jeg skal udfylde, så de kan beregne min kommende "indtægt"..

Men for søren hvor kan jeg ikke overskue dem... Nogen som ved om der er steder man kan få hjælp...

"samlivs forhold"... Hvis jeg bor hos min mor, men har en kæreste jeg har haft i 7 år, som dog ikke bor der længere (længere historie, men vi har boet sammen hos min mor i over 3 år, og nu magtede min kæreste ikke mere).. Er jeg så "enlig", "samlevende med ægtefælle", "samlevende med en anden person" eller "samboende med slægtning, som jeg ikke kan indgå ægteskab med".....?

Skattekort, der skal de vel bruge mit hovedkort...?

Og så skal jeg oplyse min forventet indkomst efter overgang til førtidspension...? Jeg har været på kontanthjælp siden november 2009


Og hvad er supplerende arbejdsmarkeds pension...?


Undskyld alle de spørgsmål... Er simpelthen så frustreret, og synes det er lidt uoverskueligt lige pt...
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 20:57   #2
susa71
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2011
Lokation: nordjylland
Indlæg: 147
Styrke: 14
susa71 er ny på vejen
tillykke...
ved ikke lige hvad jeg skal svare mht enlig, samboende...
- men der kommer svar, fra de andre i løbet af kort tid..

jeg selv, gik ned på kommunen med papirerne, og der ville hun hjertens gerne hjælpe med at udfylde det,
tag endelig en besidder med, måske din mor, som du jo bor med lige pt..
og, der er ingen dumme spørgsmål,
__________________
Hej Er FP pr 1 Juli 2011
susa71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 21:44   #3
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Hej med dig

Jeg kan virkelig godt forstå dine tanker! Jeg tror også jeg ville falde bagover hvis det var FP jeg endte ud med!! (er 28) Og selvfølgelig har du lov til at være ked af at du ikke kan arbejde pga dårligt helbred!

Og du skal ikke tage dig af at noget synes det er forkert du har det sådan!! Hvis der er en ting jeg har lært i mit korte men hårde liv, så er det at følelser er reelle for dem der har dem, og det er der INGEN der hverken kan eller skal (måske skal jeg sige BØR) tage fra en!

Men JEG tror, at når chokket har lagt sig, du finder en fornuftig hylde og roen til at tage det ind, så finder du dig selv og du finder roen og modet til at være åben omkring din FP. Og så vil du også finde glæden ved at være AFKLARET!! Noget som mange lider under når man ikke er afklaret!

Jeg ønsker dig AL held og lykke fremover! En dag vil du sidde og tænke på at du kom over på den anden side

Så selvom du er lidt ulykkelig lige nu, så tillader jeg mig at sige tillykke med din afklaring Pas på dig selv!
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 22:02   #4
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 37
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
Jeg tror sommænd også at jeg inderst inde er glad og lettet... For så skal jeg ikke ud i flere arbejds prøvninger og få det værre og værre endnu..

Men det er stadig en stor klump at sluge som 25 årig, at man ikke kan være selvforsørgende og have den "arbejds identitet" som jeg virkelig mangler...

for jeg savner et andet svar end "jeg er langtids sygemeldt", når folk spørger mig hvad jeg laver....

og lige pt, så føler jeg ikke jeg er klar til "jeg er førtids pensionist" når folk spørger...

Håber det kommer <3
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 22:09   #5
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sandie86 Se meddelelser
Jeg tror sommænd også at jeg inderst inde er glad og lettet... For så skal jeg ikke ud i flere arbejds prøvninger og få det værre og værre endnu..

Men det er stadig en stor klump at sluge som 25 årig, at man ikke kan være selvforsørgende og have den "arbejds identitet" som jeg virkelig mangler...

for jeg savner et andet svar end "jeg er langtids sygemeldt", når folk spørger mig hvad jeg laver....

og lige pt, så føler jeg ikke jeg er klar til "jeg er førtids pensionist" når folk spørger...

Håber det kommer <3
Ja, vel er det en hel kamel at skulle sluge.. ♥

Men tillykke med din pension.. og du kan med god samvittighed sige at du er off. ansat.. du får jo din løn fra kommunen..

Men når nu at det hele har sat sig og du starter med at se det gode i at du har fået pension.. så kommer tiden også hvor du skal til at finde ud af hvad du skal få tiden til at gå med.. hvilke interesser du skal dyrke osv osv

Ting tager tid.. og det tager tid at skulle vænne sig til sådan en ny titel... ♥

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 22:40   #6
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
Gid det var mig!!! - jeg får afgørelsen om et par uger, og ønsker FP såå meget!
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 23:44   #7
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
Hej sandie86

Først en masse knus herfra.

Forstår godt at du er lidt frustreret - det er også meget tidligt at få afklaret resten af sit "arbejdsliv"

Men jeg tror at du bare skal have lidt tid.

Når den er gået - og du indser at nu her du fået fred og er ikke en "sag" hos kommunen mere - kan du begynde at planlægge resten af dit liv.

Hvem er det lige der har bildt os alle sammen ind at det eneste saligørende er at arbejde.

Man kan gøre så meget andet godt med sit liv - både for sig selv og andre.

Ønsker dig alt muligt godt i dit liv fremover
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 23:48   #8
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Jeg fik også førtidspension lige da jeg var fyldt 25 år - og det er absolut noget af det bedste der er sket for mig.
Det betyder ikke enden på alt, der er f.eks. stadig mulighed for uddannelse, skånejob, frivilligt arbejde. Lidt ekstra tid i træningscenteret. :-)

SUPP betyder at du lægger 150 kroner hver måned, og kommunen supplerer med 300 kroner til pensionen når du bliver folkepensionist. Meget simplificeret, men du kan læse mere om det på borger.dk

Tillykke med pensionen. :-)
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 23:56   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes det hjælper at man kan sige til sig selv, at man ALTID kan komme ud af førtidspensionen igen, såfremt man får det bedre. Det kan være jeg er fjollet, men jeg synes det luner at kunne sige det til sig selv når man bliver trist.....

Men ellers er der også perioder hvor man bare er så glad, taknemmelig, og lykkelig over, at man har fået fred og ro...

Så din glæde skal nok komme, det skal bare lige synke ind. Og når du bliver trist, så bare sig til dig selv, at du jo altid kan komme ud af det igen....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 23:56   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Men tillykke med pensionen, alligevel.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
TV: førtids pensionist og 26 år wtfidc Politik og Samfund 12 10-11-2012 09:42
Måske snart førtids pensionist :-( sandie86 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 18-11-2011 13:37
fra invalide pensionist til folke pensionist Bekymret søn Alt det andet 3 15-03-2011 22:17
Førtids pensionist fra 1/1-09 Dakota Din historie 10 25-05-2010 19:09
Rejse til udlandet som førtids pensionist Dakota Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 24-05-2010 12:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension