K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2011, 20:50   #1
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 37
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
Unhappy Måske snart førtids pensionist :-(

Ja som overskriften siger, så kan jeg måske snart kalde mig for førtids pensionist, i en alder af 25 år


Det er nogle uger siden jeg modtog mine papire, som jeg skulle godkende, og så ville min sagsbehandler sende det videre i min pensions sag...

Men jeg havde ikke regnet med at det ville gå så stærkt, og så "nemt" som det egentlig har gjort...?

Sendte hende "for sjov" en mail igår, og spurgte om hun havde modtaget mine papire fra mig, og om de var sendt ind til pansions teamet..

Hun ringede her til morgen, for(uofficielt selvfølgelig) sige tillykke til mig.... (jeg sad og lignede et stort spørgsmålstegn )

Hun kunne fortælle mig at min sag var gået igennem det første, og sværeste nåleøje hos pensions teamet igår (i første forsøg), og at jeg inden for 14 dage kunne forvente at få et brev med en endelig afslutning på min sag... Så hun forventede ikke at vi skulle se hinanden igen

Ved ærlig talt ikke om jeg skal grine eller græde....! For det var jo VIRKELIG ikke en førtids pension jeg havde sat forhåbningerne op efter

Er det normalt at sidde med en følelse af skam, flovhed osv...?
Er det unormalt at have et ønske om at holde det hemmeligt....?


Er der nogen der kan linke til et sted, hvor man måske kan finde ud af hvad økonomien som førtids pensionist er...?
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 21:04   #2
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sandie86 Se meddelelser
Ja som overskriften siger, så kan jeg måske snart kalde mig for førtids pensionist, i en alder af 25 år
Hvis alle under ca. 67 år skal til at betegnes som unge (af bekvemmelighedsgrunde med et økonomisk sigte iht. fremtidig lovgivning), så er du vel nærmest kun en års-unge ;-)


Citat:
Ved ærlig talt ikke om jeg skal grine eller græde....! For det var jo VIRKELIG ikke en førtids pension jeg havde sat forhåbningerne op efter
Hvad havde du så aftalt med sagsbehandleren ?

Og førtidspension er ikke noget man lige trækker i en automat, uden at der er en meget vægtig grund til det.

Hvis ikke arbejdsprøvning er kontraindiceret, så skal man typisk som minimum i 1 arbejdsprøvning ... der er set eks. på nogle der har skullet igennem den ene arbejdsprøvning efter den anden.

Det er et krav, at arbejdsevnen er reduceret til ingenting eller det ubetydelig, før der kan visiteres til førtidspension - og derfor skal arbejdsevnen dokumenteres i hoved & r*v, hvilket man typisk gør ved en arbejdsprøvning.


Citat:
Er det normalt at sidde med en følelse af skam, flovhed osv...?
Er det unormalt at have et ønske om at holde det hemmeligt....?
Hvad er du flov over ?

At du nu engang er den, som du er ?
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 21:08   #3
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Jamen.. jeg skriver også lige tilllykke til dig...

Jeg tror at vi alle sidder med mange forskellige følelser ... og mange af de følelser er modsatrettede... glad/ked af det... Ting tager tid... også det at erkende/indse at det hedder førtidspension...

Jeg går ud fra at du har fået din pension pga at din arbejdsevne er nedsat i sådan grad at du ikke ville kunne magte et flexjob.... og at der ikke er udsigt til at du vil få det bedre..

Men husk... der er jo ingen der tvinger dig til at komme på pension .. du kan jo sige nej tak til den.. men så ryger du nok på kontanthjælp.. Jeg kan ihvertfald ikke se hvilken ydelse du ellers ville få andet end kontanthjælp...

KNus LOne
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 21:49   #4
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 37
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
er skam vældig afklaret i diverse arbejdsprøvninger... Og nej jeg har bestemt ikke haft det synderlig godt når jeg har været i arbejdsprøvninger...

men håbet har hele tiden været et flex job Selvom jeg jo godt kan se "fornuften" i en FP, så er det en svær en at sluge for mig...

Men med 10 fremmødte timer i arbejdsprøvning, hvoraf kun 5 af dem var aktive timer - tjah så kan jeg godt skyde en hvid pil efter flexen

Har været på kontanthjælp siden november 2009
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 21:49   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Se på den positive side, HVIS du på et tidspunkt får det bedre, jamen så kan du altid få gjort pensionen hvilende. Du kan også få oprettet et fleksjob såfremt din arbejdsevne bliver forbedret, du kan også få et skånejob - det behøver jo absolut ikke være for hele resten af livet (op til pensionsalderen)......

Er du enlig eller samlevende?

Din pensionens størrelse er afhængig af, om du er enlig eller ej. Kommunen ser blandt andet på din og din partners folkeregisteradresser, hvor ofte din partner overnatter hos dig, og om han eller hun bidrager til din økonomi. Kontakt kommunen for at høre, hvad det betyder for din pension, hvis du bliver gift eller skilt, flytter fra din samlever eller får en ny.
Hvis du er enlig
Hvis du er enlig, kan du have supplerende indtægter op til 67.800 kr. om året (2011) eller 69.800 kr. om året (2012), uden at det påvirker din førtidspensions størrelse. Din førtidspension bliver sat 30 kr. ned, for hver 100 kr. din samlede indtægt er højere end 67.800 kr. (2011) eller 69.800 kr. om året (2012).
Hvis din partner er pensionist

Er du gift eller samlevende med en pensionist, kan I sammenlagt have supplerende indtægter op til 107.500 kr. om året (2011) eller 110.600 kr. om året (2012), før det påvirker din pension. Din førtidspension bliver sat 15 kr. ned, for hver 100 kr. jeres samlede indtægt er højere end 107.500 kr. (2011) eller 110.600 kr. (2012).

Din partners supplerende indtægter kan højst indgå med 333.300 kr. (2011) eller 343.000 kr. (2012).

Enlige: 16.285 kr. månedligt/195.420 kr. årligt

Gifte/samlevende: 13.842 kr. månedligt/166.104 kr. årligt.

sakset fra borger.dk
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 13:27   #6
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Se på den positive side, HVIS du på et tidspunkt får det bedre, jamen så kan du altid få gjort pensionen hvilende. Du kan også få oprettet et fleksjob såfremt din arbejdsevne bliver forbedret, du kan også få et skånejob - det behøver jo absolut ikke være for hele resten af livet (op til pensionsalderen)......

Er du enlig eller samlevende?

Din pensionens størrelse er afhængig af, om du er enlig eller ej. Kommunen ser blandt andet på din og din partners folkeregisteradresser, hvor ofte din partner overnatter hos dig, og om han eller hun bidrager til din økonomi. Kontakt kommunen for at høre, hvad det betyder for din pension, hvis du bliver gift eller skilt, flytter fra din samlever eller får en ny.
Hvis du er enlig
Hvis du er enlig, kan du have supplerende indtægter op til 67.800 kr. om året (2011) eller 69.800 kr. om året (2012), uden at det påvirker din førtidspensions størrelse. Din førtidspension bliver sat 30 kr. ned, for hver 100 kr. din samlede indtægt er højere end 67.800 kr. (2011) eller 69.800 kr. om året (2012).
Hvis din partner er pensionist

Er du gift eller samlevende med en pensionist, kan I sammenlagt have supplerende indtægter op til 107.500 kr. om året (2011) eller 110.600 kr. om året (2012), før det påvirker din pension. Din førtidspension bliver sat 15 kr. ned, for hver 100 kr. jeres samlede indtægt er højere end 107.500 kr. (2011) eller 110.600 kr. (2012).

Din partners supplerende indtægter kan højst indgå med 333.300 kr. (2011) eller 343.000 kr. (2012).

Enlige: 16.285 kr. månedligt/195.420 kr. årligt

Gifte/samlevende: 13.842 kr. månedligt/166.104 kr. årligt.

sakset fra borger.dk
Min partner tjener ca 360.000 om året. Hvis jeg så får pension hvad så med de sidste 30.000? Bliver der trukket 15 kr. pr 100 kr. eller 30 kr. pr. 100 kr.?
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 13:37   #7
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
I øvrigt står jeg lidt i samme situation. Sidste statusattest sagde at min tilstand er stationær og alle behandlingsmuligheder udtømte. Næste skridt bliver så en speciallægeerklæring, som min psykiater har sagt han gerne vil laver.

Herefter tager man så stilling til arbejdsprøvning, men min sagsbehandler sagde at hvis psykiateren mener at arbejdsprøvning vil være direkte skadeligt, så slipper jeg måske for den.

Hun skal drøfte det med lægekonsulenten på onsdag og herefter ringer hun til mig.

Det hele lyder jo næsten for godt men jeg er bare dybt taknemlig hvis det er sådan det skal være også selvom jeg oprindeligt havde håbet på at kunne klare et flexjob. Så er der ingen tvivl om, at det jeg for alvor har brug for er FRED! Det kan jeg kun få på en pension og så må jeg tage den derfra og se hvordan min tilstand udvikler sig.

Jeg er i øvrigt 37 år.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
TV: førtids pensionist og 26 år wtfidc Politik og Samfund 12 10-11-2012 09:42
Nu som førtids pensionist :-( sandie86 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 25-11-2011 18:04
Måske er 10 års kamp snart slut ?! MissSwitchie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 13-08-2011 12:02
Førtids pensionist fra 1/1-09 Dakota Din historie 10 25-05-2010 19:09
Rejse til udlandet som førtids pensionist Dakota Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 24-05-2010 12:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension