K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2014, 20:15   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeps alle ved formentlig godt hvorfor de gør som de gør og hvor det hele forsvinder hen..

Ja de mange skal leve med alt det her de laver....men det kan hurtigt gå hen og gøre alt så ustabilt så der ikke er nogen der går fri..

Man kan sagtens forstå at mere vil have mere og at den ene procent gerne vil have mere og mere..

Men de må da vide at der på et tidspunkt kommer en grænse hvor det giver fuldt bagslag..

Man kan virkelig drive folk langt ud men kun til et vist punkt og så kommer der et oprør og det oprør vil gå ud over ikke kun de grådige men over alle...og det er vel ikke hensigtsmæssigt for nogen...hverken den ene eller den anden part..

Så når jeg siger at jeg aldrig kommer til at forstå hvorfor man gør som man gør ja så er det set ud fra det perspektiv...

For selvfølgelig kan man godt forstå grådighed...det ligger et eller andet sted hos os alle....men det er ikke hos alle at det kommer til udtryk da meget negativt kan følge af det..

Det hjælper jo ikke særligt meget at man kan skrabe nogle flere milliarder til sig hvis så folk render rundt på gaderne med høtyve for at slå en ihjel....sagt sådan lidt groft....men man har selvfølgelig bedre råd til at hyre beskyttelse..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2014, 20:46   #12
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det hjælper jo ikke særligt meget at man kan skrabe nogle flere milliarder til sig hvis så folk render rundt på gaderne med høtyve for at slå en ihjel....sagt sådan lidt groft....men man har selvfølgelig bedre råd til at hyre beskyttelse..
Jeg har jo tidligere i disse spalter plæderet for, at man fører en politik her til lands (og internationalt), der sikre den sociale stabilitet (implicit som et værn imod "høtyve-vældet").

Hvis man forestiller sig, at der laves en lagkage og at de 3/4 af lagkagen på forhånd er skåret ud til "eksklusiv levering", at "folket" herefter må kæmpe om den resterende 1/4 efter bedste evne og "hvor mange stjerner man har" og staklerne helt uden for det almindelige lagkage"fællesskab" må nøjes med at kæmpe om efterladenskaberne og de svageste af dem får blot troldens budskab: Ingen mad i dag ... i morgen måske ... så rammer billedet muligvis noget vi måske kan genkende?

Herunder genkende i den lovgivende forsamlings lovværk?


Når den unge på 18½ indlagt med en psykose på "den lukkede" må nøjes med en "uddannelsesydelse" og den unge barslende ikke får barselsydelse men ligeledes må nøjes med en "uddannelsesydelse", så er det en del at en politisk bestemt omfordeling af værdier fra de mange til de få ... hverken mere eller mindre.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2014, 21:12   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Men netop når det er så himmelråbende unfair over for disse ja så er det jo at man netop får lysten til at finde sin "høtyv" frem..

Der kan vel ikke være andet end en politisk bestemt omfordeling af værdier fra de mange til de få når de gør det så klart som de gør og så åbenlyst unfair som det er lavet..

Vi er så bare på den for hvem kan vi stemme på for at få lavet dette om...ingen...medmindre man er af den tro at EL vil kunne gøre noget som helst..

Så man kan vel lige så godt indstille sig på at det bliver en ubehagelig fremtid vi går i møde medmindre der sker et "mirakel"...

Men er det her scenarie godt for de få....de grådige...eller er det bare et naivt håb om at de lige kan strække den lidt længere og lidt længere...

Selv for dem må et stabilt samfund være et gode skulle man mene...også selv om det vil tage dem lidt længere at få skrabet mere til sig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2014, 22:27   #14
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Der kan vel ikke være andet end en politisk bestemt omfordeling af værdier fra de mange til de få når de gør det så klart som de gør og så åbenlyst unfair som det er lavet..
Det er bestilt arbejde ...


Citat:
Vi er så bare på den for hvem kan vi stemme på for at få lavet dette om...ingen...medmindre man er af den tro at EL vil kunne gøre noget som helst..
Hvor findes det gode menneske, der kan sætte fællesskabet ind i en helhed og som erkender, at vi bare har værdierne omkring os til låns og at det er en os en forbandet pligt at levere de værdier videre til næste generation i samme eller bedre stand end da vi selv overtog dem?


Citat:
Men er det her scenarie godt for de få....de grådige...eller er det bare et naivt håb om at de lige kan strække den lidt længere og lidt længere...
Inderst inde er det blot små forskræmte børn, der tænker, at de kan skjule deres mangel på empati, etik og moral over for fællesskabet som gav dem deres muligheder, ved at begrave sig i den materielle verden med en mere vil have mere mentalitet.

Den tendens er iboende i os alle ... mere eller mindre ... og vi bliver nød til at laver regler, der mindsker tendensen frem for som nu at give belønning for netop at gå ud af den tangent.

Men som jeg skrev tidligere: det er en selvforstærkende proces, fordi man kan købe sig til regler ...


Citat:
Selv for dem må et stabilt samfund være et gode skulle man mene...også selv om det vil tage dem lidt længere at få skrabet mere til sig...
Det fordre, at man kan se det ... eller det er en del af familiehistorien at have sat til på den ustabile konto.


Når robotter overtager mere og mere af al trivialarbejde, så bliver vi alligevel nød til at omdefinere vores opfattelse af, hvad arbejde er og dermed, hvad løn er ... og i den proces forsøge at se fællesskabet som en helhed, der har andre og dybere kvaliteter end det, der kan vises frem som gods, guld og grønne skove.

Arbejder man hårdt med at forstå sig selv i en universiel helhed, eller er man blot en doven skid, der intet gør for at forbedre sig selv til at leve i et fællesskab, hvor man for længst har forladt tanken om at trivialarbejde gør én fri ... det bliver nok det der adskiller fårene fra bukkene ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2014, 01:26   #15
frubipolar
Hvor skulle jeg ellers være
 
frubipolars avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2013
Indlæg: 176
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
frubipolar er ny på vejen
Mon ikke der der er nogen der har glemt:

Vil man fællesskabet eller vil man sit eget ego????
Vil man fællesskabet, må man selvfølgelig også indgå i det på godt og ondt!!
Vil man sit eget ego og ikke VIL fællesskabet, bør man jo heller ikke kunne nyde de goder der hører fællesskabet til.... Eller hvad??

Jeg vil meget gerne fællesskabet, så derfor forsøger jeg at yde alt det jeg magter. Jeg vil meget gerne kunne yde mere, men dette er umuligt, så jeg opdrager mine børn som jeg selv er opdraget.

Næstekærlighed er snart et ord der er helt ude af vores danske sprog og tankegang. Mine børn lære at man skal behandle andre som man selv gerne vil behandles, men det er sgu svært for vores børns generatin vokser jo op i et helt andet Danmark, en vi gjorde....

Mine børn er vokset op med at man skal dele. Har jeg 4 bolcher og min ven ikke har nogen, deler man med sin ven, for det er da synd at min ven ikke får noget.
Meget fin mentalitet.... Men den er vist også gået af mode....

Jeg er efter hånden ved at indse, at det Danmark jeg var barn i, ikke længere er det Danmark som mine forældre ønskede at give videre...
Hvor er vi efter ved at være henne??? Er vi ved at være det nye USA, hvor man er sin egen lykkessmed???

Min forvirring og fortvivlese er hvilket land vokser mine børn op i??? Med de værdier vi med glæde har grundlagt i vores børns opdragelse har spillet falit.... Stakkels mine børn!!!

Jeg er 36 år, så det er altså ikke SÅ længe siden at jeg barn... Mine børn er hhv. 14 og 11 år...
__________________
Citat:
Life is short so... Kiss slowly - laugh insanely - love truly.

Førtidspensionist siden 1/9-2018.
frubipolar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2014, 23:00   #16
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.753
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vi må vente på fremtiden....

http://www.dr.dk/Nyheder/Regionale/O.../27/080840.htm

"Socialdemokraterne vil ændre loven

Jens Joel http://www.ft.dk/Folketinget/findMedlem/SJEJO.aspx vil nu tage initiativ til at få ændret den del af loven, som sætter unge kvinder på barsel i en dårlig situation.

- Det er et spørgsmål om den politiske vilje fra de andre partier, men socialdemokraterne har hvert fald sagt, at vi vil løse dette problem hurtigst muligt, siger han."

Bemærk, at nu er det op til de andre regeringspartier, R & SF, der skal udvise viljen til løsning at S`s eget lovforslag, men S har sagt bla bla.

Det lyder vældig fint.

Men HVORNÅR?

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 27-01-2014 kl. 23:05.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-01-2014, 01:37   #17
frubipolar
Hvor skulle jeg ellers være
 
frubipolars avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2013
Indlæg: 176
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
frubipolar er ny på vejen
Måske når der to onsdage i en uge!!!
__________________
Citat:
Life is short so... Kiss slowly - laugh insanely - love truly.

Førtidspensionist siden 1/9-2018.
frubipolar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2014, 02:44   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er jo ret nemt at først lave noget der er helt igennem urimeligt for så bagefter at give de andre i regeringen skylden for at det ikke bliver lavet om..

De har selv S lavet dette vanvid...man burde da mene at de har tænkt det igennem før de skrev under og lavede det til lov.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2014, 03:32   #19
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
De har selv S lavet dette vanvid...man burde da mene at de har tænkt det igennem før de skrev under og lavede det til lov.
Who cares ... de gøjer får jo honorar for at sidde og se ud som om de laver noget vigtigt ... og det er så det de gør ... uanset konsekvenserne for alle andre ...

Hvis der skal være plads til, at finanshuse og andre fribyttere kan plyndre det danske folk, så er det klart, at der kommer nogle "lig i lasten" på den konto ... en barslende eller andet bundfald fra eller til ... igen: Who cares ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2014, 19:12   #20
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.753
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jesper Tynell vs Mette Frederiksen

DR1 Orientering Breaking News Jesper Tynell

Orientering onsdag den 29. jan 2014 spol til 01:18
http://www.dr.dk/radio/ondemand/p1/o...511#!/01:16:23

Udbetaling af erhvervserstatning som skal udbetales løbende, men kommunerne kræver ulovligheder pga Mette Frederiksens forkerte svar.
Med andre ord hverken ministeren eller kommunerne kender lovens ord.

Jesper Tynell, Dr1 , Orientering har i 9 dage hold en udsendelse tilbage pga det ikke har været muligt at få et svar ud af Mette Frederiksen.

Mette Frederiksen har svaret forkert og ulovligt på et spørgsmål i december 2013 som har bevirket at Fåborg-Midtfyn kommune ulovligt har tilbageholdt udbetaling til en borger.

Jesper Tynell meddelte ministeriet at de ville gå i luften uanset svaret. I dag har de modtaget svar, kort tid for Orientering gik i luften, at Mette Frederiksen nu ville komme med et lovligt svar, som var i overensstemmelse med lovgivningen.

Tak, Jesper Tynell ... endnu engang

Jeg vender tilbage når jeg har data.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 29-01-2014 kl. 21:30.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension