K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Manglen på Fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Manglen på Fleksjob Er der reelt job til fleksvisiterede mennesker

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2008, 15:54   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Aktive - hurtigere tilbage

Nu sker der åbenbart "noget" på fleksområdet.

Jeg tvivler dog på, om det får flere fleksere i job.

Men det viser da, at fleksere ikke er overset.


Citat:
Aktive - hurtigere tilbage
7.11.2008
Som led i den politiske aftale på sygefraværsområdet igangsættes primo 2009 et særligt projekt på området. Projektet er landsdækkende, kører i 4 måneder og omfatter følgende aktiviteter:

Ugentlig kontaktsamtale i alle 4 måneder

Senest 4 uger efter projektstart påbegyndes aktivt tilbud, som f.eks. kan være:

Delvis raskmelding

Vejledning og opkvalificering, virksomhedspraktik og ansættelse med løntilskud

Forebyggende og afklarende tilbud. Her er der tale om enkeltstående tilbud, som ikke nødvendigvis skal være en del af et længerevarende beskæftigelsesfremmende forløb. Dette er nyt ift. gældende lovgivning.

Formålet med projektet er at afprøve om en aktiv indsats, herunder anvendelse af enkeltestående forebyggende og afklarende tilbud, får syge og fleksjobvisiterede hurtigere i job.



I Østdanmark deltager følgende jobcentre i projektet: Bornholm, Brøndby, Gentofte, Greve, København, Ringsted og Vordingborg.
http://www.brhovedstadensjaelland.dk/sw28087.asp

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2008, 18:40   #2
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Hej Zuza.

Hej.
Jeg kunne være en af dem det kunne betyde noget for,da der lige er ansøgt flexjob ordning for mit vedkommende, jeg har da også lige gemt dette link , som jeg kan bruge til den tid, i så fald flexjob visitation.
Man kan så håbe på at intensionerne er gode nok, for den pukkel af ramte mennesker der går og venter, kunne få en bedre sagsbehandling og hurtige vej til målet, med god kvalificeret hjælp fra jobcenterne . Thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aktive tilbud til sygedagpengemodtagere Winsof Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 14-02-2013 19:42
vi skal være aktive på bl.a avisen.dk dadi1145 Politik og Samfund 0 10-03-2012 00:24
Debat -aktive syge Nullemusen Politik og Samfund 20 22-05-2010 18:16
Husk at gøre sine link aktive ? Stella Den nyttige viden vi alle har 3 30-01-2007 14:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension