K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Hvordan forløb det da du søgte fleks?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hvordan forløb det da du søgte fleks? Her kan du beskrive hvordan det er at blive visitert til fleks, hvad enten du er en af dem der har et godt og korrekt forløb, eller en af dem der har et håbløst og umenneskeligt forløb.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-12-2012, 21:40   #1
Snittepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2012
Lokation: Gribskov
Indlæg: 43
Styrke: 12
Snittepigen er ny på vejen
Question Flekstimer?

Hejsa.

Fik afslag efter § 18 i andet nævn her i november, og venter nu på, at der bliver taget stilling til fleksbevilling d. 18/12-12..

Jeg har en effektiv arbejdstid på 7 1/2 time/uge iflg. arbejdsprøvning.

Lidelsen :arbejdsskaden m. følger, er stationær, arbejdsevne nedsat til det ubetydelige indenfor ethvert erhverv ....ingen mulighed for helbredelse.


Nå, men nu vil jeg høre om nogle af Jer ved om "de" sætter fleksbeviset til 7 1/2 time eller runder de op til eks. 10 timer.


Min SB sagde til mig, at nu må vi se om du evt. kan øge arbejdstiden!!!!!!
i henhold til fleksjob.
Men hva nu hvis man ikke kan arbejde mere end de 7 1/2 ?


Kærlige tanker herfra
Snittepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 22:59   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Snittepigen Se meddelelser
Min SB sagde til mig, at nu må vi se om du evt. kan øge arbejdstiden!!!!!!
i henhold til fleksjob.
Ved sådan en kommentar har man, efter min mening, 2 muligheder, enten beder man om, at få den på skrift eller også lader man den gå ind af det ene øre og ud af det andet.

Kommunerne vil altid prøve, at presse den sidste dråbe ud af citronen.

Hvis du får tilbudt et fleksjob, så vil der oftest være en praktik typisk af 1 måneds varighed forud for etablering af fleksjobbet.

Denne praktik er for at afstemme timetal og skånehensyn i det aktuelle job.

Man kan jo godt forestille sig, at man i ét job kan klare 10 timer, men i et andet job kun kan klare 7 timer.
Det afhænger jo af arbejdets karakter.

Men husk at passe på dig selv, det kan jo ikke nytte, at du i praktikperioden arbejder 10 timer pr. uge hvis du ikke kan klare dette i længden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 23:29   #3
Snittepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2012
Lokation: Gribskov
Indlæg: 43
Styrke: 12
Snittepigen er ny på vejen
Tak for svaret.

Jeg tror i første omgang, at jeg tager den med ørerne

Så tror jeg, at jeg forstår. Vidste ikke at man først skulle i VP, men selvfølgelig kan man få et andet job, end det man havde i arbejds prøvning

Ja....få og få...

Ja jeg skal passe meget på. I Vp havde jeg smerter inden jeg kom, når jeg var der, og de blev værre da jeg var der, og smerter når jeg var hjemme. Altså 24 timer., men jeg har vist gået et par år for meget i flinkeskolen
Men blev dog bedre til sidst at sige stop.

fra mig

Sidst redigeret af Snittepigen; 16-12-2012 kl. 23:35. Årsag: manglede noget
Snittepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 23:34   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Snittepigen Se meddelelser
Så tror jeg, at jeg forstår. Vidste ikke at man først skulle i VP,
Det er ihvertfald helt normalt med en praktik forud for etablering af et fleksjob, så det kan vurderes, om jobbet kan tilpasses denne fleks'er, altså tilgodese fleks'erens skånebehov o.l.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2012, 15:39   #5
Isabella1
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2012
Indlæg: 17
Styrke: 12
Isabella1 er ny på vejen
Har lige fået tilkendt et fleksjob. Min effektive arbejdstid er vurderet til 0-6 timer og er også stationær. Der står ikke på mit papir hvor mange timer jeg skal have da de stadig ikke ved det og du kan jo få fleks ned til 2 timer ugentligt fra næste år. Så jeg kan ikke se hvorfor de skulle runde op til 10 timer
Isabella1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2012, 16:36   #6
Snittepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2012
Lokation: Gribskov
Indlæg: 43
Styrke: 12
Snittepigen er ny på vejen
Tak for svarene..

Jeg er idag blevet tilkendt fleksjob/bevis fra d 19/12-12

Og fik lige spurgt SB i farten om de havde sat timer på beviset, men det har de ikke.

Så det er som i har sagt, noget der kommer.

Men man render jo og tænker over den mindste lille ting der bliver sagt.

Glædelig jul til allesammen
Snittepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2012, 17:06   #7
Spunken
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2010
Indlæg: 97
Styrke: 14
Spunken er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Snittepigen Se meddelelser
Tak for svarene..

Jeg er idag blevet tilkendt fleksjob/bevis fra d 19/12-12

Og fik lige spurgt SB i farten om de havde sat timer på beviset, men det har de ikke.

Så det er som i har sagt, noget der kommer.

Men man render jo og tænker over den mindste lille ting der bliver sagt.

Glædelig jul til allesammen
Tillykke med det:-)

Der er ikke sat timetal på, da alle der er visiteret til fleksjob er visiteret til 37 timer. Det er så dine hensyn der skal tages højde for og det kan feks være nedsat tid osv.

Nu du nu at ræset er ovre, visiteringen er i hus:-)
Spunken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2012, 17:54   #8
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Jeg spurgte min sb, hvad der sker med det antal timer, jeg hidtil har været visiteret til, hvis jeg får afslag på pension - altså fordi jeg tænkte, at det jo så skulle laves om, da det er alt for højt i forhold til, hvad jeg kan...
Hun svarede, at det afprøver de ikke med den nye reform, fordi der skal man bare arbejde det man kan...
Så forstod jeg hende ret betyder det så, at Snittepigen kan arbejde 71/2 time, som hun hidtil har kunnet klare, 4 timer, hvis det viser sig kun at være det, fordi kommunen er lige glade eftersom fleksjobbere fremover blot aflønnes det, de arbejder...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2012, 18:21   #9
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Spunken Se meddelelser
Tillykke med det:-)

Der er ikke sat timetal på, da alle der er visiteret til fleksjob er visiteret til 37 timer. Det er så dine hensyn der skal tages højde for og det kan feks være nedsat tid osv.

Nu du nu at ræset er ovre, visiteringen er i hus:-)
"alle der er visiteret til fleksjob er visiteret til 37 timer"

Men hvis man arbejdede deltid før ens sygemelding, så bliver man vel også kun visiteret til det antal timer man havde?

Og stort tillykke til trådstarter
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2012, 18:50   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
"alle der er visiteret til fleksjob er visiteret til 37 timer"

Men hvis man arbejdede deltid før ens sygemelding, så bliver man vel også kun visiteret til det antal timer man havde?

Og stort tillykke til trådstarter
Det er korrekt men hvis man har arbejdet deltid og det skyldes at man har været syg....ja så kan man godt blive visiteret til fuld tid...

Det samme hvis man kommer ud for en "social begivenhed" som fx at blive skilt...ja så kan man også blive visiteret til fuld tid...

Under de nuværende regler...der bliver man jo ikke visiteret til et bestemt antl timer...som mange hævder....

Det er enten fuld eller del tid...

Den nedsatte tid er jo et skånehensyn....

Men alt dette er jo snart historie med de nye regler...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension