K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-08-2012, 19:12   #1
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Hjælp til ankesag

Hej Allesammen, så er dagen kommet hvor jeg fik afslag på min ftp.

Men jeg vil godt anke, er der nogen der vil hjælpe ?

Noget siger mig at ALLE i Kerteminde kommune ikke har læst mine lægepapirer??

papirer kan sendes.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2012, 19:28   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det afslag du har fået...er det et afslag på at du er berettiget til førtidspension....eller er det et afslag på at de vil lade sagen overgå til behandling efter reglerne om førtidspension...

Det er vigtigt at vide inden du klager...og du burde kunne se det i det afslag du har modtaget...

Hvad får dig til at tro at alle ikke har læst dine lægepapirer...

Disse ting er ihvertfald vigtige at vide for den som evt skal hjælpe dig...

Så vil jeg da lige advarer dig imod at bare sende dine papirer til fremmede personer...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2012, 19:48   #3
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det afslag du har fået...er det et afslag på at du er berettiget til førtidspension....eller er det et afslag på at de vil lade sagen overgå til behandling efter reglerne om førtidspension...

Det er vigtigt at vide inden du klager...og du burde kunne se det i det afslag du har modtaget...

Hvad får dig til at tro at alle ikke har læst dine lægepapirer...

Disse ting er ihvertfald vigtige at vide for den som evt skal hjælpe dig...

Så vil jeg da lige advarer dig imod at bare sende dine papirer til fremmede personer...
Jeg vil godt lade dig læse mine papirer, det er lidt nemmere.

En mail?
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2012, 20:18   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej jeg tager ikke sager privat...jeg har desværre heller ikke helbredet til det...

Det ville også underminere hele ideen med K10....som en vidensbase for dem som har brug for det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2012, 20:31   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
stort set ingen tager andres sager, da vi stort alle har en sag i systemet
samt selv er syge

men kiggede lidt på hvad du ellers har skrevet

det må være en §17 du har søgt og det giver stort set altid afslag

du skriver for en måned siden
Har lige været til møde med ham og nu vil han indstille til at jeg skulle have den i 2 - 3 år med genoptagning???
hvem er det, for hvis det stå i din sag, så har du i hvertfald grunden til afslaget
hvis du ikke har været i arbejdsprøvning, så er det næsten en garanti du får afslag på en §17.
du skal huske det er ikke lægerne der bestemmer om du skal have pension
det er alene kommunen som vurdere ud fra din arbejdsevne.

så hvis der bare er den mindste lille mulighed for behandling, så får man ikke pension
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2012, 20:39   #6
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
stort set ingen tager andres sager, da vi stort alle har en sag i systemet
samt selv er syge

men kiggede lidt på hvad du ellers har skrevet

det må være en §17 du har søgt og det giver stort set altid afslag

du skriver for en måned siden
Har lige været til møde med ham og nu vil han indstille til at jeg skulle have den i 2 - 3 år med genoptagning???
hvem er det, for hvis det stå i din sag, så har du i hvertfald grunden til afslaget
hvis du ikke har været i arbejdsprøvning, så er det næsten en garanti du får afslag på en §17.
du skal huske det er ikke lægerne der bestemmer om du skal have pension
det er alene kommunen som vurdere ud fra din arbejdsevne.

så hvis der bare er den mindste lille mulighed for behandling, så får man ikke pension
Hej

Det er min sagbehandler der indstiller til pension med genoptagelse efter 3 år.

her er citat fra lægekonsulenten.:

Herfra vurderes det ikke, at RH vil kunne deltage i erhvervsafklarende tiltag – ej heller på
længere sigt.
Der skønnes at være meget stor risiko for, at der igen opstår en svær forværring af hans
psykiske lidelser, og det vurderes ikke, at han som følge af den samlede beskrevne psykiske
og begavelsesmæssige tilstand vil være i stand til at kunne udføre løngivne arbejdsopgaver
– ej heller i mindre omfang uanset tilgodesete skånebetingelser.
Der kan ikke peges på behandling eller andre tiltag, der vurderes at ville kunne ændre på
dette. Funktionsevnen vurderes varigt at være nedsat til det ubetydelige i forhold til at kunne
udføre løngivne arbejdsfunktioner og til at kunne indgå i et arbejdsrelateret
ansættelsesforhold.


Hvad er det de ikke forstår? Undskyld, men jeg er total rundt på gulvet.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2012, 20:54   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det ser ud som om at papirerne fra lægekonsulenten er i orden...

Men hvis man skal have en kinamands chance for at hjælpe dig videre...så skal man vide det jeg spurgte om i indlæg #2

For hvis din sag kun har været i visitations udvalget.....ja så er det ikke et afslag på om du er berettiget til en pension....men et afslag på at lade den overgå til behandling efter regler om førtidspension...

Hvis dette er tilfældet...ja så har man altid muligheden for at søge en §17 på det foreliggende grundlag...

Hvis det er et afslag på at du ikke er berettiget til førtidspension....hvad står der så af grund i afslaget...

Man skal så klage ud fra det...

Men det er ikke nemt når man ikke ved mere...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2012, 21:00   #8
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
mange-nogle kommuner tænker penge før borgere, dvs de kassetænker og prøver at trække afgørelser meget længe for det kan jo være at problemet forsvinder af sig selv.
de forstår udmærket men de vil noget andet.

du anker ved at
skrive til dem, at du er uenig i den afgørelse der er truffet i din sag.
og hvis der er lægepapirer de ikke har anvendt så henvist til dem
skriv at der foreligger helbredsoplysninger/udtalelser osv som dokumenterer din manglende arbejdsevne i forhold til at forsørge dig selv på det ordinære arbejdsmarked.
lav gerne en oversigt over din sag, så du kan henvise til de dokumenter du selv mener at de skal se mere på.

læs afslaget godt igennem igen det er vigtigt
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2012, 21:16   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
renehdal, i en anden tråd har du skrevet:
"Jeg har søgt en §17 pension og"

Skrev du i ansøgningen, at det skulle være på det foreliggende dokumentationsgrundlag?

Hvis du gjorde det, så må det være et afslag på fp du har modtaget, og ikke, som Web er inde på, et afslag på at lade den overgå til behandling efter regler om førtidspension...

Jeg kan ikke lige blive enig med mig selv om, om de må give afslag på, at lade sagen overgå til behandling efter regler om førtidspension hvis det er en §17 uden foreliggende dokumentationsgrundlag du har søgt.

Kan du ikke skrive afslaget herinde, simpelthen skrive det ord-ret af, så vi kan se hvad de har gang i?

Som Østerbro er inde på, så kan det handle om ganske simpel kassetænkning, at kommunen udmærket ved, at du er berettiget til fp, men gør hvad de kan for at spare nogle penge.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2012, 21:22   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg kan ikke lige blive enig med mig selv om, om de må give afslag på, at lade sagen overgå til behandling efter regler om førtidspension hvis det er en §17 uden foreliggende dokumentationsgrundlag du har søgt.
De må ikke give et afslag på at lade sagen overgå hvis man søger en §17 på det foreliggende grundlag...

Sagen SKAL overgå i umiddelbart tilknytning til ansøgningen...

Jeg forstår bare ikke hvorfor Rene så skriver læggere oppe i tråden at det er hans sagsbehandler der har søgt den....

Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Det er min sagbehandler der indstiller til pension med genoptagelse efter 3 år.
Dette viser også at det er en dårlig ide at sprede en sag over flere forskelige tråde herinde...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
ankesag muren65 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 25-01-2012 08:50
svar fra statsforvaltningen ang ankesag,ftp. Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-01-2011 19:25
Midt i en ankesag Carmen Spørgsmål ang fleksjob 17 20-09-2010 14:11
Ankesag - Advokat? Eller? Element Spørgsmål ang fleksjob 3 16-11-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension