K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-03-2011, 23:35   #21
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
OK, lad mig lige prøve at forstå denne ret....

Jeg skal ikke acceptere at de behandler min sag udelukkende mhp fleksjob, men at de også tager stilling til førtidspension?

Altså, gøre dem opmærksom på at, ifølge loven, skal de give mig førtidspension i det øjeblik de giver afslag på fleks?

Og at jeg må insistere på at de ikke kan behandle min sag ift førtidspension, før de har fået vurdering af min egen psykiater

Med andre ord at jeg ikke vil underskrive og godkende min ressourceprofil før der foreligger udtalelser fra min egen psykiater?

eller nowet?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2011, 00:20   #22
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er meget afgørende hvis din egen BEHANDLENDE speciallæge IKKE har haft mulighed for at lave en speciallægeerklæring.

Du kan også be ham skrive noget i journalnot du kan få med som kopi og bruge i sagen.

Du BØR efter indhendtelse af RELEVANT SPECIALLÆGEERKLÆRING fra BEHANDLENDE SPECIALLÆGE kunne forlænges efter §27 stk 4.

Du må her iøvrigt bruge kommunes argumentation imod dem selv.
bla Løsning efter retsikkerhedslovens §7a, om helhedsvurdering og afklaring.

De kan IKKE konkludre noget som helst din behandlende læge ikke har fået mulighed for at udtale sig om;
Har de kikket i en krystalkugle eller lign?

Du bør i klagen om sygedagpengestop, be om forlængelse §27 stk 4, pga MANGLENDE lægelige oplysninger.
Alternativt at der bliver taget stilling til fleks eller pension.

Der er intat der taler for, heller ikke på det foreliggende at du kan vende tilbage til ordinært arbejde, vel?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2011, 00:37   #23
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Katharina Se meddelelser
Jf. § 7 a i Retssikkerhedslov skal kommunen pege på lægefagligt og socialfagligt velbegrundet videre forsørgelse, inden sygedagpenge kan stoppes.

- i forlængelse af sygedagpenge forlænget efter § 27 stk. 4 i Sygedagpengelov, plejer at blive peget på enten fleksjob eller førtidspension - medmindre kommunen kan henvise til nye lægefaglige oplysninger i sag om evidente helbredende behandlingsmuligheder.
Bed egen psykiater om støtte i din sag ved LÆ 165 - at der jf. egen psykiater ikke vurdereres at være de behandlingsmuligheder for grundlidelse Aspergers, som lægekonsulent væver om i ressourceprofil.

Det er din mulighed for - her og nu - at få lægefaglig dokumentation til effektivt at imødegå lægekonsulents teori i ressourceporfil om mulig helbredende behandling ud i fremtriden for Aspergers - herefter må ressourceprofils samlede vurdering jf. nye lægefaglige oplysninger - ændres og pege enten på fleksjob eller førtidspension.

Jeg er sikker på egen psykiater gerne vil hjælpe med LÆ 165 i aktuel situation!

Sidst redigeret af Katharina; 19-03-2011 kl. 00:50.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2011, 15:46   #24
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Vi vil tage kontakt til min psykiater på mandag og bede om en akut tid, så vi, forhåbentlig, kan få ham til at se nødvendigheden af en LÆ 165

Vi skriver svar på ressourceprofilen, at den ikke kan godkendes før den er "beskrevet ud fra lægefagligt funderede konklusioner, som tager afsæt i mine konkrete problemstillinger, samt at min egen psykiater har haft mulighed for at udtale sig"
Samt skærer ud i pap, hvorfor den ikke kan godkendes (er lige nu en 4 siders tekst)

Vi vil ikke vente på at kommunen evt selv beslutter at tage kontakt med min psykiater, men beder psykiater lave den LÆ 165 under alle omstændigheder

Vi vil returnere svaret på partshøringen med indsigelserne om at den ikke kan godkendes

Er der noget, vi skal gøre, inden svaret på partshøringen returneres? Vi kan vel ikke gøre stort andet end at lave indsigelserne, da der kun er 7 dage at løbe på?

Jeg blev foreslået at kontakte en advokat. Er I enige i det?
Min far havde kontaktet en advokat for et par uger siden mht sygedagpengestop, og han havde meddelt at det kunne han, som advokat, ikke stille noget op over for
Hvornår skal en advokat på banen? Hvornår kan han reelt gøre noget?

Er der nogen, der kender en advokat i Silkeborg eller omegn, som har erfaring med disse sager?

Eller er det bedre for os at kontakte en privat socialrådgiver lige nu og her for vejledning?

Når vi sender svaret på partshøring, skal vi ved samme lejlighed vedlægge et brev, hvor vi undrer os over at de kun behandler sagen ift fleksjob? Og minde dem om de forskellige paragraffer, som siger at de er nødt til at afklare mig enten til fleks eller fp, og derfor ikke kun kan fokusere på fleks?
Kan vi på nogen måder være på forkant med situationen?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2011, 16:23   #25
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Kæreste Tassi

Det er dog en kaotisk situation, og jeg ville ønske jeg kunne hjælpe. Men det eneste jeg kan bidrage med er navnet på en privat socialrådgiver som jeg har haft kontakt med - og han virkede yderst kompetent og meget imødekommende

http://www.socialraadgivning.com/Web/Kontakt.html

mht til advokat kunne du jo overveje disse - hørte Hanne Reintoft sige, at når bare hun nævnte deres navn i kommunerne reagerede sagsbehandlere prompte og blev meget mere imødekommende (det er dem som tidligere hed helsinghoff tror jeg, men de har åbenbart skiftet navn)

http://advocare.nu/

Her er adressen i Århus.
Advokataktieselskabet Helsinghoff & Partnere
Europaplads 2, 2.8000 Aarhus C
Tlf. 86 12 87 77


Uanset hvad, så ønsker jeg inderligt for dig, at det sidste stykke vej inden det lykkes, må blive bare lidt nemmere for dig - for lykkes det skal det nok
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2011, 18:54   #26
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Vi vil tage kontakt til min psykiater på mandag og bede om en akut tid, så vi, forhåbentlig, kan få ham til at se nødvendigheden af en LÆ 165...

Vi vil ikke vente på at kommunen evt selv beslutter at tage kontakt med min psykiater, men beder psykiater lave den LÆ 165 under alle omstændigheder...

Meget enig!

Er der noget, vi skal gøre, inden svaret på partshøringen returneres?

Aflever LÆ 165 fra egen psykiater inden høringsfrists udløb! Og citer lægefaglig konklusion fra LÆ 165 om udtømte helbredende behandlingsmuligheder vedrørende punkt "Helbredsmæssige forhold" i ressourceprofil - og citer vedrørende afsnit "Helbredsnæssige forhold" også diagnoser og konklusion fra neuropsykolog og fra uvildig psykiater og fra uopfordret skrivelse fra egen psykiater. Sådanne lægefaglige oplysninger har kommunen respekt for.

LUM anbefaler, at man underskriver egne rettelser til ressourceprofil - ikke selve ressourceprofilen - for at understrege, at proces i ressourceprofil skal bygge på en fremadrettet dialog med den sygemeldte.

Læs mere om udarbejdelse af ressourceprofil efter arbejdsevnemetode i fremadrettet dialog med den sygemeldte - i nyttige link øverst på K10 i Bog om Arbejdsevnemetode.


Jeg blev foreslået at kontakte en advokat. Er I enige i det?...

God idé - enig med tigerbia i anbefaling af Helsinghoff - kontakt dem hurtigst - jeg har hørt, de har gratis uvildig forsamtale - benyt dette tilbud allerede i denne uge inden partshøring.

Eller er det bedre for os at kontakte en privat socialrådgiver lige nu og her for vejledning?

Dette er også en god idé! Læser tigerbia m.fl. hat haft gode erfaringer hermed. At sætte alle sejl til i denne uge med partshøring - lyder for mig som det eneste rigtige!

Når vi sender svaret på partshøring...

Tal endelig både med advokat og privat socialrådgiver om råd i partshøringsproces!

Kan vi på nogen måder være på forkant med situationen?

Ja!

Vær på forkant med situation omkring partshøring i denne uge:

1. Bed egen psykiater udarbejde vurdering af muligheder for helbredende behandling for Aspergers - evidente eller udtømte - i denne uge - i LÆ 165?

2. Udfyld kommentar til ressourceprofil vedr. punkt: "Helbredsmæssige forhold" i ressourceprofil - med præcise citater af neuropsykologs diagnoser og konklusion - og med præcise citater af uvildig psykiaters oprindelige erklæring - og med præcise citater af uopfordret skrivelse fra egen psykiater, diagnose og konklusion - og vigtigst citer videre nye oplysninger fra egen psykiater fra LÆ 165 om - formoder jeg - udtømte helbredende behandlingsmuligheder vedr. Aspergers.
Kommunerne har meget respekt for præcise citater af lægefaglige oplysninger i kommentarer til ressourceprofil.

3. Hold kontakt med advokat og med privat socialrådgiver - allerede i denne uge - om råd i proces omkring partshøring.

Held og lykke!

Sidst redigeret af Katharina; 19-03-2011 kl. 19:09.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2011, 19:12   #27
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Katharina Se meddelelser
[B]Held og lykke!
Puha, det er barske sager. Føler jeg står på kanten og er på vej til at bevæge mig ind i orkanens øje. Kommer jeg levende ud på den anden side?

Tak for rådene Katharina og tigerbia - jeg vil følge dem
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2011, 20:13   #28
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Kan overhovedet ikke bidrage med noget konstruktivt ifht din partshøring, men det ser også ud til, at du er i gode hænder

Jeg krydser hvad jeg kan og hepper på dig!
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2011, 20:51   #29
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Kan overhovedet ikke bidrage med noget konstruktivt ifht din partshøring, men det ser også ud til, at du er i gode hænder

Jeg krydser hvad jeg kan og hepper på dig!
Tusind tak. Fingerkrydsning er også en slags hjælp
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 19:48   #30
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Hmm.. Det her er da en... "interessant" situation...

Altså, da du i sin tid blev forlænget på 27.1.4, så må de jo have konkluderet, at din arbejdsevne enten er til fleksjob eller førtidspension... at de så ikke har nået at afklare dig indenfor de 26 uger, kan jo så ikke afholde dem fra at overføre dig til "ymerparagraffen", hvor de jo så må færdigt afklare dig...

Men... Lavede kommunen en fejl, da de første gang vurderede, at din arbejdsevne var varigt nedsat til minimum fleksjobniveau (og nej, ved godt at det ikke er en fejl for dig, men i de papirer der var dengang, var du da udredt tilstrækkeligt til at de kunne bedømme det?)

De jeg tænker er, at de måske har opdaget, at de ikke vidste nok dengang... og man må ikke rette en fejl med en anden fejl ift. lovgivningen. Dvs. at lavede de en fejl dengang, med deres vurdering, så må de ikke gentage den fejl, ved at overføre dig til ymerparagraffen.... Ved ikke om det evt. er det de er ude i?!?

For bottom line, har de een gang vurderet, at din arbejdsevne er nedsat til minimum fleksjobniveau, så kan de ikke løbe fra det, med mindre de rent faktisk lavede en reel fejl dengang. Og har de ikke det, så har jeg meget svært ved at se, at du ikke skal under ymeren... Og skulle det komme dertil, så er det i hvert fald helt klart det du skal påpege, når du skal klage over afgøelsen(erne).
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til sag om førtidspension - partshøring Holdud Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 17-01-2013 18:25
Hjælp til partshøring imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 30-11-2011 13:05
Wilhelmines partshøring -hjælp! Wilhelmine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 23-03-2011 21:58
Hjælp partshøring merudgifter Odenseaneren Hjælpemidler til handicappede 60 04-12-2010 13:19
Partshøring hurtig hjælp Sandie75 Alt det andet 13 11-11-2010 16:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension