K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2011, 21:08   #1
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Procedure - Pensionsnævn?

Er der nogen, der lige kan forklare for mig, hvad der sker når/hvis lægekonsulent siger god for sagen, og sagsbehandler derved indstiller til FP?

Jeg er i den situation at jeg lige har været til psyk i dag for at få lavet speciallægerklæring (på foranledning af lægekonsulent, der ikke fandt min sag entydigt belyst)

Han har lovet kommunen at de har den i hænde på mandag, den 31/1
På Torsdag, den 3/2 udløber mine (forlængede) sygedagpenge

Pensionsnævnet i min kommune holder møde hver onsdag

Jeg formoder at sagsbehandler allerede har truffet aftale med lægekonsulent om at se på min sag igen (vil så være 4. gang) straks efter modtagelse af speciallægeerklæring

Men kan det hele nås til den 3/2 - altså på torsdag?

Hvad er det for nogle procedurer, der skal overholdes idet lægekonsulenten er tilfreds?

Jeg er selvfølgelig meget bekymret for at mine sygedagpenge stopper inden der når at opstarte en sag om førtidspension
Skal pensionsnævnet have sagt god for at der kan opstartes en sag om FP for at man kan få forlænget sygedagpenge, eller er det nok at sagsbehandler indstiller?

Håber nogle kender svarene
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 22:10   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
I mange kommuner kommer ens sag først op til et "før nævn" efter at sagsbehandler har indstillet en....og lægekonsulenten er færdig...

Det "før nævn" skal så beslutte om sagen er belyst nok til at de vil sende den videre til det "rigtige pensionsnævn"

Sådan er det ihvertfald i mange kommuner...jeg ved ikke lige hvordan det er i din...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 22:39   #3
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Jo, sådan er det også i min kommune

Pensionsnævnet, som har møde om onsdagen, skal afgøre om der skal påbegyndes en sag, og derefter sendes sagen videre til pensionsteamet, som så træffer afgørelsen

Men hvor på linien skal man være, før en fp sag menes påbegyndt? Er det når sagsbehandler har besluttet at sagen skal for pensionsnævnet, eller først når pensionsnævnet har besluttet at sende sagen til pensionsteamet?

Det kan jo vise sig at have temmelig afgørende betydning for mig
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 22:58   #4
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hejsa.
kan kun fortalle hvordan det er hos mig . jeg skulle aller først har har min resuseprofil helt op to day. noget sagsbehanleren skal gøre den skulle jeg så har til partshøring og læse den igennem for om jeg er ening i det der stå om mig hvor jeg også må komme med egne notater til den og rettelser. min var så super og jeg kunne se mig selv i det så jeg skrev under på min. men husk skriv kun under på noget man er tilfres med.s da det var gjort sendet min sagsbehanler den så til pensionsudvalet. den 21 december. jeg fik brev i sidste uge på at den er med på pensionstemet til afgørelse i denne her uge.
sådan forløber det hos mig.
hilsen sanne mor
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 23:37   #5
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Men hvor på linien skal man være, før en fp sag menes påbegyndt?

Egentlig formel påbegyndelse af fp-sag med 3 måneders frist for svar - er når sag er godkendt som velbelyst socialfagligt og lægefagligt ved formelt møde i pensionsnævn herom - og godkendes som en formel fp-sag, som kan sendes videre til vurdering omkring godkendelse af fp. ved senere formelt møde herom i pensionsnævn.

Er det når sagsbehandler har besluttet at sagen skal for pensionsnævnet?

Nej!

eller først når pensionsnævnet har besluttet at sende sagen til pensionsteamet?

Ja!
1. Først sender sagsbehandler sag til vurdering hos lægekonsulent om sag er lægefagligt velbelyst m.h.t. lægefaglige krav i fp-sag.

2. Herefter gør sagsbehandler sag klar til vurdering i en slags før-pensionsudvalg - som Web beskriver - i team bag sagsbehandler.

Dette før-pensionsudvalg vurderer, om sag både er socialfagligt og lægefagligt velbelyst m.h.t. videresendelse til pensionsnævn.

3. Herefter skal ressourceprofil finpudses af en sagsbehandler og sendes til partshøring hos dig - for at sikre, at alle af dig kendte vigtige socialfaglige og lægefaglige oplysninger er belyst i din ressourceprofil - gengivet præcist og genkendeligt for dig.

4. Efter partshøring af ressourceprofil sendes godkendt ressourceprofil til pensionsnævn.

5. og 6. Første procedure i pensionsnævn er at godkende, at din sag er velbelyst lægefagligt og socialfagligt til at gå videre til anden procedure i pensionsnævn - med endelig vurdering af godkendelse af førtidspension.

Fra første procedure i pensionsnævn til anden procedure må højst gå 3 måneder - men oftest går der kun kort tid fra første procedure i pensionsnævn til anden procedure i pensionsnævn.

Held og lykke i proces videre!

Sidst redigeret af Katharina; 25-01-2011 kl. 00:08.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 01:55   #6
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
For pokker da også!

Så er det ganske vidst at jeg kommer til at stå uden forsørgelse fra den 3/2...
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 02:50   #7
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
For pokker da også!

Så er det ganske vidst at jeg kommer til at stå uden forsørgelse fra den 3/2...
Nej - dine sygedagpenge er forlænget efter § 27 stk. 4 på vej mod fleksjob eller førtidspension - det står ved magt.

At kommunen er lidt sen i afklaringsprocedurer - om afklaring peger mod fp eller fleks - er ikke din skyld.

Så det må betyde midlertidig forlængelse af sygedagpenge igen - sådan er det i mange sager - og sådan må det også være i din sag.

Der må ikke være pause fra sygedagpenge - til videre visitation til fleksjob - eller til førtidspension.

I periode til pensionsnævns afgørelse omkring fp eller fleks - får du fortsat sygedagpenge.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 08:21   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Katharina Se meddelelser
3. Herefter skal ressourceprofil finpudses af en sagsbehandler og sendes til partshøring hos dig - for at sikre, at alle af dig kendte vigtige socialfaglige og lægefaglige oplysninger er belyst i din ressourceprofil - gengivet præcist og genkendeligt for dig.
I min sag blev rp gjort helt færdig før sagen blev sendt til pensionsgruppen, sådan at den efter pensionsgruppen røg direkte til pensionsteamet (som i nogle kommuner hedder pensionsnævnet)
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 09:41   #9
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
I min sag blev rp gjort helt færdig før sagen blev sendt til pensionsgruppen, sådan at den efter pensionsgruppen røg direkte til pensionsteamet (som i nogle kommuner hedder pensionsnævnet)
Sådan er det også i min kommune. Og der bliver alt afgjort samme dag. Både om den skal behandles af pensionsteamet og en afgørelse derfra.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 10:52   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der er også kun et pensionssamråd i hillerød.

Dvs at sagen bliver afgjordt samme dag.
Sagen skal derfor ligge fuldt ud klar.

Dette er dog ulovlig sagsgang, idet man skal indstilles efter behandling af pensionsregler, og først derfor endelig tilkendes. Altså 2 datoer ialt.

Men kommunen spare penge på, at sagerne er helt klare, før afgørelse, også om sagen skal behandles.

hvis de vurdere afslag, bliver det i min kommune afslag på at påbegynde en sag.
Også selvom at sagen hele vejen igennem peger på pension.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Procedure ved ophør af tidsbegrænset pension Pia Slot Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 11-01-2012 12:34
Pensionsnævn Slagelse archibald At søge førtidspension 28 27-08-2011 22:24
Procedure ved tildeling/søgning af FP? Bato Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 15-12-2010 16:43
Normal procedure? SåTræt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 03-10-2010 14:37
Pensionsnævn.....??!! amazing At søge førtidspension 1 19-09-2007 03:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension