K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-01-2010, 01:20   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
"Drøftelse af min sag".

Hej og godt nytår,

Jeg skriver fordi at jeg har til at få jeres mening om hvordan jeg står i min sag frem mod førtidspension. Sagen er den at jeg i næste uge skal mødes med min nye sagsbehandler (eller alles arbejdsmarkeds konsulent) som jeg fik pr. 1 nov. Jeg har ikke mødt hende før og har insisteret på et møde efter at de sidste papirer i min sag burde være kommet. Jeg håber ikke indlægget bliver for langt og selv om jeg ikke kan kopiere alle rapporter og beskrivelser i min sag så hører jeg gerne jeres besyv og evt. spørgsmål.

Min sag er som flg.

Aug, 2006: Sygemeldt fra arbejde som flg. af stress.
Dec. 2006: Opsagt pga. sygefravær.
Aug. 2008: Opstart af visitation mod fleksjob.
Aug. 2008 - Jan. 2009:

Arbejdsprøvning 2 x 3 mdr. Den første: 7 -8 timer ugentlig. Den anden. 10-12 timer ugentligt. Arbejdsprøvningen foregik samme sted, på en rideskole. Hvilket dog ikke er mit vante erhverv, jeg har siddet på kontor i 17 år !!.

Arbejdsevnevurderingen går i retning af ftp. ), og jeg røg yderligere ned i sølet efter arbejdsprøvningerne.

Maj 2009:

Får lavet en psykiatrisk speciel læge vurdering, der konkludere bla. som flg.:

"Prognosen er dårlig, hvad angår tilknytningen til arbejdsmarkedet. Der bør forsøges behandling med medicin for ADHD, men det vurderes, at pt. ikke trods effekt heraf vil kunne fungere på arbejdsmarkedet, men måske have gavn heraf i forbindelse med samvær med børnene. Der vurderes ikke at være nogen arbejdsevne hos denne pt. i noget erhverv og således heller ikke behov for skånehensyn".

Mine børn bor hos deres far, jeg er ikke i stand til at have dem hos mig, da jeg let stresses og nærmest er overfølsom overfor belastninger, specielt hvor jeg skal tage ansvaret. !!

Min psykolog laver tillige en status rapport der indikere noget lign. psykiateren. Hun er dog ikke enig i ADHDén, men skriver ikke herom. Jeg har tidl. været hos en neuropsykolog, ved hende, der afslog ADHDén.

Efter ovenstående vil min tidligere sagsbehandler indstille mig til ftp. og i sept. 2009 får hun en vurdering fra lægekonsulenten der bla. skriver:

"at der ikke forefindes beskrivelse af hvorfor EE´s lidelse blev udviklet i 2006. Samtidig foreslår han at der indhentes status fra behandlende psykiater, journal fra en indlæggelse jeg havde på psykiatrisk skadestue i marts 2009, samt status fra egen læge. Samt vurdering af yderligere eller anden psykiterapi. Herefter stillingtagen til om der er muligt at iværksætte skånsom og hensyntagende aktivering, hvor jeg ikke udsættes for angst provokerende faktorer."

Min sagsbehandler siger at vi kan indstille mig under §17 eller indhente hvad LKén efterspørger. Min sagsbehandler siger at hendes team også siger at min sag ikke vil gå igennem, da alle behandlings muligheder ikke er udtømte. !!

Jeg forsætter ad lægekonsulentens vej. Min psykiater konkludere bla i nov. 2009.:

" Hendes aktuelle funktionsniveau er ringe. Hun formår omtrentlig af få en hverdag til at hænge sammen, men har til egen sorg måtte opgive at have sine børn boende hos sig. De opholder sig nu fast hos faderen. Det er vanskeligt at pege på et skånebehov, i det hun faktisk kun formå at deltage i et par timers aktivitet på en nærliggende rideskole op til to gange om ugen. Af samme grund er det ikke sandsynlit at hun ville kunne medvirke til et afklarende eller opkvalificerende tilbud: Hendes holdning/personlighed er sådan, at hun sandsynligvis vil sige ja til stort set alle krav, men der vil være en betydeligforværring af hendes tilstand. Hun har gennem mere end ½ år fulgt den samme psykolog der arbejder kognitivt. De har et fornuftigt samarbejde og patienten synes at profitere af forløbet. De mødes ca. hver 14 da. Det forekommer ikke sandsynligt at andre tilbud skulle have bedre effekt. Som tilstanden ser ud idag og som den har udviklet sig, forekommer det lidet sandsynligt at patienten inden for de næste år skulle blive i stand til at indtræde på arbejdsmarkedet. Om hun på sigt (dvs. om flere år) skulle have genvundet en balance, der tilladerhede at genoptage en vis erhvervsfunktion, er umuligt at afgøre nu, men noget sådan kan naturligvis aldrig ganske udelukkes. "

Det sidste afsnit fra min psykiater, kunne jeg nok godt have undværet. !! Hvad er jeres mening.

Min egen læge giver de andre speciel læger ret, men skriver dog et sted at jeg ikke har fået en rheumatologisk speciellæge vurdering og det ved jeg ikke lige hvad jeg skal mene om !!??. I mine papirer, er der ikke nævnt noget om firbromyalgi, jeg har masser af smerter, men de syntes alle psykisk stress relateret.

I næste uge skal jeg som sagt mødes med min sagsbehandler for en " drøftelse af min sag". Jeg er spændt på hvad hun siger, jeg må bare have ftp. jeg skal ikke ud at arbejde i mange år frem og måske aldrig. Kan I hjælpe mig med hvordan jeg står ?. Min rp. er ikke færdig, jeg har i al fald ikke set den, hvad mon min sagsbehandler vil sige eller efterspørge yderligere.

Håber på noget råd og vejledning, så jeg kan være forberedt til mødet. Jeg ligner for det meste 1 mill. (he, he) selvom jeg har syg, er det vigtigt at jeg lider så meget jeg kan når jeg er hos hende, for det gør jeg, men det kan ofte være svært at se. !!

Håber I kan hitte hoved og hale, men nu sender jeg indlægget inden det forsvinder.

Godt nytår 2010
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2010, 15:02   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg syntes ikke at det ser så sort ud og det sidste din psykiater skriver det kunne du godt undvære ja selvfølgelig men ved du hvad ingen mennesker kan sige at du aldrig bliver rask for ingen kan jo udelukke et mirakel vel


Som jeg læser det så må du være den perfekte kandidat for en pension med revurdering efter feks 5 år til den tid vil man jo kunne se om det at du får ro bedre din tilstand (hvad der ikke er noget der tyder på )


Hvad ang rheumatologisk undersøgelse så vil jeg klart anbefale dig at bede din læge om en henvisning ikke kun pga kommunen men også pga dig selv ..

Jeg har selv diagnosen stress og udbrændthed er stress følsom og har igennem mange år undskyldt mine smerter med min stress ved jo at den kan påvirke netop med stress ...

Da jeg til sidst fik taget mig sammen til at gå til lægen fik jeg konstateret d vitaminmangel (som kan give smerter også ) og da de ikke kunne få mit tal op kom jeg til nogle endkrologer som med det samme henviste mig remoutalog mhp undersøgelse for fib ...


Jeg har nu fået diagnosen fra både Frederiksberg sygehus samt fra remoutalog og det er så en sekundær fib , den er simpelthen kommet (som de forklare mig det ) som en reaktion af at leve i højeste alarmberedskab i så mange år (det er jo det kroppen gør når man har stress) samt reaktion på at leve i en konstant smerte tilstand kan vel beskrives som om man er blevet allergisk over for stress og smerter

Det korte af det lange er i hvert-fald at min kommune nu er i gang med at skrive en pensionsindstilling efter jeg har fået fib diagnosen , og at de så ikke mener at der er mere at gøre ...

Du skriver at du selv ikke mener du har fib, det var jeg også helt sikker på at jeg ikke havde og derfor var jeg både hos remoutalog og på Fredbriksergsygehus før jeg ville acceptere den diagnose også selv om min sag ved kommunen har trukket ud i et år

Og til dit møde vil jeg klart anbefale dig at bede om at komme til at se den ressourceprofil og få den til parts høring og så være meget påpasselig når du udfylder den ...

Og i sidste ende ville jeg søge en § 17 på forliggende grundlag hvis det var det der skulle til , ellers kan man være mange mange år i systemet , på et tidspunkt må man selv sige stop
  Besvar med citat
Gammel 01-01-2010, 18:02   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Hejdien,

Tak for dit svar. Ok jeg vil nok gå videre med fib, men der er jo ikke nogle behandlingsmuligheder herfor alligevel og da jeg har det ok med motion, har jeg lidt skudt det ud.

Hvad mener du med at få ressource profilen til partshøring?. Er det at jeg får set hvordan den ser ud indtil videre ? Jeg har udfyldt den fra start, dvs. i marts 2009 og venter på at den skal blive "færdig" så jeg kan godkende den. Så med påpasselig mener du måske at jeg også skal gennemlæse den nøje, med rettelser hvis jeg føler det behøves ?

Jeg er jo gået videre i ht. §18 og hvis det fortsættes, er det så ikke således at de sidst ankomne dokumenter skal over læge konsulenten så han kan komme med en ny vurdering af sagen. ? Eller mon min sagsbehandler vil foreslå at vi fortsætter på en §17 eller er det det du siger jeg "skal/burde gøre"?.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2010, 18:10   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis du er instillet til en pension så er det nok bare at vente på de sidste ting skal komme på plads , føler du at det hele trækker for længe ud så har du altid muligheden for at søge en § på forliggende grundlag og på den måde få dem til at tage stilling til den pension ..

I forhold til ressourceprofil så har du helt ret , for når du har skrevet i den så skal sagsbehandler skrive i den og se om hun er enig i de ting du har skrevet og er hun ikke det så skal hun skrive det samt hvorfor hun ikke er enig og til sidst skal den munde ud i en konklusion og det er her jeg mener at det er vigtigt at være obs på den , sådan at du kan få rettet evt misforståelser mellem dig og sagsbehandler ...

Inden din sag afgøres skal du partshøres i din ressourceprofil ..
  Besvar med citat
Gammel 01-01-2010, 18:44   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Min første sagsbehandler mente at jeg skulle have pension, men så kom vurderingen fra lægekonsulenten og hendes team, som sagde at når alle behandlingsmuligheder ikke er udtømte, så kan de ikke indstille mig til pension.

Nu ved jeg ikke hvordan min nye sagsbehandler forholder sig og hun har ikke skrevet noget til mig herom, hun vil drøfte det på vort møde i næste uge. !!. Jeg har ved tidligere rykkere talt med hendes chef, som på et tidspunkt sagde til mig, at hun ville rykke for behandling af min sag ved de nye sagsbehandlere der skulle komme i nov. for "de skal have fat i de unge." Dermed mener hun måske sådan en som mig på 41 år. !??

Jeg håber at min nye sagsbehandler er indstillet på at jeg skal indstilles til pension, men skal de nye papirer så over lægekonsulenten efter vort møde, hvorefter at vi så igen skal have hans vurdering ?. Har pensionsnævnet brug for at han ser papirerne på ny i ht. en § 18. ?

Jeg er med på at § 17 sættes i værk, såfremt tingene trækkes i langdrag, måske kan jeg endda få min sagsbehandler med på dette allerede efter vort møde. ?. Det er jo bare omsonst hvis den så bliver afvist pga. lægekonsulentens manglende revurdering efter indhentning af de nye papirer, så måske skulle man bare vente "lidt" på ham igen, igen. ?
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2010, 22:39   #6
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
men skal de nye papirer så over lægekonsulenten efter vort møde, hvorefter at vi så igen skal have hans vurdering ?. Har pensionsnævnet brug for at han ser papirerne på ny i ht. en § 18. ?
Det er op til sagsbehandleren (og hendes team?) om den skal til lægekonsulenten igen.

Min egen sag var ikke hos lægekonsulenten i forbindelse med at jeg fik fp.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2010, 23:00   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ok, jeg formoder faktisk heller ikke at min skal det, min nye sagsbehandler skriver efter min forespørgsel til hvad der videre skal ske, at "det er netop sagens videre forløb vi skal drøfte på mødet i næste uge". Jeg håber at hun vil indstille mig, først har jeg frygtet at hun ville igang sætte noget aktivering, men jeg må holde fast i at jeg ikke skal aktiveres igen. Jeg tror heller ikke at det er det hun vil, det er irriterende når man ikke kender hende og på det møde skal det hele bare køres i vinkel, for det har taget en krig blot at komme i kontakt med hende og få hende til at se på min sag.

Trold, blev alle dine behandlings muligheder erklæret som udtømte, jeg mener at huske at dine lidelser primært var af fysisk karakter. ?

Hejdien, jeg mener altså ikke at der er noget der hedder midlertidig pension mere, som du nævnte med 5 år. ?
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2010, 23:10   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
§18 eller §17?:

Men hvis man følger en §18, skal vi vel have lkéns vurdering på ny og ellers kan man lukke og slukke med en §17. Jeg må se hvad sagsbehandleren anbefaler, men af og til sidder de jo der og siger, det kommer an på hvad du vil og hvis hendes team stadig siger at mine behandlings muligheder ikke er udtømte, så vil de jo nok ikke råde mig til en §17 ?? Hvad sagde din sagsbehandler hertilr Trold, for jeg ved du fik den igennem på en §17. ?


Behandlings muligheder udtømte:

Jeg spurgte min psykiater om han mente at alle behandlings muligheder var udtømte mht. mig. Han sagde, at han kunne ikke pege på anden eller mere medicin, eller anden psykoterapi der vil kunne "helbrede" mig. Hvis han mente at det ville hjælpe at stå på hovedet et kvarter hverdag, så havde han jo sagt det. Så hvornår er det lige at behandlings mulighederne er udtømte ? Det har jeg svært ved at pointere overfor min sagshandler, hun burde jo også kunne se det i mine papirer. Man kan jo blive ved med at sige at de ikke er !!?
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2010, 23:46   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er heller ikke noget der hedder midlertidig førtidspension, forstået på den måde, at det er ikke noget man selv kan søge. Men. Det er en konklusion kommunen/pensionsteam kan komme frem til sammen. Nogen får en 2 årig periode, andre måske en 5 årig periode osv....

Angående de udtømte behandlingsmuligheder, så ser sagsbehandleren mere på hvor længe man har været i behandling (dette gør lægekonsulenten så også). De har udfra MBS rapporter nogle tidsintervaller de bruger og går efter, de godtager Feks uhyrre sjældent et behandlingsforløb på et par år, men ser gerne over en 5-6 årig periode, for at se om tilstanden er varig....

Sidst redigeret af Ninja; 01-01-2010 kl. 23:51.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 10:02   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg tror bare at jeg skal forholde mig rolig ved det møde og høre hvad hun har at sige og rådgive til. Håber det bliver godt
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension