K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > E-Damper

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

E-Damper

Her kan man smide alt der høre ind under emnet E-Damp.

Vil man have mere info om E-Damper kan man besøge dette forum Dampforum

Vil man have mere info om det at blande væsker selv kan man besøge dette forum Selvblander Væske

Vil man have mere info om videnskablige undersøgelser med hensyn til E-Damper kan man besøge denne hjemmeside Videnskablige undersøgelser E-Damp

Batterivejledning - Batteri Skema - OHM´s Lov - Volt/Watt/Ohm Skema


Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-10-2014, 17:48   #1
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Køb af menthol aroma

Jeg har tidligere dampet 18 mg menthol fra inawera, det fungerede perfekt.

Nu er jeg så gået ned på 6 mg.. har købt en 500ml flaske igen fra Inawera. Men menthol effekten mangler..

Så nu skal jeg købe en aroma har jeg fået af vide.

Nogle som har kendskab til en god og billig menthol aroma som kradser i halsen?

Og hvor meget aroma skal man egentlig bruge til en halv liter?

er 10ml nok?

Jeg har tidligere dampet "double mint"
Og den er altså ret stærk, ihvertfald hele min omgangskreds som har prøvet den, har ikke kunne holde til den

Sidst redigeret af Bodrum; 16-10-2014 kl. 17:51.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2014, 21:39   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De fleste bruger jo menthol krystaller, og opløser krystallerne i PG, og tilsætter så mentholvæsken efter smag til deres base....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2014, 21:46   #3
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
årh det lyder ret teknisk helene?
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2014, 01:46   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det skulle det vist ikke være - man tager bare 5 gr krystaller, og hælder PG over til det dækker, når krystallerne er helt opløst, kan man bruge den hjemmelavede aroma enten ved at dryppe nogle dråber direkte i tanken, eller ved at komme i til 10 ml, 30 ml osv af gangen. Det er sådan de hardcore mentholdampere gør. Måske Stig, som er inkarneret mentholdamper, har lagt nogle videoer på youtube om, hvordan han gør, og/eller hvilke aromaer han bruger??

Måske Mand ved noget, damper han ikke også menthol ved behov (eller hvordan man udtrykker det)??

Jeg skal nok holde øje med det, når jeg færdes på youtube eller på sider med aroma...



Okay, gik lige ind og fandt Stigs menthol som alle siger, er den absolut bedste på marked - og det ser rimelig let ud! Og med den aroma/essens har du jo til dine 500 ml base.

Opskrift og fremgangsmåde:

https://www.youtube.com/watch?v=Y9O-CjVnzJk

Køb af mentholkrystaller og ren PG her:

http://www.veracura.com/shop/menthol...-100-325p.html

Du kan købe 250 ml PG til 49 kr - der går ca 60 gram krystaller til ca 100 ml PG, så du kan jo købe den mindste krystalpakke på 100 gram, og en lille flaske PG, for lige at prøve det af....

Ved ikke om det hjalp, men det er i hvert fald den opskrift der har størst succes og som de hardcore mentholdampere bruger......og du må da høre ind under den kategori, hvis vennekredsen ikke kan være med
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2014, 09:55   #5
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Jo du har giver opskriften Helene.............

Så kan man selv vælge om man vil bruge mere menthol eller mindre, alt efter smag og behag.
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2014, 11:54   #6
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Tak for det..

Så må jeg igang med at bestille.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2014, 15:42   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man kommer nu ikke til at kunne få 100 ml pg i den flaske....ihvertfald ikke hvis man bruger en flaske på 100 ml...og 60 gram krystaller...

Bemærk at det er pg uden nicotin og at det er en ren aroma du laver....ikke en du kan dampe...

Den skal selvfølgelig blandes i din nicotin base...

Det kan godt være at du har forstået dette men jeg har været ude for nogen som ikke lige havde forstået det...og det gik ikke så godt...så ville lige skære det helt ud...hvis nogen havde misforstået det..

BTW...

Man kan også bruge en 200 ml flaske og så bare bruge alle 100 gram krystaller og blande op med ren pg indtil man kan se at det vil opløses...uden at fylde den 200 ml flaske helt op..

På denne måde bliver aromaen måske lidt mildere så man skal muligvis blande lidt mere aroma i sin nicotin base...altid et godt råd...start lavt og gå op og ikke omvendt..

Mere hvis man ikke gider veje og have de problemer med at få plads til det i den 100 ml flaske...

Hov Stig har lavet en ny video om det at lave en mentol aroma her d. 15/10-2014

Den findes her https://www.youtube.com/watch?v=kgEnca6pqqI

Den nye video....wow det ser meget nemmere ud at få lavet den mentol aroma...det kan godt anbefales at se den...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2014, 23:41   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja nummer 2 video er meget bedre

Du må endelig melde tilbage Bodrum!!! Jeg er meget spændt på hvordan det bliver og om det smager godt. Det er i hvert fald også billigere end at købe aroma!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2014, 10:53   #9
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Tak for deling af video. Det gør det meget lettere når jeg skal igang med det


Jeg vender lige tilbage senere. har et spg ang fordelingen af væske %.

min inawera flaske indeholder vidst 30/70 (men kan ikke huske det helt præcise tal)

Så jeg skriver lige i løbet af ugen, når jeg er på min pind igen.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2014, 23:57   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Okay, var dét et spørgsmål? I så fald forstod jeg det ikke
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension