K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2013, 07:16   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af julie70 Se meddelelser
Mht. Lænden tror jeg det er en kiropraktor du skal snakke med, Jeg har selv lændeproblemer og er blevet hjulpet af en kiropraktor.
Hvis man henvender sig til en kiropraktor p.g.a. lændeproblem, så må det, efter min mening, være et krav, at kiropraktoren tager røntgenbilleder før han begynder, at manipulere med noget som helst.

Min holdning er, at man bør vide hvad det er man behandler, før man sætter en behandling i gang.
Og her kan man jo lige så godt benytte sig af, at det er gratis, at få taget røntgenbilleder hvis man henvises af egen læge.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2013, 08:22   #12
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Mener også at fremgangsmåden må være at du skriver alt det her ned, og sender det til lægen og beder om at få en tid.

Hvis han skal nå at sætte sig ind i det her mens du taler, vil det bare blive en forvirret konsultation hvor du i panik for ikke at glemme noget prøver at fortælle om et helt liv på 5 min.

Så har han mulighed for at tænke over hvilke tilbud der er gode for dig, og når du så kommer til konsultationen, er der ro på.. for du ved at lægen ved det han har brug for, og han kan i ro og mag fortælle dig om hvad han synes du skal.

Et tilbud gennem psykiatrien vil afgjort være godt for dig, for du har meget du skal have bearbejdet og finde værktøjer til at håndtere.

Lige nu har alle de ting hobet sig op som en stopklods for resten af dit liv, der bare bliver større og større.

Måske vil du have glæde af at tale med andre der har været hvor du er.. ofte er det rart at kunne vende tingene med nogen der rent faktisk ved hvad man mener, uden at man skal forklare en masse.

Når du så har gennemgået sådan et forløb, kan du bedre tage stilling til resten af dit liv... det haster jo som du skriver ikke.

Hvis du låser dig fast på en førtidspension nu, vil det kunne bremse dig.. for nu her efter den nye reform, er det næsten umuligt at få. Og ved et afslag kan det vælte dig, hvis du føler at det var din eneste redning.

Det er heller ikke et ønskescenarie for dig.

Lige nu tænker du at det er en redningsplanke der kan give dig ro, fordi alternativet er skræmmende. Men måske finder du en anden redningsplanke undervejs i dit forløb i psykiatrien der er bedre, i takt med at du får bearbejdet nogle ting.

Førtidspension vil sandsynligvis betyde at du parkeres på kontanthjælp i en del år mens du får behandling/udredes, derefter på kontanthjælpssats i ressourceforløb til du er i hvert fald 40, og så vil det stadigt være usikkert hvornår de mener at alt håb er ude for dig, så du kan få førtidspension..

Så det er en rigtig langsigtet plan, som efterlader dig med en anstrengt økonomi resten af dit liv... og et langstrakt forløb, som måske ikke giver dig den ro du ønsker, da usikkerheden vil svæve over hovedet på dig i årevis.

Start med at få hjælp til det du går og slås med.. og læg så en plan bagefter.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2013, 09:51   #13
Bruno
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Bruno er ny på vejen
Hej med dig

Jeg er dybt chokeret over, at der går et ungt menneske som dig rundt i sin egen boble og at ingen, INGEN har grebet fat i dig. Det er skammeligt af vores velfærdssystem.

Når det så er sagt, mener jeg bestemt også,at du hurtigst muligt SKAL bestille tid hos din læge og som andre gode mennesker herinde foreslår, at du på forhånd sender din korte og velskrevne beskrivelse af hvordan dit liv har formet sig, og hvordan din hverdag ser ud.

Når du beskriver hvordan du på forhånd er "næsten" sikker på IKKE at blive taget alvorligt i behandlersystemet, så er det en følge af alle de usle overgreb du har måttet stå model til. Derfor må du simpelthen bide tænderne sammen og bede om den rette hjælp, og i en periode læne dig tilbage og lade andre overtage og give dig den omsorg du skulle have haft fra du første gang så dagens lys.

Der er ingen forældre, der med overlæg vil deres børn ondt, men du er desværre havnet i den allerværste slags af mistrivsel og afskyelige overgreb og det skal du leve med resten af dit liv. Derfor må du sige til dig selv, at DU OM NOGEN HAR FORTJENT AT FÅ ET GODT LIV med alle dine lig i lasten. Derfor skal du melde ud nu!

Har du ikke et eneste menneske udover din kæreste, som kan give dig bare lidt tryghed og vejlede dig?

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med din mission og er sikker på det lykkes, når du først får hul på bylden!

Mange gode tanker til dig fra mig
Bruno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2013, 10:15   #14
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Kære lille du. Hvor det gør mig ufatteligt ondt at læse alt det som du har været igennem.

Men som ACAér selv ( voksen barn) så kan jeg nikker genkendende til mange af dine manglende sociale færdigheder, din følelse af forkerthed og alt det andet.

Voksne børn er vokset op i alkoholiske og dysfuntionelle hjem. Det behøver altså ikke at være alkohol eller andet misbrug, men at forældre eller omsorgs personerne er dysfuntionelle ikke voksne og ansvarlige over for deres børn.

Der findes gratis grupper med ACA som følger Al Anon og AA´s 12 trins programmer.
Søg efter en gruppe i nærheden af dig selv, og prøv nogen møder for at se om det er noget for dig.
Indenfor 12 trins programmet findes også en gruppe som kan hjælpe med incest og overgreb.
Alt dette er gratis, det koster bare gråd , sved og tårer at kæmpe med fortidens drager. Håber sådan for dig, at du finder lige præcis det som kan gøre noget for dig, hvad ingen andre har gjort, men burde.
Du er jo stadig kun et lille menneske. Indiansummer
Og tro på at du kan blive hel igen, for det kan man uanset hvad.
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aktion omring christiansborg hånd i hånd Helle Smith Politik og Samfund 3 06-09-2013 08:59
Reform i egne rækker (læs politikernes rk.) gunvor Politik og Samfund 2 16-05-2012 13:04
Fysioterapeut til min højre hånd §ABC Alt det andet 6 08-02-2012 01:11
hjælp hvis nogen kan superkok Alt det andet 18 25-05-2010 10:14
Venstre hånd aner ikke, hvad højre hånd laver Phönix Dit og Dat 6 04-09-2008 19:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension