K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Kommunernes Tavshedspligt

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Kommunernes Tavshedspligt Skal kommunen fortsat være omfattede at loven om tavshedspligt i fald en borger går til pressen.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2011, 16:14   #11
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Det handlede om noget

Der skete, lige da vi var tilflyttet denne kommune.

Og jeg har gjort mit bedste for at fortrænge det, så jeg tænkte ikke på, at min søster, ville få det at vide.

Hun stillede op for at hjælpe mig hen i mod en pension.
Jeg er ikke klar over over om, det var parts eller bisidder aktindsigt, hun fik. (Det har jeg ikke hørt om før?)

Hun ville bare være flink og hjælpe, og da hun er ret skrap til det med lovgivning, var jeg da kun glad for, at hun ville hjælpe.
Det hjalp også!

Jeg og min mand, blev bare kede/frustrerede over, at hun fik noget at vide, som vedrørte os begge-og er dybt traumatisk.

Mvh
Pinny
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2011, 17:14   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pinny Se meddelelser

Hun stillede op for at hjælpe mig hen i mod en pension.
Jeg er ikke klar over over om, det var parts eller bisidder aktindsigt, hun fik. (Det har jeg ikke hørt om før?)

Hun ville bare være flink og hjælpe, og da hun er ret skrap til det med lovgivning, var jeg da kun glad for, at hun ville hjælpe.
Det hjalp også!

Mvh
Pinny
Selvom din søster kun var bisidder for dig, må hun ikke selv bede om at få udleveret aktindsigt eller kommunen selv udlevere aktindsigt til din søster - ikke uden dit samtykke/fuldmagt!

Du kan læse forskellen på en bisidder og en partsrepræsentant i den link, jeg har sat ind i sidste svar i den her tråd....

Og ja vi kan kun være glad for at få en god hjælp fra et familiemedlem, men der er også grænser for, hvad de kan gøre, når de ikke er parten i en sag, der kører i kommunen. Jobcentrets medarbejdere har tavshedspligt i deres sager.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2011, 19:28   #13
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Angry Ok- jeg godkendte

Hun fik aktindsigt i MIN sag.
Men det betød hun så fik noget at vide, der også vedrører min samlever. Det er lige som dét, der var problemet!

*Han* havde ikke sagt ja- til noget som helst.

Og fordi, jeg ved min søster og svoger ved det, var jeg nød til at fortælle min søn om det.
Min svoger arbejder med faglige sager, så jeg ved, han kan holde tavshedspligten. Men min søster syntes jo, hun måtte fortælle ham det, derfor tror jeg ikke på, at hun kan tie stille.

Men jeg føler mig, noget taget i buksernes bagerste øverste del. Jeg havde ikke forestillet mig kommunen ville oplyse om det. Da det ikke kun omhandler mig, men også i høj grad min mand.

(Og nej det er ikke om mishandling eller misbrug på nogen måder- eller noget kriminelt. Det er noget meget anderledes og dybt personligt).

Mvh
Pinny
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2011, 20:37   #14
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Personligt og det skal det da blive ved med at være...

Helt ærligt har man som bisider eller en der skal hjælpe ikke også tavshedsPLIGT.

Det ville jeg jo nok banke min søster på plads med.

Der ud over så kan man aldrig gå i døden med en hemmelighed,med mindre man er helt alene med den
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2011, 00:17   #15
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser

Helt ærligt har man som bisider eller en der skal hjælpe ikke også tavshedsPLIGT.
Det er lige præcist, hvad man har: Tavshedspligt som bisidder!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 20:23   #16
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Unhappy Jamen jeg vlev sat... også så skuffet

Over min søster.

Jeg har snakket med min svoger, og han siger ikke noget.

Det blev SÅ bagvendt, at min søster mødte op (hun bor langt væk) og hjalp mig med kommunen.

Og så bagefter i bilen havde en privat samtale med mig, om det hun havde fået at vide.

Vi havde det ret så væmmeligt i det lille hjem bagefter. Min mand var ihvertfald ret rasende, da han jo IKKE havde sagt ja.


Det var ret hæsligt!
Jeg forstår meget godt mandens frustration, og den kunne jo næsten kun lande på mig.
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 23:12   #17
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg tror jeg forstår din skuffelse over din søster,jeg håber din mand vil se miler på det med tiden,og der kan falde ro over gemytterne .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aktinsigt Abraxus Dit og Dat 23 10-08-2013 09:27
Andres personfølsomme oplysninger ligger i min sag. NY TRÅD. Stonie Kommunernes Tavshedspligt 27 21-02-2013 17:29
andres personfølsomme oplysninger ligger i min sag ! hutti Kommunernes Tavshedspligt 28 20-11-2012 12:33
Aktinsigt. hwm Alt det andet 2 16-10-2009 12:41
læk af personfølsomme oplysninger til pressen zuza Kommunernes Tavshedspligt 1 18-04-2008 10:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension