K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-06-2009, 10:36   #1
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 19
gittedl er rigtig godt på vej
Forvirret

Jeg blev godkendt til fleksjob i juli 2007 - fandt et fleksjob og blev ansat, men blev så atter syg og fyret, og har så gået på ledighedsydelse siden september 2008.

Jeg har i foråret været i arbejdsprøvning i 2½ måned, og det det gik ikke så godt - til sidst var jeg der kun 6 timer om ugen, og der var den ene dag en syge dag. Min daværende socialrådgiver reagerede hurtigt da hun fik de første meldinger om at det ikke gik så godt, og sendte bud efter en specifik helbredsattest. Efter at den havde været forbi en lægekonsulent, valgte hun at sende min sag til en ny socialrådgiver med henblik på at indlede en pensions sag.

Jeg har så siden da modtaget jobkonsulentens vurdering af arbejdsprøvningen (fik den d. 25. maj 2009), og han er af den mening, at da min arbejdsevne er så begrænset, vil det ikke være muligt for mig at blive ansat i fleksjob. Men siden da er der ikke sket noget i min sag, så derfor sendte jeg en mail til min nye socialrådgiver i fredags, for at høre om der er nyt i min sag. Her får jeg så beskeden, at hun har modtaget min sag, men kan aktuelt ikke sige hvornår den vil blive færdig behandlet, men jeg vil få brev fra dem når den er klar og skal videre til behandling i det social faglige team.

Nu er mit spørgsmål så, om det er det social faglige team der afgøre om jeg får min førtidspension eller om de bare skal vurdere om sagen er klar til at blive sendt videre???
__________________
Gitte


Sidst redigeret af gittedl; 15-06-2009 kl. 10:47.
gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2009, 11:26   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
gitte det er dem der beslutter om den sendes videre til pensions teamet (om der er nok til at rejse en sag om førtidspension ) sådan er det i hvert fald her
  Besvar med citat
Gammel 15-06-2009, 12:39   #3
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 19
gittedl er rigtig godt på vej
Tak Hejdien, tænkte nok det var sådan det hang sammen. Så kan jeg da ihvertfald se, at jeg ikke får pension inden sommerferien
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2009, 16:24   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
gitte hvis du er sikker på at der er alt hvad der skal bruges i den så kan du evt søge om at få den behandlet efter § 17 på forliggende grundlag, men det er kun hvis du er sikker på at alt ligger i den ellers ryger du bare ud i en anke ...

Hvis jeg var dig så ville jeg derimod i stedet for at ringe , skrive til sagsbehandler når du beder om tider...

Når du søger noget så har du krav på at få at vide hvor lang tid der går inden de behandler en sag ....

bed evt om at få en tidsfrist og oplys din sagsbehandler om retssikkerheds loven § 3 stk 2

Jeg kan godt se at din kommune er en af dem der ikke rigtig gider at tage loven alvorligt og mener de er hævet over den , men ikke desmindre har du stadig krav på en tidshorisont .. ellers kan du meget vel blive en af dem der ligger i en bunke mange år fremover ....

Se evt her ... http://www.k10.dk/showpost.php?p=63647&postcount=28
  Besvar med citat
Gammel 16-06-2009, 09:17   #5
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 19
gittedl er rigtig godt på vej
Hæ jeg ringer helst ikke til kommunen, for jeg vil gerne have tingene på skrift. Mest fordi hvis der går ged i det, så kan jeg bare slå op i min mappe med papir og sige... ”det står lige der”.

Jeg kontaktede HK i går, og ham jeg snakkede med, syntes at som det mindste at min socialrådgiver hos kommunen kunne sætte et cirka tidspunkt på. Så han opfordrede mig til at skrive til dem og bede om dette... og så lige vifte fagforeningskortet. Hvis kommunen så ikke svare mig eller ikke giver et ordentlig svar, så skulle jeg kontakte ham igen, så skulle han nok tage hånd om det. Så det har jeg gjort.

Og så lige en kommentar til Hedensted Kommune og deres sagsbehandlingstider... eller skal vi sige mangel på samme. Jeg har personligt skrevet til dem 2 gange og gjort dem opmærksom på, at de ikke opfylder retssikkerhedsloven, og den første mail jeg sendte til dem ligger 1½ – 2 år tilbage, så det er rent ud sagt sløseri, at det ikke er bragt i orden.
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2009, 15:35   #6
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
hedensted

hejsa

googlede lige lidt, hedensted kommune opfylder ikke loven, de skal på deres hjemmeside oplyse om sagsbehandlings frister, f.eks i gladsaxe kommune er det 14 dage

jeg gør følgende, mailer til min sagsbehandler eller til arbejdsmarkeds fælles email postkasse og noterer datoen, har jeg intet hørt efter 14 dage mailer jeg til social direktøren i kommunen, og lad mig slå fast, han er ikke glad for mig for har godt nok sendt ham mange mails

eneste jeg ønsker er at blive behandlet efter loven, og gør de ikke det så reagerer jeg......

håber du kan bruge dette
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forvirret... challe Alt det andet 8 29-05-2011 22:55
Forvirret §17 & §18 Diablo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 13-12-2010 23:22
Forvirret jabma Alt det andet 2 23-03-2010 07:22
Forvirret FrkNorden Alt det andet 6 08-10-2009 02:43
Forvirret ? frupia1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 18-08-2009 14:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension