K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-08-2010, 14:15   #1
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
hjælp til oplysninger for inkaso afdrag

nu har jeg gennem mange år afdraget til en gæld ved inkaso.

i tidernes morgen var det en kommunal fejl. en sags behandler glemte at noter at jeg var gået i praktik efter vores samtale. på revalidering.

jeg bemærkede det ikke da jeg lige var blevet skilt og et nyt liv med tilskud osv kom ind på det tidspunkt.

siden kom der et nyt lejemål da vi var ved at blive forgiftet i huset vi på det tidspunkt boede i.

så beløbet har været meget højt.

men jeg søger oplysninger om hvordan min situationen vil blive hvis jeg stopper mine afdrag. har hørt om store rente bøder hos dem. og at det vil gå til skat. som så vil inddrage sagen.

men har ikke forstået risikoen ved at stoppe permanent.. så håber en her fra kan forklare mig det.

jeg er på sygedagpenge og har været det, det sidste år. og har forsøge at få beløbet sat nej. men det kunne ikke komme på tale.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 14:21   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
hvis du stopper dine afgrag så vil skat blive bedt om at indrive beløbet som vil være x antal kroner efter de har undersøgt hvad du får at penge osv så fastsætter de et beløb som du skal af med vil sige de trækker det inden du får de resterende er beløbet for stor kan man ringe gå op til dem sige det bekøb kan jeg ikke miste osv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 16:00   #3
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
maja...

det er meget let ...(egentligt).... man skal have et rådighedsbeløb.... som naturligvis er varierende alt efter, børn etc etc... der er helt faste tal for disse sager.

dine faste udg: er meget nemme og overskue... som udgangspunkt accepteres kun husleje lys og varme/samt evt renovation...

efter de nye kreditor-regler skal alt, ALT derudover, klares for rådighedsbeløbet...

når det nu er sagt, så er der de sædvanlige steder der kan dispenseres... dvs medicin udg: som er urimelige høje ... speciale behandlingsformer... samt kørsel dertil....

men ellers SKAL du have dit rådighedsbeløb , til dig og dine børn...

indrivelsesenheden, som er en forretning under SKAT... beregner selv hvad du som minimum skal betale....(om du nu stopper dine betalinger)... syntes jeg lige du skal være sikker i din sag på om du gør en god/dårlig deal......

du kan undersøge helt nøjagtigt hvad du/i skal have i rådighedsbeløb på social jura .dk...

det kan jo være du hidtil har afdraget så lavt at dit rådighedsbeløb måske er større end loven foreskriver (så ville det være usmart og standse dine indbetalinger)...

er de derimod større... så stop for gud skyld indbetalingerne promte.. og lad SKAT selv disponerer...

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 20:32   #4
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ace dk Se meddelelser
maja...

det er meget let ...(egentligt).... man skal have et rådighedsbeløb.... som naturligvis er varierende alt efter, børn etc etc... der er helt faste tal for disse sager.

dine faste udg: er meget nemme og overskue... som udgangspunkt accepteres kun husleje lys og varme/samt evt renovation...

efter de nye kreditor-regler skal alt, ALT derudover, klares for rådighedsbeløbet...

når det nu er sagt, så er der de sædvanlige steder der kan dispenseres... dvs medicin udg: som er urimelige høje ... speciale behandlingsformer... samt kørsel dertil....

men ellers SKAL du have dit rådighedsbeløb , til dig og dine børn...

indrivelsesenheden, som er en forretning under SKAT... beregner selv hvad du som minimum skal betale....(om du nu stopper dine betalinger)... syntes jeg lige du skal være sikker i din sag på om du gør en god/dårlig deal......

du kan undersøge helt nøjagtigt hvad du/i skal have i rådighedsbeløb på social jura .dk...

det kan jo være du hidtil har afdraget så lavt at dit rådighedsbeløb måske er større end loven foreskriver (så ville det være usmart og standse dine indbetalinger)...

er de derimod større... så stop for gud skyld indbetalingerne promte.. og lad SKAT selv disponerer...

mvh eders ace dk

jeg har forsøgt at se på siden. men kan ikke lige finde den hylle hvor jeg er plaseret. som enlig sygemeldt og med to hjemmeboende drenge fyldt 18år. den en som lærling og anden på SU..

og vi kender jo til at de er forsøgene i hustanden. her på lige for som mig. for vi kan ikke modtage boligsikring efter den ene er blevet lærling.
men de hæfter jo ikke for min gæld.

men hvis jeg kunne få et link der hvor jeg kan regne på det vil jeg være rigtig glad. for du har fuld skændig ret i at jeg lige skal sikre mig at beløbet ikke går hen og bliver større ved at gøre det.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2010, 08:40   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan klage til kommunen, som så skal behandle klagen eller sende den videre til skat.
Be om en betalingsevnevurdering.
Alle eksta udgifter, som følge af kronisk sygdom og handicap, skal fratrækkes.

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2010, 10:08   #6
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
dine børns indtægter tæller MED til husstandsinkomsten......

min de skal jo naturligvis også have fratrukket deres "rådighedsbeløb"

sådan og forstå, at de skal jo også have et beløb som er "deres".....

børn UNDER 18 år er med til og førhøje dit eget rådighedsbeløb.....

hvis du vil have et rigtigt ...... og nogenlunde råd. .... så lad være selv og regne på sagerne...

tag ind på din lokale BORGERSERVICE og spørg om de vil være dig behjælpelig med og regne dit eksistensminimum ud.... altså ud fra de børn du har som hjemmeboende.. du skal medbringe deres årsopgørelser...

jeg tør ikke stikke et tal ud til dig ... og kan heller ikke da jeg ikke kender dine børns indtægter og eventuelt særlige behov....

hvis du tager på B.S. og får hjælp ... så skal det VÆRE PÅ SKRIFT..... husk det nu for gud skyld.....

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2010, 10:37   #7
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Vil tro det er forskelligt fra kommune til kommune... men da jeg havde offentlig gæld fulgte de ikke loven på kommunen... de anerkendte ikke samme rådighedsbeløb som skat...men brugte de rådighedsbeløb de brugte i deres beregning når man søgte om tilskud...og det er ikke nødvendigvis det samme...

Jeg lod være med at betale og da den blev overgivet til skat kunne der ikke trækkes noget...det er så senere afviklet hvor der oven i købet blev eftergivet en del af det... men i en svær situation skal man jo lige overleve før man kan betale...

Så stol ikke på kommunen når det er penge det drejer sig om....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2010, 11:28   #8
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ace dk Se meddelelser
dine børns indtægter tæller MED til husstandsinkomsten......

min de skal jo naturligvis også have fratrukket deres "rådighedsbeløb"

sådan og forstå, at de skal jo også have et beløb som er "deres".....

børn UNDER 18 år er med til og førhøje dit eget rådighedsbeløb.....

hvis du vil have et rigtigt ...... og nogenlunde råd. .... så lad være selv og regne på sagerne...

tag ind på din lokale BORGERSERVICE og spørg om de vil være dig behjælpelig med og regne dit eksistensminimum ud.... altså ud fra de børn du har som hjemmeboende.. du skal medbringe deres årsopgørelser...


mvh eders ace dk
jo jeg er helt med på at børns indtægt tæller. for vi mister vores boligsikring nu. grunden at den ene søn går over som lærling i hans udd forløb. og den anden stadig er på SU uden arbejde.

kan så sige at han på SU ikke har meget til sig selv når han har betalt sit buskort. og sin sygeforsikring danmark. + at han skal læge til side til tandlæge.
den anden vil ikke bidrage med mere hjemme da han vi have kørekort og siden opsparing til bolig. det forstår jeg jo godt.

så jeg må heler se hvad jeg kan få ud at snakken med kommunen.

for inkasso vil ikke rykke sig en meter. på tros af at jeg altid har vist mig som et tro betaler.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2010, 11:32   #9
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Vil tro det er forskelligt fra kommune til kommune... men da jeg havde offentlig gæld fulgte de ikke loven på kommunen... de anerkendte ikke samme rådighedsbeløb som skat...men brugte de rådighedsbeløb de brugte i deres beregning når man søgte om tilskud...og det er ikke nødvendigvis det samme...

Jeg lod være med at betale og da den blev overgivet til skat kunne der ikke trækkes noget...det er så senere afviklet hvor der oven i købet blev eftergivet en del af det... men i en svær situation skal man jo lige overleve før man kan betale...

Så stol ikke på kommunen når det er penge det drejer sig om....
jeg har selv denne opfattelse af kommunerne. jeg tro også at de regner som de har lyst til.

jeg kunne så godt tænke mig at høre hvad du betalte ud fra kommunens udregning.

for jeg er så bange for at jeg bliver sat højer via skat. og det ønsker jeg jo ikke. så er vi nød til at gå på gaden til sidst. for her spare vi varmt mad 3 dage om uden. for at få det til at holde sammen.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2010, 11:44   #10
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
jeg har selv denne opfattelse af kommunerne. jeg tro også at de regner som de har lyst til.

jeg kunne så godt tænke mig at høre hvad du betalte ud fra kommunens udregning.

for jeg er så bange for at jeg bliver sat højer via skat. og det ønsker jeg jo ikke. så er vi nød til at gå på gaden til sidst. for her spare vi varmt mad 3 dage om uden. for at få det til at holde sammen.
Kan ikke huske hvad jeg betalte men kommunen brugte 3300 kr som rådighedsbeløb... og ved skat brugte de omkring 5000kr som enlig...
Og det betød at jeg slap for at betale noget da det blev flyttet til skat indtil jeg kunne afvikle en del af det og fik eftergivet resten... og er helt sikker på kommunen heller aldrig ville have været med til at indgå den aftale om eftergivelse af en del af beløbet...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afdrag af gæld til skat eller inkasso. hvad er mest fordelagtig som Førtids Pensionis maja-bell Alt det andet 9 13-10-2011 09:12
Hjælp, hvad er lægelige oplysninger???? truckertina Alt det andet 16 17-12-2010 22:13
Nye oplysninger Forsyg Alt det andet 4 29-03-2009 02:08
Urigtige oplysninger lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 40 02-12-2007 18:02
Oplysninger i sag ? LV. Alt det andet 1 22-11-2007 14:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension