K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2010, 11:17   #1
diddah
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2009
Lokation: Horsens
Alder: 40
Indlæg: 24
Styrke: 16
diddah er ny på vejen
Unhappy misvisende og manglende oplysninger i journal hvad gør jeg?

Jeg var udsat for en grum episode på psyk i september sidste år. Jeg klagede umiddelbart over det til den administrerende overlæge og aflevere klagen den 23. september 2009 - i oktober får jeg så adgang på nettet til mine e-journal hvor jeg kan læse at den læge jeg havde oplevelsen med "glemmer" at fortælle de ting hun gjorde og sagde til mig, men min reaktion på det har hun noteret.

Min reaktion står som noget fuldkomment .. ja har ikke ord. Jo jeg blev sur, bange og vred.

Jeg fik af vide jeg ville blive tvangsmedicineret. Det er en lang historie. Men lægen ville proppe pillen i munden på mig, mens hun var ved det forsøgte en sygeplejerske at give mig en injektion mod min vilje. (Det skete dog aldrig og derfor kan jeg ikke klage over udøvelse af tvang) Jeg lå under hele dette forløb i min seng i øvrigt. Jeg fik af vide jeg ville blive holdt nede og så en sprøjte mod min vilje hvis ikke jeg ville tage pillen. Jeg var angst. Det skal siges jeg har PTSD og er blevet truet mange gange i mit liv og det vidste de godt på afdelingen da de kender mig ret godt. Og jeg havde aftalt dagen i forvejen at jeg intet medicin skulle have. (jeg har konstateret en gen fejl som gør jeg ikke nedbryder medicin så godt, faktisk har jeg haft 3 rigtig trælse oplevelser med hjerte fejl, rysten og hævelser i ansigtet pga bivirkninger af diverse typer medicin. Og lægen som indlagde mig var helt ok med jeg ingen medicin skulle have. Og han skrev til i min journal.

Alligevel ville lægen næste dag give mig noget, og hun havde ikke læst min journal fra dagen tidligere eller lign og til trods for jeg fattet gav hende mine papir omkring genfejlen, ville hun gøre det jeg beskrev oven for.

Men det hun har sagt og gjort på stuen har hun ikke skrevet i journalen, kun at jeg var meget oprørt og nægtede medicin og hun OVERVEJEDE om jeg var kandidat til tvangsmedicinering.

Det sidste jeg så til hende var da hun sagde, "hvis du ikke sover når jeg kommer tilbage om 30 minutter får du helt sikkert den sprøjte!" Og jeg sad fra kl 12- 15 rædselsslagen på mit værelse, der kom ikke nogen. Aftenvagten fandt mig helt spændt og udmattet.

Nå, efter jeg læste min journal og kunne se at hun ikke havde fortalt hele sandheden skrev jeg et nyt brev til den ledende overlæge. INTET hørte jeg. Så i slutningen af december fik jeg svar, og jeg kunne intet tyde ud fra brevet udover han havde talt med lægen som mente det foregik anderledes. Men han havde ikke taget kontakt til min kontaktperson som var hos mig under hele hændelsen. Jeg skriver så endnu et brev til ham og intet hører jeg.

Jeg læser så i avisen at han fratræder sin stilling som ledende overlæge. Jeg skriver en e-mail til ham i slutningen af februar og beder ham tage kontakt til min kontakt person og jeg gør ham opmærksom på jeg synes det er strengt det han udsætte mig for.

Han skriver promte tilbage og love at rode bod på det inden han fratræder. IGEN INTET hører jeg.

Hvad gør jeg? Jeg talte med datatilsynet som ikke var helt sikker på om de skulle hjælpe mig eller om det var sundhedsstyrelsen. Jeg ringede til sundhedsstyrelsen og fik kun et meget koldt og flabet svar, at jeg INTET kunne gøre ved det.

Kan jeg virkelig ikke gøre noget? Jeg synes ikke det kan være rigtig at udstille mig som fuldkommen vanvittig. Jeg lå jo i min seng og var fuldt ud fattet forklarede lægen min gen fejl og det hele. Jeg hverken råbte eller skreg, var dog meget gråd labil og ked samt træt. Men hun har jo udstillet mig som vanvittig med store vrangforestillinger omkring at de ville skade mig.

Hvad gør jeg?
diddah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 12:08   #2
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Hej diddah,

Du kan klage til patientklagenævnet. Jeg vil godt hjælpe dig, hvis du har brug for det. Evt. igennem pm her på k10.dk

DR P1 Orientering havde et indslag igår om overlæge Henrik Søltoft på psykiatrisk afdeling på Hillerød sygehus, der løj om en asylansøgers mentale tilstand samt videregav fortrolige oplysninger.

Alvorlig påtale til psykiatrisk overlæge (DR Online)

Via
[Alvorlig påtale til psykiatrisk overlæge Henrik Søltoft på Hillerød sygehus vedr. forkerte oplysninger om asylansøger (Denmarkonline.dk)]
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 12:22   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Pyha, hvad er det efterhånden for en verden (læs: Danmark) vi lever i...

Håber Flemming kan hjælpe dig!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 20:39   #4
diddah
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2009
Lokation: Horsens
Alder: 40
Indlæg: 24
Styrke: 16
diddah er ny på vejen
:)

TAK for svar og hvor er det godt der findes søde mennesker. Har kun stødt på søde mennesker her inde.

Jeg fik af vide at jeg ikke kan klage over hændelsen til nogen fordi de aldrig brugte tvang. En afd. sygeplejerske jeg forlangte en samtale med (forlangte også med lægen, men hun havde for travlt til at dukke op) sagde at de bare motiverede mig og ikke truede mig som jeg "påstod" og derfor har jeg heller ikke noget at klage over.

Også senere fandt jeg så ud af at lægen ikke havde skrevet hvad der foregik på min stue den formiddag, kun hvordan jeg havde reageret. Jeg blev så angst jeg blokerede min dør. Og ja ikke så smart, men jeg blev virkelig bange for de skulle komme og holde mig nede og give mig en sprøjte.

Men jeg vil jo gerne have skrevet i min journal hvad jeg oplevede. Aller helst ville jeg dog at den læge fik et rap over fingerene hvis jeg skal være ærlig.

Men overlægen havde talt med hende skrev han til mig og forklarede at der var flere versioner af hvad der skete, men overlægen har ikke fulgt mit forslag om at vi alle sidder ned i en dialog og taler sammen, eller at han rettede henvendelse til min kontaktperson som også var der.

Han lovede at han ville snakke med hende inden han gik af som ledende overlæge, men jeg har intet hørt og det har min kontaktperson heller ikke. Og det var selvfølgelig efter jeg havde skrevet til ham at han havde til 12.marts så ville jeg sende tingene til datatilsynet. Datatilsynet vil gerne hjælpe mig, men var meget usikker på hvor vidt de var de bedste til det.

Kan man godt klage over det til patientklagenævnet? Eller er det ombudsmanden eller regionen? Har ikke forstand på det. Det er jo ikke fordi sygehuset har vejledt mig eller vil da jeg jo ikke har været udsat for tvang.

:S Det er altså meget kringlet. Jeg ville sætte STOR pris på hjælpen, men skal lige være sikker inden jeg går i gang med klage skrivningen, trods jeg har førtidspension, så er det svært at finde overskuddet til det hele.
diddah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 22:05   #5
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Det var dog en utrolig behandling, du har fået!

Jeg bliver s.. så rasende når jeg læser sådan noget!

Patientklagenævnet! og det kan kun gå for langsomt!!!

Tag kopi af disse sider, så du har helt tjek på, hvordan du har beskrevet det og kan gentage det.
til dig.

Sidst redigeret af mukke; 16-03-2010 kl. 22:08.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 03:18   #6
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
diddah,

Ja, man kan godt klage til patientklagenævnet, hvis man gør det inden for 5 år fra det skete.

Citat:
Hvordan rejses en klagesag?

Klager over faglig virksomhed sendes til Patientklagenævnet. De kan også sende klagen til Embedslægerne i Deres region eller til det lokale patientkontor. Her kan De også få hjælp til at formulere klagen. På nævnets hjemmeside www.pkn.dk kan De udfylde og udskrive et klageskema, som De herefter kan sende til nævnet. Det kan gøre det lettere for Dem at udforme klagen. De kan endvidere ringe efter et klageskema hos Patientklagenævnet eller Embedslægerne. De er velkommen til først at rette henvendelse til Patientklagenævnet enten skriftligt eller telefonisk.

Patientklagenævnet:
http://pkn.dk/saadanklagerdu/vejledn...uligheder.html
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2010, 17:02   #7
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Du kan SAGTENS klage. Du kan ikke klage over "tvang i psykiatrien", men du kan klage over sundhedsfaglige personer til patientklagenævnet.

Skemaet finder du her: http://pkn.dk/public/dokumenter/klageskema.pdf

Opret et dokument på computeren med overskriften "Bilag til Klageskema" med dit navn og cpr.nr., og skriv så HELE forløbet ned og opsummer hvad du er utilfreds med. Som jeg læser dit indlæg drejer det sig om
1) lægen på afdelingen læste ikke din journal, og vidste derfor ikke at du ikke måtte få medicin,
2) lægen på afdelingen formulerede sig truende overfor dig, på trods af at du var angst og lider af PTSD,
3) lægen på afdelingen undlod at beskrive forløbet i din journal.

Desuden kan du beskrive kontaktforløbet med overlægen på afdelingen. Du kan eventuelt vedlægge udskrift af jeres e-mails, hvis det er relevant, og du kan
4) kritisere overlægens manglende engagement i episoden ved din henvendelse.

Når du har sendt skema og bilag til Patientklagenævnet modtager du inden for et par uger brev om at din klage er modtaget, og det opsummeres hvad du klager over. Du får besked om, at nævnet vil indhente oplysninger osv. og får at vide hvor lang tid det forventes at der går før klagen er behandlet. Indstil dig dog på at der går måneder og atter måneder.

God skrivelyst til dig.

V.H.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 00:09   #8
diddah
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2009
Lokation: Horsens
Alder: 40
Indlæg: 24
Styrke: 16
diddah er ny på vejen
SUPER!

Aii hvor er det dejligt at få svar.

Det var præcis sådan et overskueligt svar jeg havde brug for. Flemming hjælper mig med en formulering, men havde lige brug for at vide præcis hvad jeg kan klage over, for havde som sagt fået en anden ting af vide.

Det er super overskueligt nu. Og jeg ved det tager lang tid. gik i 9.måneder og ventede på en afgørelse på en sag mod kommunen engang. Det er okay, hellere de bruge tid på klagen og sætter sig ind i tingene end haster igennem det.

Overlægen har taget ufattelig lang tid, men i mine øjne ikke taget mig alvorlig. Han har ikke talt med alle eller snakket med mig personligt. Jeg har aldrig fået beskæftigelse på han havde læst brevet.

Ja, vil gå i gang med at klage. Tænker jeg klager uanset om overlægen svarer tilbage på min seneste mail eller ej. Det er bare ikke ok.

TAK.
diddah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 19:21   #9
diddah
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2009
Lokation: Horsens
Alder: 40
Indlæg: 24
Styrke: 16
diddah er ny på vejen
Lige en lille update

Med hjælp fra Flemming kontaktede jeg embedslægen og jeg fik en rar dame/kvinde i røret.

Jeg skal klage til patient klagenævnet over lægens og overlægens faglige behandling af mig (altså ang den misvisende halve journal føring og sagsbehandling) Også skal jeg klage til Regionshuset over lægens opførsel. Altså truslerne.

Så tak alle sammen. Det var rart med god, hurtig og overskuelig hjælp.

Overlægen henvendte sig i øvrigt til min kontaktperson og ville tale med hende fra kl. 8 - 8.30 i onsdags, men onsdag morgen aflyste han, så han tager det tydeligvis ikke seriøst.
diddah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2010, 11:33   #10
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, ja, lyder da som om du har mod på at gå videre i sagen, godt

-Og skulle du have overskud til yderligere ja, så syns jeg du også skulle sende en klage til Lægeetisk Nævn: http://www.k10.dk/showthread.php?t=7...geetisk+n%E6vn

Lægeforeningen
Att.: Lægeetisk Nævn
Domus Medica
Trondhjemsgade 9
2100 København Ø

og

Sundhedsstyrelsen
Att.: Tilsyn med enkeltpersoner Anne Mette Dons
Islands Brygge 67
2300 Kbh. S


Tråden ovenover, omtaler hvordan og hvorledes og min holdning er, at kan du så tvivl om vedkommendes faglige kvalifikationer, via deres "eget" system, ja, så er jeg sikker på at meget er nået
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man slette urigtige oplysninger i journal? Teletrold Alt det andet 5 04-04-2013 13:19
Er det bare mig eller? hvad mener I? et uddrag fra min lægekonsulent journal! calamityjane Lægekonsulenternes Rolle 4 29-12-2009 19:28
Journal - hvad skal der stå Skade2006 Alt det andet 10 18-12-2009 12:28
urigtige oplysninger i journal pinballs Dit og Dat 18 08-07-2009 01:20
3.sygemelding - hvad nu? Manglende sagsbehandler mille99 Spørgsmål ang fleksjob 16 07-04-2006 12:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension