K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2018, 14:04   #1
yar
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2015
Indlæg: 9
Styrke: 0
yar er ny på vejen
Ressourceforløb

Hej med jer, jeg sidder her med mange spørgsmål ang. min social og arbejdsmæssige tilstan. Jeg håber der nogle kan give mig en god råde.
Jeg er social og sundhed assistent og arbejder i sidste 20 år i dette branchen. For 3år siden fik jeg diagnosen som slidgigt og samtidig har jeg 3 dicopolp på nakken og rygen. I sidste 2 år prøvet jeg at holde mig på min arbejdsplads men jeg kunne ikke pga. smerte, tilsidst opsigt min stilling og start jeg arbejder i vikarbureau ( Det var forkert af mig). I den periode min praktiserende lægge henviser mig til smerter klinke på reghospital her i København som jeg er stadigvæk under behandling og fik diagnosen some kroniskesmeter. I øjeblik kan jeg heller ikke passer på nogle vagter og den er næsten umuligt at går på arbejde med dette smerter. Overlæge på klinken mener at jeg skal snakke med socialrådgiver for find en løsning og jeg er i gang med det og venter på en tid hus socialrådgiver på smerteklink.
Jeg er altid har en angst i forbindelse med jobcenter og være tilknyttet til Kommunen og ikke går på kontanthjælp og lignende.
Jeg ønsker at høre jeres råd og vejledning og ville gerne høre at er der noget nyt jeg kan bruge i forbindelse med ny lovgivning ang. Resursforløbe. Jeg vide godt at hvis jeg meddeler mig syg kan jeg ikke fuldt sygedagpenge for at jeg ikke mere ansatte men arbejder som timeløn.
Jeg bliver maget glad hvis i har en god råd om hvordan handler dette sagen.
Med venlig hilsen
Yar
yar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2018, 20:21   #2
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Spørgsmålet er om du er på dagpenge mellem dine vikariater eller om du ingen indtægt har (fordi du fravælger kontanthjælp)?
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2018, 20:38   #3
yar
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2015
Indlæg: 9
Styrke: 0
yar er ny på vejen
Hej. Jeg er statsigvald arbejde i vikar og få ingen hjælp fra offentlig .
Kun de vagter som jeg tog. Jeg tjener ikke rat maget og somtidig lider jeg af smeter . Jeg fik at vide hvis og melder mig syg nu få jeg ikke rat meget fra sygdagpenge for jeg arbejde i vikar.
Hvis I vill gerne vide mere om min tilstand bar spøger .
På forhånd tsk
Yar
yar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2018, 21:11   #4
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Grunden til at jeg spurgte er at retten til sygedagpenge afhænger bl.a. af dagpengeret.

Er du medlem af en A-kasse og vil du kunne få dagpenge hvis du melder dig arbejdsløs eller ej?

Hvis ikke kan du eventuelt have ret til sygedagpenge hvis du lever op til dette krav.
Du har ret til sygedagpenge fra kommunen, hvis du forud for 1. sygefraværsdag har haft tilknytning til arbejdsmarkedet i mindst 240 timer inden for de seneste 6 afsluttede kalendermåneder. I mindst 5 af månederne skal du som minimum have været beskæftiget i 40 timer om måneden. Du må ikke have ret til sygedagpenge eller sygeløn fra din arbejdsgiver.

https://www.detfagligehus.dk/faa-hja.../sygedagpenge/

Hvis du ikke har ret til sygedagpenge, så tror jeg at din bedste løsning alligevel er at kontakte din kommune og søge hjælp.

Jeg ved at du har det dårligt med kommuner, men det bliver kun sværere at komme ind i systemet på en god måde jo længere tid du venter.

Hvis ikke du kommer ind i kommunens system, så får du aldrig fleksjob eller førtidspension.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2018, 21:17   #5
yar
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2015
Indlæg: 9
Styrke: 0
yar er ny på vejen
Jeg har aldrig være på dagpenge eller på kontanthjælp i de siste 25 år heller ikke under min behandling forløbe på smeteklink .
Kh
Yar
yar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2018, 21:50   #6
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Næ, men problemet er at hvis du ikke sygemelder dig og kontakter kommunen for hjælp, så fortsætter det som nu til evig tid, måske med forværring i helbredet som eneste ændring.

Derudover kan kommunen ifølge råd jeg fik af en socialrådgiver da jeg stod uden indtægt bagefter sige at de ikke vil hjælpe dig for du har bevist at du kan leve af få timers arbejde og derfor har du ikke behov for hjælp.

Derfor, hvis du vil videre og hvis der ingen chance for at du får det bedre, så bliver du nødt til at bede kommunen om hjælp, og det hellere før end senere.

Det er imponerende at du aldrig har haft behov for hjælp, men det kommer ikke til at hjælpe dig i din situation, tværtimod.... desværre.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2018, 10:24   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det er kommunen (jobcenteret) der tilkender førtidspension og fleksjob, så hvis du ikke kontakter kommunen får du aldrig nogen af delene.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension