K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-08-2011, 10:58   #1
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Under halvdelen af den danske befolkning arbejder

L.S. startede denne tråd i andet forumkategori, men det er faktisk interessant med disse artikler forskellige forståelse og tal for netop denne problemstilling, hvorfor jeg vil henvise til L.S. gode link her og rykke tråden herhen:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...-arbejder.html

http://www.business.dk/oekonomi/unde...n-er-i-arbejde

http://avisen.dk/nu-er-under-halvdel...ob_150416.aspx

http://www.*********.dk/Erhverv-og-f...n-er-i-arbejde

Sjovt at se hvordan forskellige mediers underliggende politiske tilhørsforhold afgør vinklingen på historien
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 11-08-2011 kl. 11:18. Årsag: Link virkede ikke!
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 11:00   #2
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej L.S.

Jeg er ikke imponeret over artiklen, idet den ikke fremlægger konkrete tal, dvs. på hvilken møde man har udregnet dette. Bl.a. hæfter jeg mig ved, at man tager børn med i dette regnestykke, hvorfor jeg ironisk vil spørge om man påtænker at indføre børnearbejde i DK?

Men hvis vi nu tager de tal udgangspkt. i de nævnte tal, selvom der via DK statestik laves sortering bestilt af deres arbejdsgivere, som jo er politikerne, så står der at arbejdstyrken er
Citat:
i begyndelsen af 2011 var kun knap 2.700.000 i job.

. Det er så her jeg gerne vil have udregningsmetoden.
Og videre:

Citat:
"Der er omkring 430.000 danskere i den arbejdsduelige alder, som ikke er i arbejde - og her regner jeg ikke engang de ledige i arbejdsløshedskøen eller de aktiverede med," siger han til avisen.

"Jeg taler alene om folk på førtidspension, kontanthjælp, ledighedsydelse osv. Det er en kæmpe udfordring for politikerne at få nogle af dem ud på arbejdsmarkedet og at hindre yderligere tilgang til disse passive ydelser."
Kilde: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...-arbejder.html

Tallet nævnt i artiklen for arbejdstyrken start 2011 er ikke til, at tjekke idet dst.dk ikke har disse tal tilgængelige samt deres udregningsmetode. Der er kun tal for 2010.

Ligesom det er meget svært at vide, hvad der menes m. "osv" i artiklen, men hvis jeg trækker tal for FP, ledighedsydelse, kontanthjælpsmodtagere som ikke er reg. ledige, ja, så fås et tal på 328.27 i første kvartal for 2011. Heraf er den største gr. FP på med 238 147.

Fleksjobberne udgør 52 800, og ledighedsydelse: 12 119. Hvis samme procentvis tal var gældende i forhold til fuldtidsarbejdene og ledige heraf, ja så ville man jo straks gå i gang. Hvorfor politikerne måske skulle starte med at hjælpe disse mange ledige fleksjobbere i arbejde! El. lade være med at anvende denne ordning, som spareordning for egentlig tilkendelse af FP.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 11-08-2011 kl. 11:19. Årsag: link igen!
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 11:32   #3
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Og her artikel fra Jyllandsposten, hvor politikere også glimre med manglende evne for statestik, måske brude der indføres en politiker egenthedsprøve, hvori der ingik et stort element af forståelse af tal og statstikbrug, ligesom ved dansk statsborgerskabsprøven for indvandrere/flygtninge.

http://jp.dk/indland/indland_politik/article2511028.ece

Og M. Frederiksen (S) iver for en kommende ministertaburet er så stor, at floskerne ryger ud af hende, f.eks. flg.:

Citat:
Det mest problematiske er i virkeligheden de mange unge, som ikke får nogen uddannelse, og som har stor risiko for at havne på førtidspension eller kontanthjælp.
Til dette vil jeg spørge, den måske kommende minister: hvornår har en manglende uddannelse været adgangsbillet til en FP? Hvis dette tilfældet er jeg sikker på at mange herinde gerne vil afslutte deres maridtsagtige kamp om en FP pga. manglende arbejdsevne ud med denne vinkel ved henvisning til lov, bek. el. lign, der kan udløse dette mirakel for dem.

Og så melder samme M. Frederisken her ud m. flg.:

Citat:
Der er desuden behov for en reform at førtidspensionen og for at få syge hurtigere tilbage på arbejdspladserne og få seniorer til at blive længere på arbejdspladsen,« siger Mette Frederiksen
Min understregning, samme kilde som ovenfor.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 13:04   #4
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Hej

Ja tal kan bruges på mange måder

For det hersker hos mig ingen tvivl om at mennesker på overførsels inkomster
har et brændende ønske, nemlig at de kunne passe et normalt job på lige fod med alle andre
Nu tales det så om det skal blive sværere at komme på den slags forsørgelse

Men brug dog midler på at mennesker ikke kommer ud hvor behovet opstår
i stedet for at de skal kæmpe i årevis for en minemal forsørgelse

En stor del var efter min mening aldrig kommet dertil hvis de havde fået den rette hjælp til rette tid
Hvis der blev lyttet til den syge i stedet for bare at prøve at spare penge på den korte bane tror jeg man kunne komme langt

NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 14:51   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Nej der er ikke lige frem børnearbejde i Danmark,så hvorfor tælles de med plejer man det,eller er det børn fra den arbejdes lovlige alder der tælles med ?

og nu er det jo sådanne at man skal være ung smuk og pokers klog,bliksprutte med mange års erfaring,for at få et job,så det skal vel nok passe at det er halv delen af befolkningen der er skubbet ud af arbejdes market ,ja og jeg kan heller ikke stave til det

Arbejde er jo ikke hvad det har været så kan man over hovdet samline før med nu.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 09:52   #6
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
vitterlige vås, Søndergaard, Støjberg, Frederiksen og Mogensen har gang i«

Kjeld Schmidt, professor, dr.scient.soc skriver i Inforamtion d. 25. aug. 2011, hvad vi borgere, har vist hele tiden, men ovenstående politikere åbenbart ikke ved:

Citat:
Det rene vås
Lad mig sige det stille og roligt: Det er det vitterlige vås, Søndergaard, Støjberg, Frederiksen og Mogensen har gang i. Det er helt normalt, at mindre end halvdelen af befolkningen er erhvervsaktiv (i job eller aktivt jobsøgende). Den ikke-erhvervsaktive del af befolkningen, det vil sige børn, studerende, pensionister, kronisk syge og andre uarbejdsdygtige, udgør normalt godt halvdelen af befolkningen.

Den gennemsnitlige erhvervsfrekvens for de højtudviklede lande i OECD var i 2009 på 48 procent. Heraf tegnede USA sig for en rate på knap 51 procent, mens den for Danmarks vedkommende var knap 53 procent. Danmark er med andre ord ét af de lande, der har den højeste erhvervsfrekvens. Ikke nok med det, erhvervsfrekvensen har været jævnt stigende de sidste hundrede år, fra omkring 43 procent i begyndelsen af 1900-tallet til omtrent 50 procent de senere år. Hvis vi tager erhvervsfrekvensen for mennesker i den såkaldt ‘arbejdsduelige alder’ fra 15 til 64 år, ligger Danmark i top med omkring 75 procent erhvervsaktive, 5-10 procentpoint over USA.

Panikken er kort sagt ganske ubegrundet og må skyldes uvidenhed om helt elementære samfundsforhold. Men det betyder ikke, at der ikke er grund til bekymring, ikke mindst over den økonomisk stagnation, Danmark er havnet i.
Mine fremhævninger, kilde: http://www.information.dk/277052
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
8 danske krigsveteraner bor i de danske skove! Ninja Politik og Samfund 15 26-06-2010 16:27
sådan ser den generelle befolkning os! Hjerneskaden Det er da strengt ! 7 03-06-2010 08:38
§81 - og samlevers bidrag max. være halvdelen zuza Nyt om loven 0 02-05-2009 02:22
Fejl i halvdelen af kommuners afgørelser telefonmanden Dit og Dat 8 26-11-2008 15:31
Halvdelen af landets arbejdsløse er fleksere zuza Manglen på Fleksjob 6 02-06-2008 02:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension