K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Et godt link!

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Et godt link! Har du et godt link som du mener at andre kan have nytte af kan du lægge det her. Denne kategori er ikke beregnet til debat.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2008, 01:45   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Thumbs up Fagforening, der kæmper for de syge

Denne fagforening kæmper en brav kamp for syge, fleksere osv.

Der er en masse om, hvad kommuner gør og IKKE gør.

En masse oplysninger om, hvad man skal være opmærksom på i sygedagpengesager, fleks- og førtidspensionssager.

Gå ind og læs deres fagblad... også ældre numre.

Der kommer et nyt på gaden den 29. januar 2008 med mere om det sociale område.

www.nnf.dk
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2008, 01:45   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
NNFs Medlemsblade - om kroniske smerter og om fleksjob

Det kan anbefales at læse medlemsbladene fra NNF.

NNF gør meget for ledige fleksjobbere.

Nummer 1 og nummer 2 fra 2008 beskæftiger sig med kroniske smerter på jobbet og med fleksjob.

Artiklerne findes i højre side.

Blad nr. 1, 2008

http://www.nnf.dk/default.asp?mId=1385&aId=66978



Blad nr. 2, 2008
http://www.nnf.dk/default.asp?mId=326&aId=67945
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2008, 12:53   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Kontrol og manglende retssikkerhed

I det seneste nummer fra NNF skriver man meget om retssikkerhed og om, hvad fagforeninger bør hjælpe medlemmerne med i fremtiden.

Det er især sygedagpengemodtagere, fleksere og førtidspensionister og måden, samfundet forvalter disse sager på.

Citat:
I NNF ser vi, at kommunernes sagsbehandling er styret af kontrol, mistænkeliggørelse og forkerte afgørelser; dømmekraften har udviklet sig i en retning, som ganske enkelt forringer den retssikkerhed, som burde være det væsentligste element i et moderne demokratisk retssamfund.

Årsagen til svækkelsen af retssikkerheden skal bl.a. findes i den offentlige organisationsudvikling mod et markedsorienteret koncept kaldet New Public Management. Dette koncept tager udgangspunkt i en liberalistisk tankegang; herunder en tankegang, som mere er præget af mål og resultatstyring end af det enkelte menneskes behov, retssikkerhed og anerkendelse.
http://www.nnf.dk/default.asp?mId=32...2712&iId=72615




Mere kan læses her:

http://www.nnf.dk/default.asp?mId=32...2644&iId=72615

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2008, 14:37   #4
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
I det seneste nummer fra NNF skriver man meget om retssikkerhed og om, hvad fagforeninger bør hjælpe medlemmerne med i fremtiden.
Citat:
Årsagen til svækkelsen af retssikkerheden skal bl.a. findes i den offentlige organisationsudvikling mod et markedsorienteret koncept kaldet New Public Management. Dette koncept tager udgangspunkt i en liberalistisk tankegang; herunder en tankegang, som mere er præget af mål og resultatstyring end af det enkelte menneskes behov, retssikkerhed og anerkendelse.
http://www.nnf.dk/default.asp?mId=32...2712&iId=72615
Jeg mener helt bestemt, at have læst om (mere end en gang), at det var vores allesammens Jens Bang, som var i USA udpeget som "ressearcher" for at studere det fantastiske amerikanske social- og sundhedssystem, hvilket så ser ud til at være i fuld gang med at blive implementeret i Danmark - som er det eneste europæiske land, der amerikanisererer sin social- og sundhedssektor - hvilken i patrentese bemærkset er den dyreste og tæt på den mindst effektive i verden. Man kan bare se på (for at tage ET eksempel) på hvor mange spædbørn dør i USA pr tusind indbyggere, og man vil få en fingerpeg mod de reelle forhold.

Det er meget dyrt, at indføre en inneffektiv behandlingsmodel, der jo på sigt reducerer antallet af raske skatteydere. Spørg mig ikke om, hvem kunne finde på, frivilligt, at udrydde landets skatteyder-grundlag på denne amerikaniserede måde, og hvorfor?

Jeg vil prøve finde tilbage til "mine" kilder til ovenstående "påstande", men det kan ikke blive lige med det samme. Er du måske faldet over noget zuza?
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må dele - læger der kæmper for mig! HolmDamgaard Alt det andet 11 08-06-2012 21:19
De kæmper for os svage og syge hobby4me Politik og Samfund 1 19-09-2010 11:10
Venstre kæmper imod fattigdom bla-bla Politik og Samfund 49 19-05-2009 07:20
Jeg kæmper for at få ro i mit liv zuza Dit og Dat 3 06-09-2008 21:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension