K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2008, 17:01   #1
Simmer
Elsker at være her på K10
 
Simmers avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 73
Styrke: 17
Simmer er ny på vejen
Ekstra arbejde

Kan man have et "fritids" job ved siden af et almindelig fleksjob ??

Eks hvis man arbejder 25 timer i et fleksjob og gerne vil have et selvstændigt arbejde ved siden af 2 weekender i måneden.
Simmer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2008, 17:14   #2
Bellatrix
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2007
Indlæg: 10
Styrke: 18
Bellatrix er ny på vejen
Hej Simmer,

Det tror jeg ikke, man kan. Man får jo netop fleksjob, fordi man ikke kan klare at arbejde normalt, og hvis man så alligevel kan have mere arbejde, kan kommunen jo sige: Nå, jamen, hvis du kan arbejde mere, så er du nok ikke berettiget til fleks alligvel. Hvis du f.eks. kan arbejde 20 timer pr uge i fleksjob - og så 8 timer ekstra hver anden weekend = 16 timer ekstra om måneden, vil de nok sige, at de 16 timer skal bruges i dit almindelige job.

Men jeg tror også, det er en gråzone. Jeg tror godt, man må have lidt frivilligt arbejde i weekender og ferier, hvis det kan karakteriseres som en hobby (jeg har absolut intet at have det i - det er bare gæt) men det afhænger nok af tusind ting. Det bedste, du kan gøre, er nok at tale med din sagbehandler om det.

Kh,
Bellatrix
Bellatrix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2008, 17:41   #3
Simmer
Elsker at være her på K10
 
Simmers avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 73
Styrke: 17
Simmer er ny på vejen
Ens fritid kan kommunen jo ikke kontrollere så længe man ikke har en ekstra indtjening.

Men det jeg henviser til er hvad der i almindelig forstand ville gå under b-skat.
Jeg ville ikke kunne leve af den lille løn, der ville komme ud af få timers arbejde, det ville være lidt som en betalt hobby, uden det stor overskud.
Simmer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2008, 17:53   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg ville helt klart fraråde dig det... af flere grunde.

Dels at du kan risikere at miste din fleksbevilling, som du har brug for, ikke?

Dels fordi kommunerne krydstjekker alt med Skat osv. - evt. i forbindelse med opfølgning.

For at være på den sikre side, så ville jeg skriftligt spørge kommunen, og så bede kommunen om skriftligt at svare på, at det ALDRIG vil gå ud over din fleksbevilling.

Men det svar får du sikkert ikke... måske nærmere en trussel om, at du så ikke er berettiget til fleks.


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2008, 18:17   #5
JJC
Hvor skulle jeg ellers være
 
JJCs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Holsted
Indlæg: 150
Styrke: 17
JJC er ny på vejen
Thumbs down

Er du ikke flex-jobber?????

Er nok uklogt

Sidst redigeret af JJC; 17-02-2008 kl. 18:28.
JJC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2008, 19:29   #6
Simmer
Elsker at være her på K10
 
Simmers avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 73
Styrke: 17
Simmer er ny på vejen
Nej selvfølgelig har I ret Men jeg ville ønske der var en mulighed for det kunne lade sig gøre.
Simmer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2008, 20:56   #7
JJC
Hvor skulle jeg ellers være
 
JJCs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Holsted
Indlæg: 150
Styrke: 17
JJC er ny på vejen
Det kan jeg godt følge dig i, men hvis man er bevilliget flexjob på eks. 25 timer så er det jo ikke smart at begynde at arbejde mere hvor er grænsen?? så kunne du måske også bestride et alm. job ik???

Når man har brugt tid på arbejdsprøvning og div. andre ting og fundet ud af hvad man kan holde til, kan det ikke nytte noget folk arbejder ekstra, så er der nogen der trænger til at blive omvuderet.
For 2 weekend om mdr. hvor mange timer er det ?? Det er jo lige pludselig 4 dage ekstra.

Kald det en hobby og gør det gratis og ikke noget fast, husk helbredet først.

JJC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2008, 22:05   #8
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af JJC Se meddelelser
Når man har brugt tid på arbejdsprøvning og div. andre ting og fundet ud af hvad man kan holde til, kan det ikke nytte noget folk arbejder ekstra, så er der nogen der trænger til at blive omvuderet.
Er faktisk enig.
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2008, 22:52   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er desværre bare endnu et eksempel på, at er man syg/handicappet, så har man IKKE samme rettigheder/muligheder som raske på det ordinære arbejdsmarked. Hvert eneste "arbejdsMINUT" tvinges ud af syge/handicappede.

Raske kan UDEN problemer arbejde ekstra, hvis de vil og naturligvis betaler deres skat osv. Det kan syge/handicappede IKKE uden risisko for alskens økonomiske og andre straffe, der rammer URIMELIGT.

Men sådan er det desværre. Der bliver større og større forskel på folk i dagens Danmark, selvom vi nu hører mere og mere om lighed.

Det rimelige og LIGE ville være, hvis man med et vist antal timer i fleksjob var ligeså frisk som raske, når man kom hjem fra arbejde, OG at man i sin fritid naturligvis FRIT kunne vælge, hvad denne fritid skulle bruges til.

Denne fritid må åbenbart kun bruges til restituering før næste arbejdsdag - og intet andet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2008, 23:23   #10
JJC
Hvor skulle jeg ellers være
 
JJCs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Holsted
Indlæg: 150
Styrke: 17
JJC er ny på vejen
Ja jeg er enig zuzza, men hvor er grænsen stadigvæk, jeg har oplevet en eksempel xxx kunne ikke arbejde mere en 15 timer men kunne sagtens passe sit eget barn i et år og lægge terrase slæbe rundt på sokkel sten blande cement og køre rundt med trillebør med det i grave hele haven, sætte solfanger op på taget,han har ikke lavet så meget vedligehold som i den tid.

Så gå og prale med man har sparret vuggestuen. og tjent 3ooookr om mdr
og jeg kunne lave en liste der var dobbelt så lang, men uha han havde så ondt han kunne næsten ikke holde til at arbejde.
Men grave kloakrør ned kunne man da også lige ordne når man kom hjem.

Det er det der p..... mig lidt af.

Har en eks. i familien også men nok om det.

Skulle lige ha lidt luft sorry.

JJC er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan jeg få ekstra hjælp? Camille Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 13-02-2011 20:48
Fattigdomsfælde: Én times ekstra arbejde! buster Politik og Samfund 3 26-01-2011 00:30
Ekstra indtægt! KimH Et godt link! 0 16-02-2008 13:12
Ekstra job elsemohr Spørgsmål ang fleksjob 6 30-11-2005 23:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension