K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-12-2012, 19:01   #1
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Hjælp til beregning af førtidspension

Jer har prøvet at beregne hvor meget jeg kan få i pension, men synes at det virker uoverskueligt, kan nogen herinde måske hjælpe.

Min hustru får laveste efterløn og 1600 kr før skat ca.1000 kr. om måneden efter skat fra Industriens Pension, jeg selv får 5000 kr før skat i Invalidepension fra Industriens Pension pga. tab af erhvervsevne på mere end 75%.

Jeg har fået papirer fra kommunen som skal udfyldes for at de kan beregne min pension.

Håber en eller anden måske kan regne det ud for mig. På forhånd tak.
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 19:20   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej eksemand,

Og tillykke med pensionen og godt nytår.

Førtidspensionen er jo indtægts bestemt og denne kan afhænge af om man har job/ får udbetaling fra evt. forsikringer eller om man tillige er gift. Deuden spiller ens kommune ind, derfor gå på www.borger.dk der vil du formodentlig kunne finde de oplysninger du leder efter.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 19:48   #3
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej eksemand,

Og tillykke med pensionen og godt nytår.

Førtidspensionen er jo indtægts bestemt og denne kan afhænge af om man har job/ får udbetaling fra evt. forsikringer eller om man tillige er gift. Deuden spiller ens kommune ind, derfor gå på www.borger.dk der vil du formodentlig kunne finde de oplysninger du leder efter.
hej Enteneller

Godt nytår til dig også, det er netop der jeg var inde. for at beregne, men da jeg begyndte at udfylde det blev jeg kun mere forvirret.
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 19:52   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja, det kan du nok have ret i Indtil videre må du nok vente til det nye år og dine endelige beregninger.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 20:10   #5
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Godt nytår Eskemand - godt at det lykkes at komme i mål.

Det er svært at regne ud præsic hvad ens pension bliver.

Jeg fik FP 1. oktober og der er lavet 3 nye beregninger siden. Det afhænger at hvad du har udover pensionen og kan vist være svært at regne ud (det siger min fantastiske sagsbehandler på pensionskontoret)

Jeg frygter stadig breve fra kommunen - har svært ved at tro at de vil mig det godt.

Godt nytår til Jer - håber det bliver året hvor tingene "vender"
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2013, 16:40   #6
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af eskemand Se meddelelser
Jer har prøvet at beregne hvor meget jeg kan få i pension, men synes at det virker uoverskueligt, kan nogen herinde måske hjælpe.

Min hustru får laveste efterløn og 1600 kr før skat ca.1000 kr. om måneden efter skat fra Industriens Pension, jeg selv får 5000 kr før skat i Invalidepension fra Industriens Pension pga. tab af erhvervsevne på mere end 75%.

Jeg har fået papirer fra kommunen som skal udfyldes for at de kan beregne min pension.

Håber en eller anden måske kan regne det ud for mig. På forhånd tak.
Jeg tror du vil få det fulde beløb som gift, som i 2013 er 176.952.

Det er det samme som jeg vil få, og min mand er også på efterløn på laveste beløb, jeg får ligeledes fra Industriens pension.

Tillykke med førtidspensionen, og godt nytår

Karin
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2013, 18:23   #7
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af joka Se meddelelser
Jeg tror du vil få det fulde beløb som gift, som i 2013 er 176.952.

Det er det samme som jeg vil få, og min mand er også på efterløn på laveste beløb, jeg får ligeledes fra Industriens pension.

Tillykke med førtidspensionen, og godt nytår

Karin
Hej joka

Tusinde tak for dit svar, det var det jeg håbede på men deres beregninger er så forvirret at forstå så jeg opgav.

Og godt Nytår til dig og din familie også

Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Godt nytår Eskemand - godt at det lykkes at komme i mål.

Det er svært at regne ud præsic hvad ens pension bliver.

Jeg fik FP 1. oktober og der er lavet 3 nye beregninger siden. Det afhænger at hvad du har udover pensionen og kan vist være svært at regne ud (det siger min fantastiske sagsbehandler på pensionskontoret)

Jeg frygter stadig breve fra kommunen - har svært ved at tro at de vil mig det godt.

Godt nytår til Jer - håber det bliver året hvor tingene "vender"
Også godt Nytår til dig tumnus, ja jeg håber tingene vil forbedre sig på længere sigt men det skal først lige gå op for mig at jeg nu skal være ftp.
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2013, 19:03   #8
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Men du skal selvfølgelig se hvad de skriver når du får beregningen.

Hvis de nu ikke beregner det rigtigt.
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2013, 20:38   #9
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Hvis du vil være helt sikker - inden du går for meget på udsalg - kan du sagtens ringe til kommunen i morgen og få beløbet oplyst. Det gjorde jeg, og det beløb, jeg fik oplyst mundtligt, holdt i praksis
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2013, 00:11   #10
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KBR Se meddelelser
Hvis du vil være helt sikker - inden du går for meget på udsalg - kan du sagtens ringe til kommunen i morgen og få beløbet oplyst. Det gjorde jeg, og det beløb, jeg fik oplyst mundtligt, holdt i praksis
Hej KBR

Du er jo selv her fra kommunen, så må du jo også have fået nogle papirer som du skulle udfylde for at de kan beregne pensionens størrelse, eller er der noget jeg har misforstået ?.

Jeg skal oplyse hvor meget min hustru tjener og hvor meget jeg selv forventer at tjene ud over pensionen, så jeg får vel ingen papirer før de har modtaget mine oplysninger ?.

Sidst redigeret af eskemand; 02-01-2013 kl. 00:14.
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
beregning f førtidspension minismandag Nyttigt at vide for Førtidspensionister 1 30-01-2013 15:04
Beregning af førtidspension custer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 09-08-2011 01:47
Modregnes en fripolice i beregning af førtidspension? LinneaG Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 07-07-2010 09:57
Beregning af konsekvenser af arbejde og førtidspension zuza Et godt link! 0 19-02-2008 17:20
Beregning af Førtidspension.... oldeknold Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 20-12-2007 23:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension