K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2011, 16:40   #51
Mario
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2010
Indlæg: 35
Styrke: 14
Mario er ny på vejen
Det betaler sig at klage

Lige et godt råd til alle.

Jeg har sendt en klage til et forsikringsselskab som har prøvet at trække min sig i langdrag. Sagen drejer sig om at de skulle betale mig for svie og smerte samt tabt arbejdsfortjeneste fra jeg fik en arbejdsskade efteråret 2009.

September måned 2010 erklærede de at de var erstatningspligtige til at yde oventstående erstatning, men de ville have en "second opinion" fra en ortopædkirurg for at belyse sagen. Jeg sagde ok i samarbejde med min fagforening og skulle indkaldes til undersøgelse. Har flere gange rykket fagforeningen og dennes advokat for at de skulle rykke forsikringsselskabet da jeg ikke blev indkaldt til undersøgelse. Hver gang jeg skulle have fat i fagforeningen var det svært at få fat i den som havde min sag, de er jo altid på kurser!!!!!!!

I sidste uge blev jeg gal på det hele og sendte en mail til den person hos forsikringsselskabet som har med sagen at gøre, hvor jeg klagede over at jeg ikke var blevet indkaldt til den undersøgelse, Jeg skrev endvidere at vi i Dk har en behandlingsgaranti på 1 mdr, og såfremt de ikke kunne overholde denne(der var jo gået knap 4 mdr) måtte de sende mig på privatklinik til den undersøgelse. Jeg gav dem 14 dage til at indkalde og undersøge mig, såfremt de ikke overholdt dette, ville jeg få dem til at svare hvorfor det skulle tage så lang tid af få den undersøgelse, og dette kom de til at svare på i "offentligt forum" samt at jeg ville give min arbejdsplads besked om hvordan de behandler mig. Det skal siges jeg er ansat(kommer dog aldrig tilbage p.g.a ulykken) i en virksomhed med over 500 ansatte, så det giver jo en hvis skræk for at virksomheden måske ville klage, samt efterfølgende måske skifte forsikringsselskab, da de har erkendt de er skyld i min arbejdsulykke.

Det hjalp. Nu skal jeg pludselig ikke til den undersøgelse, de udbetaler erstatningen så snart de modtager en opgørelse på erstatningspligten!!


Dette beviser at der altid er en udvej hvis man bliver dårligt behandlet, læs evt. tidligere beretning i denne tråd, hvor jeg fik anden sagsbehandler efter klage til jobcentrets chef.

Jeg har lært i det sygdomsforløb jeg har haft de sidste 15 mdr. at man selv skal tage skeen i den anden hånd, der er kun en selv der kan gøre noget ved problemerne, man må ikke forvente at andre gør det, hverken kommune eller forsikringsselsskab.

Jeg vil sige at alt blev mere klart for mig, da jeg fik psykologhjælp, hun "ruskede" på en pæn måde op i mig, og fik mig til at indse jeg skulle klage over behandlingen jeg har fået, og her 14 dage efter jeg fik taget mig sammen til at klage og fik 2 problemer løst, er der faldet en sten fra mig hjerte, den store knude der trykkede dag og nat er væk. Nu kan jeg koncentrere mig om at få livet på rette spor igen, forhåbentligt med en revalidering (ny uddannelse) som jeg ønsker trods det jeg er 51 år gammel.

Et råd til alle: KLAG HVIS I BLIVER DÅRLIG BEHANDLET, KAN I IKKE OVERKOMME DET SELV, FÅ NOGEN TIL AT HJÆLPE JER.

Det er bare så vigtigt at man selv tager hånd om problemerne.
Mario er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 13:33   #52
Mario
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2010
Indlæg: 35
Styrke: 14
Mario er ny på vejen
Jeg startede denne tråd i december, da jeg var meget frustreret over forløb af sygdom, kommune og forsikringsselskab.

Nu har jeg det meget bedre. Efter klage over sb hos kommune, har jeg fået en ny og hun er en der har styr på tingene.

Har 17 januar fået et dejlig brev fra Arbejdsskadestyrelsen som har anerkendt min skade og som har givet en midlertidig afgørelse om tab af erhvervsevne samt varigt men, sagen genoptages allerede den 1 april igen.
Allerede dagen efter afgørelsen fik jeg et brev fra kommunen, hvor min nye sagsbehandler havde forlænget mine sygedagpenge med 39 uger gældende fra 17 januar. De var en gang forlænget fra 31.10.10, så nu har jeg ro på økonomien og skal ikke frygte at ryge på kontanthjælp.

Forsikringsselskabet har givet tilsagn om nu at udbetale tabt arbejdsfortjeneste samt svie og smerte for perioden sept.09 og frem til 17 januar.

Dette er bare en påmindelse til alle om at det altså betaler sig at sætte sig ind i lovgivning og klage hvis denne ikke bliver overholdt (se tidligere indlæg i denne tråd)
Mario er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 13:55   #53
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
har fulgt din tråd, Tillykke med det!
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 14:11   #54
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Rigtigt godt gået, Mario! Ja, det er svært at få sig selv sat i gear når man bliver ramt så hårdt af sygdom - og et eller andet sted er det også vildt for dårligt, at man ikke automatisk får en kompetent sagsbehandling men skal slås med systemet oveni . Men det kan de fleste på K10 nikke genkendende til
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
match pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 39 18-03-2012 18:04
match redy Alt det andet 23 16-02-2012 22:52
match 2 til FP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 23-09-2010 20:34
flyning til fra match 3 til match 4 Tzari Alt det andet 36 03-09-2009 20:02
8 år match 5 - ægtefælle match 4 fratages kontanthjælp zuza Nyt om loven 7 31-03-2009 19:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension