K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-05-2009, 14:55   #1
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
"Forkert" dato i brev fra kommunen

Jeg modtager ledighedsydelse og har i dag (12/5-09) modtaget et brev fra kommunen "Erklæring om oplysningspligt".
I brevet står der, at jeg skal underskrive dette (og evt. påføre ændringer i mine forhold) ogreturnere det inden der er gået en uge, da de ellers vil stoppe udbetalingen af ledighedsydelse.
Alt dette også OK.
Men.....
Brevet er printet ud den 6/5-09. Denne dato er så blevet streget ud og der er skrevet 12/5-09 nedenunder med kuglepen.
Nu har jeg så afleveret brevet til kommunen i dag (mod behørig kvittering), så der burde ikke være noget i vejen der mht tidsfristen.
Men hvad hvis jeg f.eks. først havde sendt det afsted med posten i morgen, så ville de først modtage det den 15/5 og så ville det jo være påstand mod påstand om det var mig selv, der havde skrevet den nye dato med kuglepen.
Er det sådan kommunerne forsøger at slippe for at udbetale ydelser?
Jeg har både taget kopi af brevet samt gemt kuverten det var sendt i, som er poststemplet den 12/5-2009.
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2009, 15:13   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Kommunerne benytter mange skumle tricks for at spare penge.

Godt, du var opmærksom på det.

Meeeen... jeg forstår SLET IKKE, at du får sådan et brev.

Det plejer kun at være kontanthjælpsmodtagere, der får det.

Jeg mener, Hejdien også fik sådan et.

Hvad står der i brevet? Hvilke love?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2009, 15:17   #3
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Det har jeg også prøvet, men jeg ringede derind med det samme ( gemte kuverten med poststemplet på, for en sikkerheds skyld ) og jeg skulle bare regnee med en uge, fra den dato jeg modtog brevet!!

Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2009, 15:22   #4
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Her kan du/i se hvad der står i brevet.
http://www.perbeer.dk/side1.jpg
http://www.perbeer.dk/side2.jpg
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2009, 15:36   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er mystisk.

Det er to FORSKELLIGE blanketter, der er "klippet" sammen.

Tjek nederst på siderne.

Og umiddelbart handler det jo primært om borgere, der er ANSAT i fleksjob, ikke ledighedsydelse.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2009, 16:19   #6
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Ja det ka' da godt være, at kommunen er ude på noget "snavs".
Jeg har dog intet at skjule, så jeg har bare afleveret sedlen igen i underskrevet tilstand.
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2009, 19:07   #7
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Sårn

noget lignende brev har jeg også fået..og jeg er på kontanthjælp...og har aldrig fået sådan et før.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2009, 20:44   #8
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg er også på ledighedsydelse og modtager også sådanne breve, det
gjorde jeg også dengang jeg havde et fleksjob, det er et lovkrav
som kommunen skal følge, jeg tror bare kommunen er kommet til at
sende det senere end beregnet, og derfor har ændret datoen, så
jeg tror ikke de i den her sag er ude på at snyde dig!
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2009, 20:49   #9
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
jeg får også ledighedsydelse og får sådan et brev hvert år ???? og altid kommer det flere dage efter det er dateret...så man bliver helt nervøs og styrter afsted med det for der er ikke tid til at sende det i tide... kender en anden der får ledighedsydelse men ikke får det brev.. ++++?????
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2009, 10:31   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg får også sådan et brev engang om året det er en opfølgning og der er ikke noget galt med det , det er kommunens primitive måde at overholde den opfølgningspligt de har på flekser...'


Zuza det du snakker om er et brev hvor de også forlangte at få mine økonomiske oplysninger og det nægtede jeg at skrive under på og oplyse om da jeg jo er på ledighedsydelse (og ikke kontanthjælp ) og at ledighedsydelsen modsvare dagpenge og der skal man ikke oplyse noget om privat økonomi ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mette Frederiksen: "...Det er en forkert måde at bruge sproget på!..." Jan Jakobsen Politik og Samfund 2 17-12-2012 19:31
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
"forkert" indplacering, hvor finder jeg afgørelsen? buster Alt det andet 6 19-03-2010 07:36
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Mit "lørdags"brev Kriskat Din historie 20 17-06-2009 11:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension