K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-04-2016, 01:41   #1
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
"Tvunget" til at holde ferie..

Har 2 spørgsmål som jeg håber på at få hjælp til..

Det ene er at jeg er ansat i fleksjob på en skole/universitet, hvor jeg fornyeligt blev "advaret" om jeg og de fleste ansatte nok ville blive "tvunget" til at holde 5 ugers ferie til sommer, da skolen kun køre på et absolut minimum..

Jeg blev ansat August sidste år og har kun haft ferie i julen med ledighedsydelse..

Kan/skal jeg ansøge om at holde 5 uger ( er jeg vel nødt til ) eller hvordan foregår det for jeg ved ikke hvor meget ferie jeg har, det står ingen steder..

Det andet er at jeg i Dec fik et brev om jeg havde optjent 5-600 i feriepenge til brug i ferieåret 16/17, men her i starten af April gik der 8-900 kr ind på min konto hvor der stod feriepenge...

Løndamen på mit arbejde sagde at det skete automatisk fra feriegiro pga beløbets størrelse, men jeg kan hverken finde hoved og hale i dette feriehalløj selvom jeg prøver at læse mig frem til det...

Jeg gemmer selvfølgelig feriepengene på min konto, men vil helst ikke stå til sommer med 5 ugers ferie og nul penge overhovedet andet end de 8-900 kr..
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2016, 09:21   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg arbejder også på en skole fik af vide jeg ville få ledighedsydelse i alle skolens ferier af job centere, men fik fuld løn.

så er det tvunget ferie skal du søge ledigheds ydelse,det er ji ikke din skyld skolen lukker
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2016, 14:32   #3
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Tak

Telefonisk er det jo et mareridt at få fat på dem fra ledighedsydelse, så tænker om jeg måske kan sende både løntilskud og ledighedsydelse en mail..

Sidst jeg skulle skrive til dem, svarede de bare send en ansøgning...
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2016, 14:56   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
De feriepenge der gik ind på din konto i april, var det mon ikke resten af feriepengene for ferieåret 2015/2016? Prøv at nærlæse den skrivelse du fik om det beløb. Eller ring til feriekonto og få en forklaring.

Du har 25 feriedage/5 uger ifølge loven til afholdelse i ferieåret 2016/17. Da du kun har været ansat 5 måneder i 2015 og har været ledig i 7 måneder ( er det korrekt ?) skal dine feriepenge kun række til de dage der står på dit feriekort. For de resterende feriedage kan du få "ledighedsydelse under ferie". Det skal du søge kommunen om INDEN du starter din ferie.

Der er jo sandsynligvis flere tvungne lukkedage/ferie på din skole. De dage vil du ikke kunne få ledighedsydelse, så det er vigtigt du skaber dig et overblik over præcis hvor mange hverdage skolen har lukket på et ferieår. Så kan du spare op til at klare dig i de perioder du hverken får løn/feriepenge eller ledighedsydelse.

På mange skoler har de et system med at personalet får løn for færre timer end de arbejder. Man arbejder for eksempel 37 timer om ugen, men får kun løn for 33 timer. De timer man arbejder for meget (4 timer i eksemplet) lægges tilside og bruges så til at holde fri de dage skolen er lukket ud over de 5 ugers ferie. Prøv at tale med dine kollegaer om skolen har sådan en ordning. Jeg ved at fleksjobbere også kan få den ordning efter aftale med jobcenteret.

Sidst redigeret af Akvamarin; 16-04-2016 kl. 14:59.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2016, 15:58   #5
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Der står ved ferie pengene at det er til ferieåret 16/17 og de kan udbetales efter Maj 2016.

Min løn fra job er ca 1600 om måneden så derfor jeg har ikke optjent så stort et beløb og derfor udbetaler feriegiro det automatisk uden jeg beder om det..

Da jeg havde ferie i December sagde de fra løntilskud at de betalte for helligdage, så der blev jeg ikke trukket, kun de resterende hvor jeg så fik ledighedsydelse..

Nu har jeg sendt en mail til både løntilskud og ledighedsydelse igen, så må de skrive hvad jeg skal gøre..

Jeg arbejder i en kantine på et universitet, hvor nogle er funktionærer og nogle er timelønnet, så hvad der er op og ned ved jeg ikke..

Jeg satser/håber/tror på de har svar på min mail snarest, for jeg har det bedst med at være i god tid og ha styr på tingene
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2016, 16:23   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
De uger du får feriepenge vil de blive suppleret med fleksløntilskud. De uger du får ledighedsydelse under ferie vil du få mindre udbetalt end når du får løn/feriepenge + tilskud.

Forskellige beregninger i forbindelse med ferie
Ferie-som-flekser.pdf

Jeg vil foreslå du taler med dine kollegaer om hvordan de overlever at holde mere end 5 ugers ferie om året. Måske der er nogle "løsningsmodeller" du kan kopiere

p.s. jeg kan ikke indsætte filen i en pm, så derfor får du den her
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2016, 02:06   #7
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Nå nu har jeg fået tjekket min borger.dk og der kan jeg se jeg har 8,32 feriedage tilgode i ferieåret 16/17...
Og beløbet var gået automatisk ind da det var mindre end 1500 kr, så langt så godt

Så har jeg fået hentet ansøgningen om ferie, der står jeg skal skrive om jeg har ferie tilgode, der formoder jeg at jeg skriver de 8,32 dage på??

Så sniger der sig lige et lille blondine spørgsmål ind, der står nemlig har du holdt ferie i indeværende år... Er min juleferie i indeværende år (som jeg holdt sidste år) ???

Det er nemlig det eneste ferie jeg har holdt

Kan nemlig ikke hitte ud af om det går fra Januar og 1 år frem eller Maj og 1 år frem ???
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2016, 11:12   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
OPTJENINGSÅRET følger kalende året - fra januar til og med december. FX året 2015

AFVIKLINGSÅRET - den periode, du kan holde den optjente ferie i - går i det nævnte tilfælde - fra maj 2016 og til og med april 2017.

Dit spørgsmål
Ferie, du har holdt i julen 2015 hører til optjeningsår 2014 og afviklingsår maj 2015 til og med april 2016.

Ja holdt indeværende år, er mellem maj sidste år og udgangen af april i år.

Krøllet - men nogen har tanker om ændringer.

Sidst redigeret af stampe; 17-04-2016 kl. 11:33.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2016, 15:37   #9
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
yanmik, den ferie du holdt i julen hører til ferieåret 2014/16 som Stampe skriver

Din ansøgning om ferie er som jeg forstår det, ferie i det nye ferieår. Og i det har du endnu ikke holdt noget ferie.

Mht til hvad du har tilgode kan jeg ikke gennemskue om hvad du skal skrive. Du har jo som sådan 5 ugers ferie tilgode i det nye ferieår, men hvis det handler om feriepenge så er det de 8,32 dage du har feriepenge tilgode for.

Sidst redigeret af Akvamarin; 17-04-2016 kl. 15:41.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2017, 15:17   #10
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Jeg er rasende..!!!

Som overskriften siger....

I dag er jeg blevet oplyst om jeg i år skal holde 8 ugers ferie, igen tvunget...

Jeg har optjent 5, og alle timelønnet er sendt på laaaang ferie...

Er dette lovligt eller hvordan forholder jeg mig???

Jeg har sagt det til min chef som vil tage det med sin chef, men ville være rart

at kende sine rettigheder som fleksjobber
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension