K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2012, 10:47   #1
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
"slippe" ud af fleksjob- HJÆLP!

Jeg er efter 6 år uden for arbejdsmarkedet endelig kommet i job! De 3 år var jeg sygemeldt og jeg kæmpede med kommunen for at få fleksbevilling. De andre 3 år har jeg gået ledig(været sygemeldt og på barsel)

Jeg blev ringet op af en sagsbehandler fra kommunen som mente at have JOBBET, til mig. jeg er hestepige med egen hest. En rideskole i kommunen manglede en hjælp da deres tidligere fleksjobber var blevet sygemeldt for good. Så de havde 30 timer som skulle udfyldes. Og de havde 2 hestepiger som manglede et fleksjob.

Men vi kommer begge ud og er 1,5 måned i praktik. Hele april måned ligger jeg mig dog syg. Altså MEGET syg. Men jeg er på arbejde de dage jeg kan. Jeg har en infektion i bihuler og i lymfekirtler. Har høj feber og tandproblemer pga hævelse, kan ikke spise, sover konstant. 1 omgang antibiotika slår det ikke ned. får 2. omgang slut april.
Jeg bliver trods mit fravær alligevel ansat. Jeg er selv overbevist om at jeg godt kan klare jobbet. Jeg skal bare oven på igen efter min infektion.

Men nu sidder jeg så her og er ved at indse at det nok ikke kommer til at fungere overhovedet! Det er simpelhent får hårdt fysisk for mig. Jeg har underskrevet kontrakt. der er 3 måneders prøvetid med opsigelse på 14 dage.

Jobbet består i at lukke heste ind og ud fra fold. Fodre dem (Vi kører med en stor vogn med havre og müsli i til dem. Dele hø i kasser til de hesteejere som har betalt ekstra for dette, passe på rideskolens heste (strigle, klippe, og behandle for muk mm) Samt feje barriere i ridehallerne, og gøre rent i rytterstue inkl toilet.
Fredag er jeg sat på til 4 timer i ridefysioterapien. Dvs jeg går i 3-4 timer med heste og taler med rytterne som har forskellige handicaps. Det er ekstremt hårdt! Vi går enden på sand/grus bunden på ridebanen, eller på asfalt i byen eller hvis det er værst på marken. Jeg er HELT død efter den dag. Jeg skal til fysioterapi hver fredag efter de timer. Det kunne jeg godt leve med hvis det bare var det.

Men alt i alt er det for hårdt. Jeg tager over dobbelt så meget medicin. Jeg har dog ikke noget imod at tage mere medicin. Jeg har i over 1 år klaret mig på 1 enkelt temgesic (hurtigt virkende morfin) om morgenen inden jeg står op. Men idag tager jeg diclon 2-3 gange dagligt, 1-3 temgesic og 5mg morfin hvis det er meget slemt.
Jeg sover meget, jeg kan faktisk ikke være der ret meget for min søn eller mand. Smerterne gør mig urimelig og frustreret.

Men ja jeg har indset at jeg ikke kan klare denne form for job. Jeg skal prøve med noget kontor, tror jeg.

MEN! Hvordan får jeg dette afsluttet uden at miste retten til ledighedsydelse? Skal jeg bare melde mig syg når jeg ikke kan komme, også håbe på en fyring? Eller skal jeg sygemeldes? Eller hvad i al verden gør jeg?

Hvis jeg mister retten til ledighedsydelse skal vi gå fra hus og hjem. Jeg kan ikke få kontanthjælp. Jeg er gift.

Min chef hev mig til siden i fredags (han er en venlig mand som nogle måske mener er hård, men sådan er der mange som er/virker i ridesporten. Men han er flink og rar) han spurgte og jeg ikke kunne lide at være der. Han vil enormt gerne have jeg bliver der, han er dog bekymret over mit fravær. Og hvis jeg ikke kan komme op på 15 timer så må han jo finde en anden. Det er jo nødtil at hænge sammen for ham økonomisk også, forklarede han mig. Det har jeg al forståelse for, fortalte jeg ham også.
PT er vi sat på fast til 10 timer. Men de sidste 5 timer skal flettes ind. Det er dog svært når jeg faktisk har 1 dag hver eneste uge hvor jeg er syg. Jeg forklarede at jeg godt kunne lide at være der. Fik tåre i øjnene da jeg måtte forklare at det jo er mit helbred som ikke vil det jeg vil. ØV! Han gav mig sådan et kram fra siden og sagde at det vidste han jo godt.

Jeg har det enormt godt med min kollega, den anden fleksjobber. Vi har hver vores hest og min hest er blevet flyttet til samme stald så vi ses stort set hver eneste dag. (Vi er på arbejde mandag, tirsdag og fredag) De andre dage ses vi jo stalden og rider sammen osv.
De andre kollegaer har jeg det også ok med. Har dog ikke lige god kemi med dem alle, men sådan er det jo bare. Det fungere og hvis jeg kunne klare det fysisk ville jeg ikke have noget imod at være der.

Any way. Det blev meget langt. Jeg aner ikke hvad jeg stiller op.

Jeg er fleksjobber pga. endometriose, hypermobilitetssyndrom og fibromyalgi. Jeg kan ikke sige at den ene sygdom er værre end den anden, de fylder alle meget på hver deres måde.

Jeg frygter at kommunen måske vil sætte tvivl om jeg overhovedet kan arbejd og de vil spekulere på om jeg burde have en førtidspension. Det vil jeg bare IKKE! Og vi har heller ikke råd til det økonomisk det de nsæte 3 år.
Men jeg er godt klar over at det jo nok på et eller andet tidspunkt går den vej. Men lige de næste 3år skal jeg på en eller anden måde "loppe" den af på ledighedsydeles som minimum. MEN jeg vil jo allerhelst finde et job som passer til mig. Det er vitterligt min drøm! Men jeg vil også være realistisk.
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 11:21   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Du bør skrive til din jobkonsulent og forklare det, som du har gjort her.

Du må under ingen omstændigheder sige op, medmindre jobkonsulent eller sb har givet dig på skrift, at du må gøre det.

Skriv et brev til jobkonsulenten, og forklar situationen, aflever det ved skranken i jobcenteret, få en kvittering på, at de har modtaget det.

Ofte kan der prøves forskellige tiltag før man skrider til, at stoppe jobbet helt.
Det kan være nedsættelse af timer, det kan være brug af hjælpemidler, det kan være en omlægning af nogle opgaver.
Tænk evt. over, om du selv har forslag til nogle ændringer, der kan gøre, at du bedre kan klare det.

Har du talt med din læge vedr. dit større medicin-forbrug?
Ellers synes jeg, at du skal gøre det.
Jeg kender ikke lige den medicin du tager, men det lyder som en voldsom øgning af forbruget.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 15:33   #3
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Du bør skrive til din jobkonsulent og forklare det, som du har gjort her.

Du må under ingen omstændigheder sige op, medmindre jobkonsulent eller sb har givet dig på skrift, at du må gøre det.

Skriv et brev til jobkonsulenten, og forklar situationen, aflever det ved skranken i jobcenteret, få en kvittering på, at de har modtaget det.

Ofte kan der prøves forskellige tiltag før man skrider til, at stoppe jobbet helt.
Det kan være nedsættelse af timer, det kan være brug af hjælpemidler, det kan være en omlægning af nogle opgaver.
Tænk evt. over, om du selv har forslag til nogle ændringer, der kan gøre, at du bedre kan klare det.

Har du talt med din læge vedr. dit større medicin-forbrug?
Ellers synes jeg, at du skal gøre det.
Jeg kender ikke lige den medicin du tager, men det lyder som en voldsom øgning af forbruget.
Jeg har ingen jobkonsulent. Kun en sagsbehandler. Jeg har ikke så meget lyst til at hive ham ind over allerede nu. For jeg vil gerne vise at jeg GODT VIL og kæmper for det. Det vil jeg ikke tro de synes jeg gør når man kun har været ansat 1 måned og i alt været der i 2,5 måneder.

Det er ikke muligt at bruge nogen form for hjælpemidler i denne type job. DMan har med levende dyr at gøre (hvilket jeg jo også elsker) og her findes der ingen hjælpemidler som kan gå ind i gøre omgangen lettere. Ikke ud over dem vi allerede har som alle omkring heste bruger.

Min chef har allerede meldt ud af kan jeg ikke arbejdet 15 timer så kan han ikke bruge mig. Og pt har jeg jo kun været der 10 timer som maks, og faktisk mindre og der er jeg helt kvast. Så hvis jobbet kunne sættes ned til 6 timer var det muligt. Men det er det på ingen måde.

Jeg tager ikke medicin end jeg må. Jeg har længe taget meget mindre end jeg egentlig skulle fordi jeg har haft det nogenlunde godt. Jeg har bla. ikke taget diclon mere end ved behov, dvs 1-2 gange om måneden i 3år. Men nu tager jeg det som sagt flere gange om dagen og det må jeg gerne. Det er den dosering som lægen har givet mig. Jeg har bare ikke haft behov for det. Det samme gør sig gældende med min morfin. Jeg må f.eks tage 10mg ren morfin om dagen, men det gør jeg langt fra. Har dog måtte ty til det i denne uge.

Jeg ved ikke om jeg bør tale med min læge først. Jeg tror ikke jeg får så meget ud af det. Han laver helt sikkert bare en sygemeldning hvis jeg beder om det og ellers vil han sige til kommunen at jeg skal have pension. Det er hans holdning til mit helbred. Men jeg vil altså godt arbejde, det er livskvalitet for mig. Og jeg overgiver mig altså ikke før jeg har forsøgt med alt, og det har jeg ikke endnu.

Idag har jeg været på job og det var lige til at overleve. Jeg har lavet mad til en flok piger som var på ridelejr derude. Det var både hyggeligt og nemt. Men det er bare ikke sådanne arbejdsopgaver som er der hver uge. Men jeg vil bede om at få dem når der i sommerferien skal være ridelejr. Så vil jeg kunne trække tiden længere.

Tja, måske er det jo mere lige til end jeg gerne vil gøre det. Jeg har det bare så skidt med at have siddet og sagt at jeg sagtens kunne klare det hele også kan jeg slet ikke alligevel. Men min krop har bare givet mig et chok og jeg føler at jeg har "snydt" (dog ikke bevidst) min chef til at ansatte mig. Så jeg vil gerne have at de alle er klar over jeg kæmper for det her. Men jeg ringer måske om en måned eller 2 til min sagbehandler. Jeg har også stadig et håb om at min krop bare har en dum periode og at det går over. Det er måske også lidt naivt.

Men nej jeg kunne overhovedet ikke finde på at sige op. Det er derfor jeg spørger om hvad der er bedst at gøre, sygemelde sig på papir fra lægen. Eller bare tage det jeg kan klare også sige fra også må chefen tage stilling til om han kan leve med det. Hvilket han jo så nok ikke kan.
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 16:19   #4
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Du SKAL have en jobkonsulent - det kan så godt være at det i dit tilfælde er en sagsbehandler, men en jobkonsulent har du altså. Hvem har godkendt din kontrakt med virksomheden du er ansat i? og været med til at aftale løn og arbejdsopgaver? det bør være din jobkonsulent.

Og så tænker jeg - du er sej og nej jeg synes heller ikke du skal give op.

Men du er nødt til allerede nu at få en snak med din jobkonsulent, hxn skal vide hvordan du har det og hvordan det påvirker dig. En god ide ville være om du kunne skrive en slags logbog over dine arbejdsopgaver og så en lille kommentar ud for dem om hvordan det påvirker dig. (nemt - hårdt - sjovt - ubehageligt - anstrengende - udmattende osv osv.) mødetid og gå hjem tid - og hvis du er nødt til at tage hjem før tid - kort om hvorfor.

På den måde får du selv et konkret overblik, det er nemlig tit sådan at men egentlig ikke husker det rigtigt, men mere har en fornemmelse af tingene og tror at fornemmelsen er rigtig. Og det behøver den absolut ikke at være. Nogen gange bliver man positivt overrasket, andre gange negativt - når man sådan begynder at dokumentere tingene over for sig selv. (og din jobkonsulent vil på den måde få et meget bredere grundlag at arbejde videre på )

Noget andet jeg så tænker:
Som det er nu er i to fleksjobbere ansat, med 15 timer hver?, kunne man ikke forestille sig at tre fleksjobbere kunne dele de 30 timer? eller at en har 15 timer og to har 7½ time hver? eller at en har feks 12 timer, og to har hver 9 timer? eller måske endda tre der har 12 timer hver? (det er ved ca 12 timer arbejdgiver vinder/taber på fleksjob).
Det lyder jo til at din arbejdsgiver er lidt socialt ansvarlig og man kunne måske finde en fornuftig løsning?
Kunne også tænkes at dit fleksjob (på de 15 timer) evt kunne kombineres med en aktiveringsplads for en kontanthjælpsmodtager, eller en arbejdsprøvning for en der er på vej til fleksjob?

uuuhhh jeg ved det ikke - men jeg synes helt klart du skal tage fat i din jobkonsulent, og få meldt ud allerede nu. Og se om I sammen kan finde en god løsning. Det lyder nemlig som drømmejobbet for dig, og det ville da være synd hvis du er nødt til at stoppe helt.

Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 17:17   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Du bør vel kontakte kommunen uanset hvad, hvis tingene ikke går godt. De har alligevel pligt til at følge dig op på din arbejdsplads... i hvert fald 1 gang om året.

Ellers hedder det bare at finde et andet job.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 18:19   #6
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Det kan sørme være lige så skadeligt ikke at kontakte jobkonsulenten.
Risikoen kan være at der ikke bliver ændret på nogle småting som ellers er lette at ændre på, med det resultat at du mister jobbet.
Man kan i den situation vel næppe sige at man selv har gjort hvad der var muligt for at fastholde jobbet.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 18:55   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej jeg sidder og tænker ..jeg har arbejdet v.landbruget hele mit liv og det er også levende dyr.......
vil spørge har i de maskiner der ka lade sig gøre mht.plads..jeg tænker der ikke altid er meget plads i en hestestald,men idag kan man få utrolig mange maskiner a alle mulig størelser og faconer..

hvordan ville du ha det,med at bruge det...man kan jo søge om maskiner - selvfølgelig til en vis grænse,mem ku det lette din hverdag og gøre at du ku bliver der....

jeg ved godt det er hårdt og det var bare en ide..
men LOV MIG AT DU IKKE SIGER OP...af dig selv og ikke uden alt er afprøvet.måske vil du fortryde det,når du nu er så glad for det..

hilsen stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 19:44   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maja44 Se meddelelser
Du SKAL have en jobkonsulent - det kan så godt være at det i dit tilfælde er en sagsbehandler, men en jobkonsulent har du altså. Hvem har godkendt din kontrakt med virksomheden du er ansat i? og været med til at aftale løn og arbejdsopgaver? det bør være din jobkonsulent.
Lige præcis.

Og hvis der f.eks. er brug for hjælpemidler, så er det kommunen, der skal betale og altså ikke din arb.giver.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 20:07   #9
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Jeg sidder også her og tænker, at der burde være mulighed for en vis hjælp i form af hjælpemidler. Jeg har selv som ergoterapeut været ude med hjælpemidler, der kunne lette ex gartner arbejde, hvor man også til tider har tunge løft og tunge maskiner og trillebører.
Så mit råd er på linie med de andre: kontakt din jobkonsulent/sagsbehandler!! Og bed om at få en arbejdspladsvurdering af kommunens ergoterapeut, så I kan få kigget på dine arbejdsgange. Det kunne jo være, det kunne tilrettelægges, så du kan klare det.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 20:22   #10
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maja44 Se meddelelser
Du SKAL have en jobkonsulent - det kan så godt være at det i dit tilfælde er en sagsbehandler, men en jobkonsulent har du altså. Hvem har godkendt din kontrakt med virksomheden du er ansat i? og været med til at aftale løn og arbejdsopgaver? det bør være din jobkonsulent.

Og så tænker jeg - du er sej og nej jeg synes heller ikke du skal give op.

Men du er nødt til allerede nu at få en snak med din jobkonsulent, hxn skal vide hvordan du har det og hvordan det påvirker dig. En god ide ville være om du kunne skrive en slags logbog over dine arbejdsopgaver og så en lille kommentar ud for dem om hvordan det påvirker dig. (nemt - hårdt - sjovt - ubehageligt - anstrengende - udmattende osv osv.) mødetid og gå hjem tid - og hvis du er nødt til at tage hjem før tid - kort om hvorfor.

På den måde får du selv et konkret overblik, det er nemlig tit sådan at men egentlig ikke husker det rigtigt, men mere har en fornemmelse af tingene og tror at fornemmelsen er rigtig. Og det behøver den absolut ikke at være. Nogen gange bliver man positivt overrasket, andre gange negativt - når man sådan begynder at dokumentere tingene over for sig selv. (og din jobkonsulent vil på den måde få et meget bredere grundlag at arbejde videre på )

Noget andet jeg så tænker:
Som det er nu er i to fleksjobbere ansat, med 15 timer hver?, kunne man ikke forestille sig at tre fleksjobbere kunne dele de 30 timer? eller at en har 15 timer og to har 7½ time hver? eller at en har feks 12 timer, og to har hver 9 timer? eller måske endda tre der har 12 timer hver? (det er ved ca 12 timer arbejdgiver vinder/taber på fleksjob).
Det lyder jo til at din arbejdsgiver er lidt socialt ansvarlig og man kunne måske finde en fornuftig løsning?
Kunne også tænkes at dit fleksjob (på de 15 timer) evt kunne kombineres med en aktiveringsplads for en kontanthjælpsmodtager, eller en arbejdsprøvning for en der er på vej til fleksjob?

uuuhhh jeg ved det ikke - men jeg synes helt klart du skal tage fat i din jobkonsulent, og få meldt ud allerede nu. Og se om I sammen kan finde en god løsning. Det lyder nemlig som drømmejobbet for dig, og det ville da være synd hvis du er nødt til at stoppe helt.

Ja jeg overvejer det. Jeg ved bare at der ikke er så meget at ændre. Især efter den snak jeg havde med chef i fredags. Kan vi ikke klare de opgaver og arbejde 15 timer så må han finde en anden.

Problemet med jobbet er jo at det er et niche job. Man skal vide noget om heste til en vis grænse, eller som minimum kunne lide dem. Og alt i alt havde hele kommunen 2 fleksjobbere med denne interesse og vi er kommet derud. Den anden jeg går med er egentlig kun visiteret til 12 timer så at hun skal op på 15 timer er i forvejen et pres for hende også. Så hun kommer ikke til at tage flere timer.
Jeg ved heller ikke om han er interesseret i det administrativt.
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
"Afklaring" på sygedagpenge kontra "Opkvalificering" på ledighedsydelse amaranth Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 18-06-2012 02:20
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension