K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2011, 19:15   #1
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
"Feriepenge" spørgsmål

Hej med jer

Jeg er startet i nyt fleksjob pr. 1/12-2010, efter at have været på ledighedsydelse siden 1/11-2008.
Hvordan er det nu med ferie og fleksjob?
Jeg har jo ikke optjent ret mange feriepenge sidste år (kun for december), så hvor mange feriedage kan jeg holde i ferieåret 2011 på ledighedsydelse?
Hvor mange kan jeg holde i ferieåret 2010?
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 19:33   #2
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Ifølge overenskomst og lign. har du kun ret til at afholde de dage du optjente i december, fra 1.maj -11 til 1.maj 12.
For at få ret til feriegodtgørelse fra kommunen skal du have arbejdet i 9 mdr. Men du kan godt holde ferie for egen regning, dvs. at du selv betaler for den ferie du holder.

Du kan også være heldig at bo i en af de kommuner der ikke følger reglerne, og udbetaler feriegodtgørelse uanset hvor lang tid du har været i arbejde.

Men kontakt din jobkonsulent, den fra Jobcentret der har været med inde over din ansættelse og spørg der, så får du nok det bedste svar, da alle kommuner ikke gør det på samme måde.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 21:12   #3
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Jeg er ansat i fleksjob og kommer først på fuld ferie fra 1. maj i år.
Jeg fik oplyst af kommunen, at jeg har ret til 25 dages ferie - og hvis jeg ikke har feriepenge til det, så kan jeg få ledighedsydelse. Så jeg og min chef har udfyldt et skema og sendt til ydelsesservice hver gang, jeg skal holde ferie, og så har jeg fået ledighedsydelse i perioden.

Jeg havde kun været ansat i ganske kort tid, da jeg fik det oplyst af kommunen - så prøv lige at høre dem, om ikke det er en mulighed Jeg talte med afdelingen for Job på Særlige Vilkår (JSV) og fik skemaet tilsendt derfra.
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 21:23   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Dette er hvad der står i fleksjobpjecen:

"Under ferie

Personer, der er ansat i et fleksjob, eller som modtager ledighedsydelse, har ret til udbetaling af ledighedsydelse under ferie på følgende måde i det ferieår (ferieåret går fra 1. maj til 30. april), hvor personen første gang ansættes i fleksjobbet, eller via visitation til et fleksjob opnår ret til ledighedsydelse:

* Er ansættelsen sket i perioden 1. maj til og med 31. juli, har personen ret til 15 feriedage.
* Er ansættelsen sket i perioden 1. august til og med 31. december, har personen ret til ti feriedage.
* Er ansættelsen sket i perioden 1. januar til og med 30. april, har personen ret til fem feriedage.

I de efterfølgende ferieår har personen ret til 25 feriedage med ledighedsydelse. "


http://www.clh.dk/?id=1474
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 21:28   #5
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Okay Vovse, det var voldsomt oplysende - tak for det
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 21:30   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis man er tilkendt fleksjob bør man læse fleksjobpjecen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 22:09   #7
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andepigen Se meddelelser
Jeg er ansat i fleksjob og kommer først på fuld ferie fra 1. maj i år.
Jeg fik oplyst af kommunen, at jeg har ret til 25 dages ferie - og hvis jeg ikke har feriepenge til det, så kan jeg få ledighedsydelse. Så jeg og min chef har udfyldt et skema og sendt til ydelsesservice hver gang, jeg skal holde ferie, og så har jeg fået ledighedsydelse i perioden.

Jeg havde kun været ansat i ganske kort tid, da jeg fik det oplyst af kommunen - så prøv lige at høre dem, om ikke det er en mulighed Jeg talte med afdelingen for Job på Særlige Vilkår (JSV) og fik skemaet tilsendt derfra.
Dette gælder osse for mig jeg var ansat i 14 dage, da firmaet holdt efterårs ferie, så jeg fik ledighedesydelse for de 5 dage, osse selv om jeg ikke var beretigede til ledighedsydelse, hvis jeg blev ledig.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2011, 14:40   #8
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Dette er hvad der står i fleksjobpjecen:

"Under ferie

Personer, der er ansat i et fleksjob, eller som modtager ledighedsydelse, har ret til udbetaling af ledighedsydelse under ferie på følgende måde i det ferieår (ferieåret går fra 1. maj til 30. april), hvor personen første gang ansættes i fleksjobbet, eller via visitation til et fleksjob opnår ret til ledighedsydelse:

* Er ansættelsen sket i perioden 1. maj til og med 31. juli, har personen ret til 15 feriedage.
* Er ansættelsen sket i perioden 1. august til og med 31. december, har personen ret til ti feriedage.
* Er ansættelsen sket i perioden 1. januar til og med 30. april, har personen ret til fem feriedage.

I de efterfølgende ferieår har personen ret til 25 feriedage med ledighedsydelse. "


http://www.clh.dk/?id=1474
OK tak for det, det var lige det jeg søgte :-)

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis man er tilkendt fleksjob bør man læse fleksjobpjecen.
Jeg har læst den i sin tid, da jeg blev visiteret, men har den ikke liggende mere.
Iøvrigt kan man ikke regne med alt, hvad der står i den.
Så vidt jeg husker står der, at man som fleksjobber er berettiget til sygedagpenge fra første dag, samt refusion til arbejdsgiveren fra første dag, dette holder bare ikke altid stik (her jeg desværre selv erfaret på egen krop )
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Feriepenge fra "tidligere normalt job"? Mille33 Spørgsmål ang fleksjob 6 08-06-2012 11:59
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
"Feriepenge", hvordan som flexjobber ? perbeer Spørgsmål ang fleksjob 12 25-06-2008 15:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension