K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-08-2008, 18:23   #1
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Thumbs up Hvad sker der nu

Hej allesammen.

I maj fik jeg medhold på en anke om førtidspension da Statsforvaltningen Sjælland (helt ærligt så lyder den titel som noget med indespærring ) annullerede kommunens afgørelse idet de udtaler, at kommunen ikke har opfyldt sin pligt efter § 10 i retssikkerhedesloven mht. at få sagen tilstrækkeligt oplyst inden de træffer en afgørelse og de havde jo truffet afgørelsen uden, der var indhentet lægeoplysninger af nogen art, ja så må de jo på den igen.

Den afgørelse var jeg naturligtvis glad for...........men

John Mogensen sang: Danmarks Dybbøl Mølle maler helt ad helved til!!!

I hvert fald rider kommunen ikke samme dag de sadler, for efter at have ventet 4 uger på response fra kommunen, som jo også havde fået afgørelsen tilsendt, gik jeg til sidst op og bankede i bordet og sagde jeg ikke ville vente længere.
De kom med en vandet undskyldning om, jeg igen havde skiftet sagsbehandler (ikke noget jeg var udpræget ked af) men det var ikke helt fastlagt, hvem der skulle være min sagsbehandler.
Fik en aftale i stand om, jeg ville blive kontaktet inden 1 uge og gav dem en kopi af afgørelsen fra Statsforvaltningen, da de sagde de ikke havde set den afgørelse.

Der gik 1........der gik 2.......der gik 3........der gik 4.

Der gik 8 uger uden en lyd.

Så gav jeg min kæreste fuldmagt til at handle på mine vegne. Han pensioneret sagsbehandler og har arbejdet med pensionssager men har ikke magtet at deltage fysisk i min sag tidligere pga. hans sygdom.

Han mødte op til chefen i afd. og fik en alvorlig snak med hende bl.a. om der var belæg for 1 års tilbagebetaling af sygedagpenge da jeg sandsynligvis alligevel var berettiget til dem, den periode de satte mig på kontanthjælp.

Ellers skal evt. tilkendt førtidspension tilbagedateres til da jeg søgte pensionen første gang.

To dage senere fik han tilsendt kopi af sagsakterne.

Jeg har i dag fået tilsendt kopi af den del af sagen der ligger i kontanthjælpsafdelingen og det uden at have bedt om det.

Så nu går jeg og venter på, at sagsbehandleren i socialcentret kommer tilbage fra ferie på mandag, så min kæreste kan få en tid hos ham (idet der nu er indhentet en del af lægeoplysningerne) og vi forhåbentligt kan få styr på en pension.

Skal i næste uge ud i arbejdsprøvning i 4 uger som P-vagt....

Så nu håber jeg, jeg kan være så heldig at sagen er afgjort til min fordel til jul, så jeg har råd til gaver i år.

Men kunne godt lide at vide, om SKAT må lægge deres klamme hånd på evt. tilbagebetaling af sygedagpenge eller pension da jeg bl.a. skylder i skat men har tænkt mig at søge gældssanering, når pensionen går igennem?? Jeg har nemlig fået oplyst at også skattegæld kan indregnes i en gældssanering.

Med håbet om I derude vil få held med jeres kamp sender jeg et

Hilsen Phönix
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2008, 21:43   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg kan ikke lige på stående for sige noget om hvorvidt de må tage pengene hvis du får med tilbagevirkende kraft (men skal prøve at finde noget om det, jeg tror det næppe) men kan være at en af de andre kan svare på det, men jeg kan sige at du med fordel kan læse den her tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=3...ivelse+af+skat alt efter hvor du skylder penge kan det være at denne mulighed er bedre for dig kontra en gældssanering

Prøv at kigge på tråden

mvh

Hejdien

Ps held og lykke med pensionen krydser fingere for dig
  Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 01:35   #3
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Endnu engang tak for din hjælp.

Det var en tydelig side du henviste mig til og vil printe det ud, så jeg har noget med i rygsækken, hvis skat stiller sig på bagbenene.

Phönix
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvad sker der nu sussie63 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 10-01-2013 09:06
Hvad kan sker med mig nu ? mig73 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 31-03-2011 13:31
Hvad sker der... Gunell Alt det andet 6 17-01-2011 16:55
Hvad sker der nu? mawebbro Alt det andet 7 29-09-2010 11:39
Hvad sker der så nu? PiaL Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 08-09-2010 20:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension