K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-09-2011, 08:59   #1
ghh
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
ghh er ny på vejen
Question Ehrvervsevnetab

Hej jeg er blevet tilkendt 60% i ehrvervsevnetab af arbejdsskadestyrelsen efter en arbejdsulykke. mit spørgsmål lyder på, jeg også selv har tegnet en forsikring mod ehrvervsevnetab, for flere år siden . ville den have nogen betydning for den udbetaling som arbejdsskadestyrelsen har lavet, jeg tænker på kommer begge forsikringer til udbetaling ( arbejdsgiver forsikring og den jeg selv har tegnet )
ghh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 09:02   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det afhænger vel af hvad der står i betingelserne... men hvis der ikke står at evt. udbetaling er afhængig af andre udbetalinger.. så kan man sagtens få udbetalt fra flere forsikringer... men det kræver nok at skaden er anmeldt rettidigt, den slags plejer der også at være datoer for..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 09:15   #3
ghh
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
ghh er ny på vejen
Jeg siger tak. de er begge anmeldt og jeg har også hørt fra begge . der står at mit tab er godkendt og at de bliver udbetalt inden for 4 uger. og ikke noget med andre udbetalinger eller noget.
ghh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 09:16   #4
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ghh Se meddelelser
Hej jeg er blevet tilkendt 60% i ehrvervsevnetab af arbejdsskadestyrelsen efter en arbejdsulykke. mit spørgsmål lyder på, jeg også selv har tegnet en forsikring mod ehrvervsevnetab, for flere år siden . ville den have nogen betydning for den udbetaling som arbejdsskadestyrelsen har lavet, jeg tænker på kommer begge forsikringer til udbetaling ( arbejdsgiver forsikring og den jeg selv har tegnet )
De kommer begge til udbetaling :-) husk at få de 50% kapitaliseret så du ikke skal svare skat af dem så vil du få de 10% som løbende udbetaling og dem skal du svarr skat af :-) og hvis du skylder penge væk så husk at lave en kreditorbeskytte konto :-)
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 09:30   #5
ghh
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
ghh er ny på vejen
Tak det ville jeg glæde mig til oven på 2 års behandlingstid. jeg går straks igang med at få lavet en kreditorbeskytte konto for en sikkerheds skyld. og så søge om de 50% kapitaliseret og resten som løbende udbetaling. lyder som er rigtig god ide.
ghh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 12:46   #6
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ghh Se meddelelser
Tak det ville jeg glæde mig til oven på 2 års behandlingstid. jeg går straks igang med at få lavet en kreditorbeskytte konto for en sikkerheds skyld. og så søge om de 50% kapitaliseret og resten som løbende udbetaling. lyder som er rigtig god ide.
Husk at give Ask eller den forsikring som udbetaler din erstatning besked om de nye kontonummer til din kreditorbeskyttet konto eller bruge de din nem konto og pengen skal direkte overføres til den kreditorbeskyttet konto ellers gælder den ikke :-) du kan ikke bare overføre dem bagefter :-) og ring ind til ASk og sige til dem med det samme at du ønsker at få dem kapitaliseret, så de ved det :-) men du skal selvfølig også gøre det skriftiligt :-)
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 15:30   #7
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Stort tillykke!!
Må jeg spørge om hvad de har givet dig 60 procent for? Jeg afventer nemlig Ankestyrelsen, er bange for de afviser...

Du er en heldig mand :0)) endnu en gang stort tillykke!!
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 16:24   #8
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Hvis de adligevel udbetaler dem til din nemkonto, så skal du blot afvise udbetalingen og bede din bank om at sende dem retur så de kan blive udbetalt til den rigtige konto.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 20:24   #9
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mai-Britt Se meddelelser
De kommer begge til udbetaling :-) husk at få de 50% kapitaliseret så du ikke skal svare skat af dem så vil du få de 10% som løbende udbetaling og dem skal du svarr skat af :-) og hvis du skylder penge væk så husk at lave en kreditorbeskytte konto :-)
kan du ikke lige uddybe det om de 50 % som skal kapitaliseres for at undgå at svare skat af det beløb..

jeg har selv en uges svar frist tilbage. så er meget interesseret i at høre nærmer om den model.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 22:24   #10
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
kan du ikke lige uddybe det om de 50 % som skal kapitaliseres for at undgå at svare skat af det beløb..

jeg har selv en uges svar frist tilbage. så er meget interesseret i at høre nærmer om den model.
Hej det er sådan at når man kan få 50% kapitaliseret det betyder at du får hele beløbet udbetalt på en gang og så skal ud ikke betale skat af dem :-) det er for de fleste mange penge vi snakker om omkring et sted mellem 1mil og 1.5 mil afhænging af din indkomst før skaden og det er da lidt sjover at få dem på en gang og uden skat en at skulle betale skat fordi du får dem løbenden hver månende og skal så betale skat af dem. du skal kontakte ask for at sige at du vil have dem kapitlaiseret hvis du kun har en uge så vil straks i morgen ringe til dem og skynde mig at sende en mail eller køre der ind til dem .

håber det kan hjælpe dig ellers så gå ind på www.ask.dk der står alt om kapitallisering og der kan du også udregne hvor du får :-)
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension