K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2013, 10:39   #1
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
medicin og vægttab

Hej.

Jeg har en nerveskade i mit ene ben/hofte og kan derfor ikke dyrke det motion jeg gerne ville /burde gøre.

i det sidste år har jeg prøvet følgende:

1.alle 12 mrd.Jeg har omlagt mine spisevaner så jeg ikke spiser kartofler/brød/pasta/ris og fedt.+søde sager (tabt 1,5 kg)

2. levet af nupo og vand i 4 uger (tabt 500 g)

Jeg vejer ca 15 kg. for meget.

Jeg er nu kommet til den konklution at det må være min medicin der forhindre mit vægttab!!??

Jeg får
3 x 50 mg mandolgin
vasatis 5% depot plaster
og panodil/pamol.

Det fremgår ingen steder i indlægssedlerne at det skulle forhindre vægt tab men hvad skulle det ellers være.

De få kg jeg taber ved at pine min krop og sige nej tak til alle de gode ting er simpelthen ikke det værd.

Skal jeg bare acceptere at jeg er fed eller har i andre forslag?
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2013, 10:50   #2
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Ja det

lyder ikke af ret meget du har tabt dig.

Har du prøvet svømning...det er en god form for motion...fordi man bliver vægtløs..og vand er god modstand..og man får trænet mange muskel grupper.

Du skal heller ikke springe måltider over....morgenmad....middags og aftensmad...plus små mellem måltider.

Ved motion sætter man gang i ens forbrændning...og vil tro, at svømning vil være rigtig god til dig.

15 kg er ikke så pokkers meget i overvægt....i forhold til hvad andre vejer...men de vil jo være en ekstra belastning for dig og dine ben / hofter.

Snak med lægen...måske h*n kan komme med nogle gode ideer eller henvise til en diætkonsulent.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2013, 10:56   #3
Livssnyder
Føler sig hjemme på K10
 
Livssnyders avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Lokation: Storkøbenhavn N
Alder: 60
Indlæg: 25
Styrke: 12
Livssnyder er ny på vejen
Udover svømning, vil jeg anbefale en eller anden for for styrketræning, da du ved at øge din muskelmasse også opnår en højere forbrænding og velvære. Få evt. lavet et program som passer til dig og dine evt. begrænsninger. Motionscentre er for ALLE mellem 15-100år, både med og uden skavanker.

God Påske og god træning
__________________
Live out your dreams NOW !!

God kaffe, god vin og et godt grin, gør livet værd at leve
Livssnyder er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2013, 11:33   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg ville ønske at det var melicinen for så kunne jeg måske letter komme af med mine for mange kilo men det tror jeg desvære ikke det er ..

Da jeg selv startede med dolol som er det samme som mandolgin tabte jeg 12 kg på 6-8 måndre men måske skyltes det også noget psykisk den gang ,men derfor tror jeg ikke det er de piller/plastre

Men derimod at du nok ikke bevæger dig nok ,og der er kun en ting der kan få forbaningen på,og det er at lave muskelmasse,og vand er rigtig godt at bevæge sig i når man er smerte plaget,og aller bedst varmtvandsbasing som efterhånden findes i langt de fleste svømmehalder.

Og så vil jeg lige sige at man skal tælle kalorier,og spicelt kikke alle vare deklatisoner godt i gemmen.
Der er så meget "snyd" på mange ting,med tekst som nu mindre kalorier eller kalorierne står med stort for 55g med der er måske 255g i posen du står med.

Mange drikke i dag indeholder mange kalorier,frugt er godt mens smoothies kan være kaloriebumper

Noget andet er hvem siger du vejer 15 kg for meget er det vægt tabeller eller noget du selv synte,jeg spørger for der er mange der virkelig har et helt forkert billede af hvad der er den "rigtige vægt"
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2013, 12:00   #5
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Jeg vejer/vejede også ca. 15 kg. for meget, har tabt 8 kg. på det sidste år.
Dette har jeg gjort via diætist hos Hjerteforeningen, det er et super sted og til en rimelig penge i forhold til de private diætister.
Jeg føler absolut ikke at jeg savner noget i min hverdag på madområdet og jeg har fysisk fået det meget bedre.
Manglende vægttab er fordi der bliver indtaget for mange kalorier i forhold til hvor mange man forbrænder. Længere er den ikke, det er ikke dine smertestillende piller du kan give skylden, jeg tager nemlig det samme og har ydermere lavt stofskifte, men har formået at tabe mig med den rigtige vejledning.
Held og lykke fremover og gør noget godt for dig selv
http://www.hjerteforeningen.dk/tabdig/

P.S. jeg motionere næsten ikke pga. smerter, men går små ture af og til, så det kan godt lade sig gøre at tabe sig uden motion
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2013, 18:15   #6
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg smed 40 kg for 15 år siden fra 100-60 ...og da min ulykke så skete for 7

år siden var jeg bange for vægten ..jeg tog også piller dengang ,men slet ikke som idag ..idag er det morfin ,metadon og lyrica og jeg har nærmere tabt mig end det modsatte ..mit stofskifte må jo ha ændret sig efter vægttabet ..jeg lavede mit eget pointsystem da jeg tabte mig - da jeg ingen hjælp fik....
Så ikke gi op bare hæng i og ja det ka stå stille - men pludselig kommer det igen.
Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2013, 18:42   #7
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af anette29 Se meddelelser
Hej.

Jeg er nu kommet til den konklution at det må være min medicin der forhindre mit vægttab!!??

De få kg jeg taber ved at pine min krop og sige nej tak til alle de gode ting er simpelthen ikke det værd.

Skal jeg bare acceptere at jeg er fed eller har i andre forslag?
Hey dig ;D
Hvis din krop stresser taber du ikke et gram.

Så ja medicinen, og det at du "piner din krop" kan faktisk nemt modarbejde dig.
Medicinen fordi din krop måske reagerer med forsvar over for den slags kemi.

Læger anerkender ikke dette, men mange ved det godt, det er bare ikke videnskabeligt bevist og derfor ikke anerkendt (der er ikke nogen der gider at forske i det, for der er ikke penge i det).

Jeg havde en læge på et tidspunkt, der fortalte mig det, fordi jeg klagede over at jeg faktisk tog på i vægt på trods af meget fornuftig kost OG havde 100% styr på kalorieindtag/beregnet forbrug.

Jeg førte omhyggeligt dagbog igennem tre uger og kunne derfor sort på hvidt vise/selv se, at mit kalorieindtag i forhold til det beregnede forbrug, burde have givet et fornuftigt vægttab og bestemt ikke vægtøgning som det gjorde.

Min daværende læge var ikke overrasket, da jeg dels fik en del medicin og dels var temmelig stresset i den periode.

Jeg har ikke nogen løsning til dig, men synes blot at kommentarerne om at det udelukkende er et spørgsmål om at indtage færre kalorier end der forbruges er så nedslående, og altså ikke rigtige.

Hilsen ;D
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sat op i medicin jyttels Alt det andet 2 26-05-2011 10:07
medicin sushjer 1 Alt det andet 6 25-05-2011 09:52
Medicin Samu Alt det andet 5 09-05-2011 22:13
Ny medicin JWI Dit og Dat 3 01-02-2011 02:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension