K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2013, 20:43   #1
Solvangen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-05 2013
Indlæg: 1
Styrke: 0
Solvangen er ny på vejen
Hjælp Sygedagpengestop HASTER.

Hej Derude,

Har fået brev d. 19/05 2013 med varsling om sygedagpengestop pr. 31/05/2013 og har indtil d. 24/05/2013 til at klage/komme med indsigelse.
Er dog meget usikker på hvad jeg kan skrive i en klage???

Jeg føler ikke, at det er på et berettiget grundlag de påtænker at stoppe udbetalingen. Vil prøve at summere sagen op.

Har været sygemeldt pga. depression og spiseforstyrrelse siden medio juni 2011. Fik forlænget mine sygedagpenge med 2 gange 52 uger ud over varighedsbegrænsningen via en samtale med en psykiater i Augustenborg, da det ansås som muligt at jeg kan vende tilbage til arbejdsmarkedet på almindelige vilkår. Men pluselig dumper dette partshørings brev ind ad brevsprækken og nu ved jeg ikke hvor jeg står (andet end at jeg vil klage over det).

Jeg er overgået til ny behandlig pr. 30/01 2013 i Odense. Har været til 1forsamtale samt 2 individuelle samtaler/terapi og 1 gang gruppe terapi og derfor vil denne instans ikke udtale sig om hvor lang tid forløbet vil tage (da de ikke kender mig godt nok endnu til at vurdere dette) samt har de ikke en behandlingsplan klar før medio august 2013 tidligst.

Her kommer et stort uddrag af brevet fra jobcenteret:
Jobcenteret har mulighed for at forlænge sygedagpenge perioden efter de 52 uger når:

1. at det anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, heruder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked.
- Vi har lagt vægt på, at der fortsat er behandlingsmuligheder, og vi kan derfor ikke på nuværende tidspunkt vurdere om du har en varig påvirkning af arbejdsevnen i et sådant omfang, at du er omfattet af revalideringsbestemmelserne.

2. det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger.
- Vi har lang vægt på, at der fortsat er behandlingsmuligheder, og det er uafklaret hvornår tilstanden er stationær og det er uafklaret om der vil være en varig begrænsning i arbejdsevnen.

3. den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en sikker lægelig vurdering vil kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger.....
- Du opfylder ikke længere den betingelse, da der ikke foreligger er klar lægelig vurdering, hvornår du kan raskmeldes til ordinær ansættelse. Der foreligger heller ikke en præsis angivelse af den behandligsplan, som skal føre til raskmelding.

4. den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endelig afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller førtidspension, således at sygedagpengeperioden kan forlænges i op til 26 uger.
- Vi har lagt vægt på, at der fortsat er behandlingsmuligheder og der kan derfor ikke på nuværende tidspunkt dokumenteres, at du ahr en varig og væsentlig nedsættelse af din arbejdsevne.

5. livstruende sygsom.
- Ud fra vores oplysninger er din sygdom ikke livstruende.

6. der er rejst sag om erstatning efter lov om arbejdsskadesikring...
- Der er ikke rejst sag.

7. der er påbegyndt sag om førtidspension.
- Vi har undersøgt mulighed, om der er mulighed for at indstille dig til førtidspension. Der er følgende årsag til, at vi ikke skønner at kunne indstile dig.
Der er fortsat behandlingsmuligheder, så det kan ikke dokumenteres på nuværende tidspunkt at din arbejdsevne er ubetydeligt i ethvert erhverv.

Du er velkommen til at søge om kontanthjælp.

§7a helhedsvurdering.
Følende vurderes: Da vi endnu ikke kender effekten af din behandling og heller ikke kender din endelige behandlingsplan, er det kke muligt på nuværende tidspunkt at vurdere, om der bliver behov for at iværtsætte erhvervsrettede tiltag, samt i givet fald hvilke. Din kommende sagsbehandler i Kontanthjælpsafd. vil følge dig og løbende vurdere behov for tiltag.

Vi finder ikke grundlag for at iværksætte revalidering, jf. Aktivlovens §46, da det ikke på nuværende tidspunkt kan dokumenteres at du har en varig påvirkning af arbejdsevnen i et sådant omfang, at du er omfattet af bestemmelserne for revalidering.

Ej heller flexjob da der fortsat findes behandlingsmuligheder, der kan bedre din arbejdsevne.

SLUT.

Er der nogen som kan hjælpe mig???

Mvh. Solvangen
Solvangen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2013, 21:15   #2
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Hvis det drejer sig om et offentligt behandlingssted SKAL der forelægge en behandlinsplan indenfor ganske kort tid, vi taler max om dage. Bed om at få den udleveret.

Hvis det er et offentligt behandlingssted har disse normalt tilknyttet en socialrådgiver, også til patienter der er ambulante.
Du må forelægge denne, din problematik.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2013, 09:43   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Herudover skal du være opmærksom på, at der i den forlængelse du har fået, SKAL fratrækkes VENTETID på behandling!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpengestop HJÆLP rosa34 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 04-05-2013 13:15
HASTER! anke af sygedagpengestop. frifugl Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 16-03-2013 21:19
hjælp haster omkring dårlig samvær jasmik Alt det andet 2 13-12-2011 09:57
sygedagpengestop..hjælp kira 54 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 26-04-2011 09:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension