K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-07-2012, 14:23   #1
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Hjælp ang regler ved sygedagpengestop

Mine sygedasgpenge blev stoppet pr 1/11-2011.

Jeg har fået sygedagpenge i 52 uger, og ikke blevet forlænget noget.
Har været på kontanthjælp siden.

Jeg blev ikke forlænget pga, at min sygdom er meget kompleks, og det vurderes, at min arbejdsevne i enhvert erhverv er meget nedsat.
Fik følgende skrivelse:


Jobcenteret kan forlænge sygedagpenge i følgende tilfælde:

1)Hvis det er overvejende sansynligt, at du kan komme i revalidering.
Jobcenteret vurdere, at det ikke er sansynligt, at du kan blive revalideret. Her har vi lagt vægt på følgende:Din helbredstilstand er ikke stationær

2)Hvis det er nødvendigt, at du starter i virksomhedspraktik.
Jobcenteret vurdere, at det ikke er relevant for dig at starte i virksomhedspraktik eller andre tilbud af følgende årsag: Din helbredstilstand er ikke stationær, og vil derfor ikke være muligt at et forløb vil vise din reelle arbejdsevne. Lideledes vil det ikke være muligt indenfor 39 uger.

3) Hvis du har udsigt til raskmelding:
Der kan ikke med tilstrækkelig lægelig sikkerhed vurderes, at du vil kunne vende tilbage til det ordinære arbejdsmarkedet indenfor 2*52 uger

4) Hvis det er uafklaret, om du er berettiget til fleksjob eller førtidspension:
Din helbredstilstand er endnu uafklaret.

5) Hvis du har en livstruende sygdom, der ikke kan behandles:
Ud fra vores oplysninger er din sygdom ikke livstruende.

6) Hvis du har en sag om arbejdsskade:
Efter vores oplysninger, er der ikke rejst sag om arbejdsskade.

7) Hvis der er påbegyndt sag om førtidspension:
Vi har undersøgt om der er mulighed for at indstille dig til førtidspension. Der er følgende årsag til, at vi skønner ikke at kunne indstille dig til førtidspension: Din helbredstilstand er ikke stationær

Vi kan således ikke efter nogen af disse bestemmelser forlænge dine sygedagpenge.


Ser det hele okay ud? Altså jeg er bare parkeret på kontanthjælp jo.
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2012, 19:05   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
hejsa Ladytass

Det er ret beset umuligt at udtale sig om det ser "okay" ud, for det kræver viden om dine diagnoser og evt. arbejdsprøvninger.

Og hvis dine sygedagpenge blev stoppet 1. november 2011, så er der ikke noget at gøre... Man har MAKSIMALT 28 dage til at klage i...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2012, 19:21   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er faktisk meget simpelt uden § og så videre

1
Din helbredstilstand er ikke stationær
2
hvis der ikke er nogen dato på om man bliver helt rask til det ordinære arbejdsmarked inden for den periode man kan blive forlænget

3 der ikke er en arbejdskade sag i gang

hvis disse tre ikke er på plads inden de 52 uger, så bliver man ikke forlænget

det er faktisk meget få som når og få det på plads inden de 52 uger. da de fleste netop ikke har fået deres tilstand vurderet stationær
klart når man forekempel skal vente mange måneder på undersøgelser og så videre, samt behandlingsforløb


men ja det er alt for sent og klage nu

de har snakket om loven skulle laves om, men den tror jeg ikke på. det vil blive alt for dyrt
samt de penge skal så findes et andet sted

Sidst redigeret af MTVRV1; 20-07-2012 kl. 19:27.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2012, 10:16   #4
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej ladytass

Ang. forlængelse burde ud efter min mening forlængelse eft. § 27, stk. 1, 4
Citat:
(4) Hvis det er uafklaret, om du er berettiget til fleksjob eller førtidspension),
idet du også skriver flg.:

Citat:
det vurderes, at min arbejdsevne i enhvert erhverv er meget nedsat
Dette er der principafgørelser for i Ankelstyrelsen.

Men som andre skriver skal en anke være indenfor 4 uger efter en partshøring.

Det eneste, der kan redde dig med en mulig ankesag på nuværende tidspkt. er, hvis forvaltningen har glemt, at oplyse dig din ankemulighed i forbindelse m. stop af dine SDP.

Men det plejer at være en fast del af brevet for manglende forlængelse. Se slut i afgørelsesbrev for stop af SDP. Klagevejledningen kan dog også være foregået mundtlig.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp Sygedagpengestop HASTER. Solvangen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 21-05-2013 09:43
sygedagpengestop HJÆLP rosa34 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 04-05-2013 13:15
Hjælp! sygedagpengestop og lægekonsulent lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 17-11-2011 12:08
Sygedagpengestop Hjælp mag999 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 22-05-2011 01:00
sygedagpengestop..hjælp kira 54 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 26-04-2011 09:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension