K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2011, 15:23   #1
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Question Fleksjob bevilling - lov - minimum timer

Hej alle sammen

Har lige været til møde med en jobkonsulent ang. min 4 arbejdsprøvning, min time sats lyder på 10 timer og 50min, jobkonsulenten er noget så skuffet over det og siger direkte at loven forbyder at give fleksjob til borger der er under 12½ time.
Og at hun jo ikke var læge men mente jeg ikke vil få bevilliget førtidspension på baggrund af lægepapirene, og jeg derfor vil sidde mellem 2 stole som hun kaldte det??.

Nu har jeg søgt lidt rundt omkring på forumet men kan ikke finde et direkte svar på dette, siger fleksjob loven direkte at man ikke må/kan få fleksjobbevilling hvis ens arbejdstimer er under 12½ time?

Er der nogle som kender til svaret.

Med venlig hilsen
Iamforever
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 15:27   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det passer ikke, at der står noget om minimum 12½ timer i loven... Sig til denne, at de må vise dig, hvor det står henne i loven....

Det spørgsmål har vi desværre haft mange gange herinde. Men virksomhederne får dog kun mere ud af det, hvis en kan arbejde 12½ timer ugentligt, det har noget med refusionen at gøre. Men der er ingen lov om det... (det er bare en slags udregning med de 12½ timer som ville være realistisk for en virksomhed at ansætte en fleksjobber).

Der er nogle fleksjobbere til under 12 timer... Der var en herinde som vist var på ca. kun 7 timer, tror jeg. Men vedkommende fik kort tid efter førtidspension.

Det lyder til, at det må være enten fleksjob eller førtidspension, de skal give dig... Det kan de ikke komme udenom.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 15:37   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Der findes ingen lov imod at du må have under 12½ time, men du vil være en udgift for arbejdsgiveren hvis du har under 12½ time, så det kan blive svært at finde en arbejdsgiver der så vil ansatte en.

Men men men det forlyder at når tilbagetrækningsreformen bliver vedtaget i 2012 så bliver det ændret så vi er rentable for arbejdsgiverne uanset timetal.

Min bisidder blev godkendt til flex på 3 timer, fandt aldrig noget job, da hun ville være ren underskud for arbejdsgiver. 3 år senere blev hun tilkendt pension, men det så ved at være ca 3 år siden.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 15:57   #4
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Som de andre skriver er der ingen lov omkring timeantal, men lov mig at du IKKE lader dig overtale til at arbejde 12½ time, for at gøre kommunen tilpas.... der er desværre kommuner der truer borgere til at yde mere end de rent faktisk kan....
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 16:31   #5
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
der er ikke noget i loven om 12,5 timer for at få bevilliget fleksjob. Blev selv godkendt i september med en arbejdsprøvning der sagde 6 timer inkl. pauser. Så er noget vrøvl jobkonsulenten siger.
Kan være en fordel og søge om fleks istedet for pension, hvis der er den mindste tvivl om at pensionen vil gå igennem, på den måde kan man sikre sig en indtægt på ledighedsydelse og så vente på at sagen skal revurderes inden for 12-18 mdr.
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 17:42   #6
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af engager Se meddelelser
Kan være en fordel og søge om fleks istedet for pension, hvis der er den mindste tvivl om at pensionen vil gå igennem, på den måde kan man sikre sig en indtægt på ledighedsydelse og så vente på at sagen skal revurderes inden for 12-18 mdr.
Du får så kun ledighedsydelse hvis du kommer fra sygedagpenge, ellers hedder det kontanthjælp, og så er der ikke den store fordel ved det.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 01:43   #7
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Som alle de andre siger - der er ingen lov om 12,5 time, men det er det mindste timeantal arbejdsgiver suppleres op af.
Under 12,5 time bliver det en udgift for din arbejdsgiver at have dig,
Dermed er det min erfaring at praksis i kommunen er at et fleksjob er på minimum 12.5 timer /uge.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 19:20   #8
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Tusind tak alle sammen for jeres svar

Så hvis jobkonsulenten eller sagsbehandleren siger dette her til mig, så kan jeg sige at de enten kan fleksjob bevillige mig eller give mig en førtidspension ?, jeg kan ikke bare ligge mellem 2 stole som de kalder det ?
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 21:02   #9
0401AMvB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2011
Indlæg: 94
Styrke: 14
0401AMvB er ny på vejen
Kære iamforever,
Først skal du lige have et kram til opmuntring:
Dernæst kan jeg berolige dig med at loven INTET siger om et mindste antal
timer i flexjob - som andre har sagt handler det om tilskudddet til arbejds-
giveren, hvor max. er 2/3 af lønnen, dvs. for 12½ timer.
Dernæst vil jeg henlede din opmærksomhed på Helsingør-dommen, hvoraf det
tydeligt fremgår at der ikke er noget, der hedder "for syg til flex, og for rask
til FP". Ankestyrelsens afgørelse A38-02 (omtalt herinde som "ymerpara-
graffen") siger det samme. Hvad din jobkonsulent siger er FORKERT!!
Mange hilsner
0401AMvB
0401AMvB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2011, 15:23   #10
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Hej 0401AMvB

Tusind tak for krammet (Det kunne bruges) og om ankestyrelsen og byretten (som også helt sikkert kan bruges)

Jeg har hentet både ankestyrelsens afgørelse og Helsingørs Byrets dom og tager dem med til mit næste opfølgningsmøde, så må de enten vælge det ene eller det andet.
Så længe jeg kan få en afslutning på sagen og få fred og ro fra kommunen så er det fint med enten et 10-11 timers fleksjob eller en førtidspension.

De kærligste Hilsner
Iamforever

Sidst redigeret af iamforever; 16-12-2011 kl. 16:13. Årsag: Stavefejl
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob bevilling simsons Spørgsmål ang fleksjob 15 11-06-2013 08:56
fleksjob og minimum timer ??? pedo Spørgsmål ang fleksjob 26 07-09-2011 14:37
revurdering af fleksjob-bevilling tigger Spørgsmål ang fleksjob 5 20-06-2011 07:22
Min vej til fleksjob-bevilling 1966 Din historie 5 16-12-2008 10:13
frakendt min bevilling af fleksjob !!!! Margit Spørgsmål ang fleksjob 8 02-07-2007 11:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension