K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-03-2011, 13:03   #11
undertegnede
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Indlæg: 136
Styrke: 14
undertegnede er ny på vejen
Kommunen kan godt træffe afgørelse om stop af dagpenge efter § 7, stk. 1, stk. 3, eller stk. 5, på trods af at der kører en aktiv arbejdsskadesag.

Reglen i § 27, stk. 1, nr. 6 er kun en forlængelsesgrund af dagpengene.
undertegnede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 13:05   #12
undertegnede
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Indlæg: 136
Styrke: 14
undertegnede er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sydfyn Se meddelelser
og så har jeg endnu et spørgsmål. hvis jeg søger kontant hjælp under anken af min sag kan jeg så derfra vende tilbage til mine syge penge?
Ja, det at du søger kontanthjælp i denne periode betyder ikke noget.
undertegnede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 13:37   #13
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
HUSK lige at de 52 uger er inden for en samlet periode på 18 mdr. så du skal se tilbage på de sidste 18 mdr. og lægge sammen hvor meget du har været sygemeldt, og så kan det jo godt være at de 52 uger er nået, ved det ikke men bare et forslag....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 14:18   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja du kan godt få genoptaget dine sygedagpenge hvis du vinder en anke ..

Er det brev du sætter ind her alt hvad du har fået i forbindelse med stop af sygedagpenge, ingen gennemgang af div § 27 med forklaring på dem ?

Hvad er det nøjagtigt din læge har skrevet til kommunen ?
Har du søgt aktindsigt ellers skal du gøre det med det samme og så finde ud af hvor det er der opstår uoverensstemmelser det ser ud til at kommunen sidder inde med en viden om dit helbred som måske er forkert .

Og det ville helt klar være § 27 stk 5 jeg ville anke den på som det fremgår af ordlyden i § 27
. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24,

der står ikke kommunen kan træffe afgørelse ..

så det er klart værd at prøve , men husk at få aktindsigt så du har styr på din sag ...
  Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 15:18   #15
sydfyn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
sydfyn er ny på vejen
endnu en gang tak for nogen gode svar.

udover det jeg har sat ind har jeg fået følgende uddrag af lovgivning om sygedagpenge
§7 stk.1-5
§46 stk.1-3
§7a stk.1-2
§69 stk.1-3
§70 stk.1-3
§17 stk.1-2
§18 stk.1

og intet om § 27 men der tænker jeg at det er pga. jeg kun har været sygemeldt i 23 uger og derfor ikke har nået varighedsbegrænsningen

pt. overvejer jeg at gå til lægen mandag og fortælle om kraftig forværrelse i min skulder og få endnu en sygemelding der klart siger jeg ikke kan nået arbejde på nu værende tidspunkt og derefter til sagsbehandleren søge aktindsigt og fortælle at jeg på ny er sygemeldt med forværret tilstand i skulderen.

kan man det??
sydfyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 20:31   #16
undertegnede
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Indlæg: 136
Styrke: 14
undertegnede er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sydfyn Se meddelelser
...der tænker jeg at det er pga. jeg kun har været sygemeldt i 23 uger og derfor ikke har nået varighedsbegrænsningen...
Ikke helt.

Grunden til at § 27, stk. 1, nr. 5 ikke garanterer dagpenge fordi man har en arbejdsskadesag er at det udelukkende er en forlængelsesgrund.

I forbindelse med at dagpengeudbetalingen ophører efter 52 uger, er der forlængelsesgrundene i § 27, stk. 1.

Disse forlængelsesgrunde skal ses som EKSTRA betingelser der skal være opfyldt ved siden af de almindelige betingelser (ophold, medvirken, uarbejdsdugtighed osv.).

Det vil sige at selvom man opfylder en af forlængelsesbetingelserne efter 52 uger, er man stadigvæk kun berettiget til dagpenge HVIS man samtidig opfylder de almindelige betingelser. En igangværende arbejdsskadesag er således ikke I SIG SELV nok til at være dagpengeberettiget efter varighedsbegrænsningen.

Af samme grund har en igangværende arbejdsskadesag således ingen betydning i perioden inden varighedsbegrænsningens indtræden. Hvis kommunen vurderer at du ikke opfylder de almindelige betingelser (i dit tilfælde kravet om uarbejdsdygtighed) bortfalder din ret til dagpenge - på nøjagtig samme måde som den ville bortfalde efter varighedsbegrænsningens indtråden (på trods af en igangværende arbejdsskadesag).

Citat:
Oprindeligt indsendt af sydfyn Se meddelelser
pt. overvejer jeg at gå til lægen mandag og fortælle om kraftig forværrelse i min skulder og få endnu en sygemelding der klart siger jeg ikke kan nået arbejde på nu værende tidspunkt og derefter til sagsbehandleren søge aktindsigt og fortælle at jeg på ny er sygemeldt med forværret tilstand i skulderen.

kan man det??
Ja.
undertegnede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 20:44   #17
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Er bange for, at mit svart ikke er vildt populært, men er for din skyld bange for, at kommunen her tilsyneladende træffer den rigtige afgørelse.

Hvis der ikke er yderligere behandling du skal igennem, og at du med skånehensyn godt vil kunne klare at arbejde, f.eks. i et byggemarked, selvom det ikke er i dit gamle fag, så må man godt stoppe dine sygedagpenge, og med de nye stramninger af revalideringsbestemmelserne, må man godt gøre det uden at give dig en revalidering, bla. også fordi, at du som 21-årig er indenfor den normale uddannelsesmæssige alder, hvorfor du, hvis du vil have en ny uddannelse, forventes at kunne klare den på ordinære vilkår, altså SU.

Så tror faktisk også, at kommunen vil vinde sagen, men synes da klart at du skal klage alligevel!


Citat:
Oprindeligt indsendt af undertegnede Se meddelelser

Ja.

Ja, det kan du da godt, men det vil ikke give dig sygedagpenge! Det har man kun ret til, enten fra job eller fra ledighed på dagpenge, ikke fra kontanthjælp...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af Sygedagpenge efter d 52 uger morstina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 10-01-2013 13:02
hjæp efter 52 uger ahn1973 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 07-06-2012 23:47
Hvordan efter syg i 52 uger?? jensen79 Alt det andet 3 24-04-2010 21:43
Stopper sygedagpengene efter 52 uger. Bjala Alt det andet 16 30-04-2009 09:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension