K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-08-2013, 20:28   #1
skou
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2013
Indlæg: 22
Styrke: 12
skou er ny på vejen
revalidering. uddannelsesudgifter.

Hej

Jeg er så heldig at jeg har fået revalidering og skal starte på pædagoguddannelsen om en uge.

Jeg har fået en mail, med de bøger der skal bruges første semester. Jeg har været ude og købe dem og det blev 3500,-
I mailen står der også at man skal have en computer med i skole, for at kunne følge undervisningen. Men jeg har kun en stationær og den er jo lidt svær at have med.

Nu er mit spørgsmål om der er nogen regler på området hvor der står at man evt kan få noget økonomisk hjælp til nogen af de ting der SKAL bruges for at kunne følge studiet.
Pengene er noget små efter næsten to år på sygedagpenge, så det er ret mange penge at skulle af med på en gang...... og hvis jeg så skal ud og købe en bærbar computer også

Jeg synes at jeg har ledt og ledt men har ikke kunne finde noget om det. Er der evt nogen derude der ved noget om det?

MVH Linette.
skou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2013, 21:06   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Dår du ikke lærebøgerne betalt når du er på revalidering. Jeg tog pædagoguddanelsen på merit og gik i klasse med flere som var på revalidering. De fik alle betalt bøger mv.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2013, 21:08   #3
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
bøgerne får du betalt du skal bare fremsende kvitteringen samt boglisten til din sagsbehandler, dem som står på boglisten, computeren må du selv anskaffe, er selv på revalidering
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2013, 22:05   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg kender to der lige har taget pædagog uddannelsen....og ingen af dem havde nogen computer med i skole...

Skal man virkelig havde sådan en med eller er det måske bare nemmere når man har...

Jeg undre mig bare hvis man skal...da dem jeg kender....de skulle ikke havde nogen med og de har begge bestået og fået deres uddannelse...

Så er der nogen der ved hvor man kan læse mere om det evt er et krav....eller måske der er forskellige pædagog uddannelser...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2013, 22:11   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tror heller ikke du kan få til en bærbar, det er sikkert noget man regner som alm. indbo idag..

Men tror ikke kravene til en bærbar er særligt store, så tænker at du kan købe en i den blå avis for 1000,-... og så er du kørende.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2013, 22:24   #6
skou
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2013
Indlæg: 22
Styrke: 12
skou er ny på vejen
det med computeren stod i den velkomst mail vi fik, hvor også boglisten var med.
Det kan godt være at alle "nok har" en bærbar i huset... men jeg har altså kun en stor stationær.
Så det må blive som der blev sagt; dba.
skou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2013, 22:31   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af skou Se meddelelser
det med computeren stod i den velkomst mail vi fik, hvor også boglisten var med.
Det kan godt være at alle "nok har" en bærbar i huset... men jeg har altså kun en stor stationær.
Så det må blive som der blev sagt; dba.
Her i huset har vi også kun en slæbbar..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2013, 07:12   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
er i sikker på det, jeg var på revaldering for 10 år siden og fik en computer til låns af kommunen, så spørg da din sagsbehandler.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2013, 07:43   #9
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
er i sikker på det, jeg var på revaldering for 10 år siden og fik en computer til låns af kommunen, så spørg da din sagsbehandler.
Det er jo heller ikke det samme at låne af kommunen, som at få økonomisk hjælp til at købe en. En af dem jeg læste med manglede også en computer, hun lånte så en stationær af kommunen mens hun læste

Men hvis der er købt bøger for 3500, er det så ikke at få refunderet disse penge og så evt. Købe en bærbar for dem?
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2013, 08:05   #10
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Hjælpemidler kan gives efter lov om aktiv beskæftigelsesindsats § 76.

https://www.retsinformation.dk/Forms...d=146382#Kap14

Der kan enten være tale om ting til evig eje eller til udlån, hvilket beror på en konkret vurdering.

Så kontakt din sagsbehandler og hør, om du kan få dækket dine udgifter.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering Sanne76 Alt det andet 7 27-06-2012 20:54
revalidering mortilm Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 12-06-2012 18:11
Revalidering Soya Alt det andet 1 28-01-2011 14:45
Revalidering molbarron Alt det andet 11 19-10-2010 23:07
Revalidering Gunell Alt det andet 17 25-05-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension