K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2012, 09:33   #1
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Enhedslisten træder i karakter.

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/201...5.htm?rss=true

så kan de lære det!
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 10:01   #2
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Debutanten Se meddelelser


Bravoo johanna s. så det er eneste parti mod de nye reforme så er meget positiv for dem..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 10:36   #3
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Desværre jeg er ikke helt enig i Jubelen.
I virkelighedens verden - når det virkeligt kommer til stykket har Enhedslisten intet at skulle have sagt .
Så vidt jeg har opfattet det - blir de da bare udelukket fra forhandlingerne - så selvom det er godt ment hvad hun siger - er det vist ikke meget mer end tomme ord - der ingen virkning har, på andre end tilhængerne.


Jeg stemte rødt for at få forandring - men tak for kaffe - sikke en omgang stramninger og dårligere økonomi vi får for ulejligheden og troen på løfterne før valget.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 11:07   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
alle reformer bliver gennemført

men ja hvis el ikke stemmer for finasloven til efteråret
så bliver der udskrevet valg, da jeg vil tro det er usandsynligt venstre stemmer for

men om det er venstre eller soc som sidder på magten er lige fedt
det er samme politik

det har jeg skrevet en del gange, inden den nye regering blev dannet
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 11:17   #5
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
alle reformer bliver gennemført

men ja hvis el ikke stemmer for finasloven til efteråret
så bliver der udskrevet valg, da jeg vil tro det er usandsynligt venstre stemmer for

men om det er venstre eller soc som sidder på magten er lige fedt
det er samme politik

det har jeg skrevet en del gange, inden den nye regering blev dannet
Lyder som om du er godt informeret. Ved du så om det betyder, at os der ingen intægt har (pga. ægtefælle eller anden indtægt) så kan komme i sådan et udviklingsforløb og få ca. 10.500 pr. måned?
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 11:45   #6
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Selvfølgelig stemmer enhedslisten for finansloven ...det her er ikke andet en "tomme tønder der buldrer"....skulle enhedslisten vælte regeringen så Løkke kom til igen ...meget meget svært usandsynligt
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 11:50   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tutteren Se meddelelser
Lyder som om du er godt informeret. Ved du så om det betyder, at os der ingen intægt har (pga. ægtefælle eller anden indtægt) så kan komme i sådan et udviklingsforløb og få ca. 10.500 pr. måned?
Det kan vi, MEN! så vit vides er der INGEN krav om at kommunerne skal tage os ind hvis vi ønsker det.

Så kommunerne vil sten sikkert krumme tær og komme med en hel masse sjove krav vi skal bevise/opfylde for at få lov, hvis vi da ikke bare ud af det blå får afslag?? vi må ikke glemme at de forløb faktisk er temmelig dyre, og vi koster gratis, så de har absolut ingen interesse i at tage os ind.

Den historie ender sikkert med at en eller anden klager over afslag og 2-3 år senere ligger der så en princip der inden siger at kommunen skal eller at kommunen gerne må sige nej, grundet en eller anden lille finurlighed (formulering i loven)

Noget andet er så at jeg personligt ikke kunne drømme om at udsætte mig selv for sådan et forløb, jeg har allerede været i gennem mit, og er KUN blevet mere syg af det, jeg skulle ud af systemet for at få det godt, så for mig vil det være ulogisk selv at bede om at få det af H til igen, ud over at man ikke må glemme hvad man får ud af det...

Vurderes det at man kan arbejde 1-2 timer (og hvem kan ikke det?? der var jo ingen der sagde noget om effektivitet heller, hov du kan jo selv vaske din tallerken op, det tager dig en time = en times arbejdsevne) så hedder det fleks, så er man lige vit for hvor pokker finder man lige et job på 1 time om ugen?? så hedder det KHJ ... ægtefælleforsørgelse igen igen, så fik man lige tisset lidt i bukserne så længe... er det overhovedet det værd??

Eller den anden vej rundt, har man arbejdsevne til ca et deltidsjob eller mere, så er det ikke meget tilskud man kan få, og igen må vi ikke glemme at ingen har sagt noget om effektiviteten.

Ikke fordi det er naturligvis op til folk selv at vurdere hvad der er mest rigtig i deres situation, vi er jo ens alle sammen og nogle (de fleste heldigvis) kan tåle cirkus syg, og lidt tid med lidt penge har vel om ikke andet også ret *ss* Det jeg mener er bare at man ikke må glemme at det ikke bare er op til 5 år med lidt penge på lommen (det kan sagtens være man kun får lov at få 2 måneder der er jo heller ingen nedre grænse) der kommer også en tid efterfølgende, så man gør klogt i at vurdere om det er det værd.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 12:50   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tutteren Se meddelelser
Lyder som om du er godt informeret. Ved du så om det betyder, at os der ingen intægt har (pga. ægtefælle eller anden indtægt) så kan komme i sådan et udviklingsforløb og få ca. 10.500 pr. måned?
Ja sådan som forlaget er fremlagt, men det er endnu ikke vedtaget
det der så bliver spændende om kommunen prøver og komme uden om udviklingsforløb. for det er op til kommunen og vurdere.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 12:56   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tutteren Se meddelelser
Lyder som om du er godt informeret. Ved du så om det betyder, at os der ingen intægt har (pga. ægtefælle eller anden indtægt) så kan komme i sådan et udviklingsforløb og få ca. 10.500 pr. måned?
Ja hvis reformerne bliver vedtaget, så kan du sagtens komme i et udviklingsforløb til 10.500 kr pr måned!! Uanset din status.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 12:59   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
- Det er pokerspil på meget højt niveau det her. Lige nu tror jeg, at regeringen folder hænderne og håber på, at Enhedslisten ikke gør alvor af truslen, om at stemme nej til finansloven. Men det bliver taget meget alvorligt i regeringen. På meget kort tid er den her trussel gået fra at være langt, langt ude til at være en realistisk og alvorlig trussel. Det er blevet lidt af et skrækscenarie for regeringen, siger han.

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/201...5.htm?rss=true
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvornår træder nedsat udbetaling i kraft ? roboman1974 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 06-05-2013 12:54
Hvornår træder den nye kontanthjælpsreform i kraft ? Birkes-musen Politik og Samfund 4 04-05-2013 22:34
Giv Mette Frederiksen karakter Ida Politik og Samfund 10 28-01-2013 13:32
Nu må politikerne godt snart træde i karakter overfor andre end os fattigrøve! Debutanten Politik og Samfund 3 16-03-2012 13:03
FN konventionen træder i kraft på søndag Lilli Susanne Fremtiden for fleksjob og førtidspension 12 11-09-2009 10:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension