K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-09-2010, 00:35   #11
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Solost, jeg er glad på for at du har kræfter til at "følge din sag" også her på K10. Timeguest skriver alt i alt, at var det ikke for din manglende arbejdsprøvning så skulle pensionsteamet nok noget finde noget andet påfaldende i din sag, der ikke giver pension. Fatter dem egentlig ikke!!
Okay, men det kan de vel regel lovmæssigt ikke, hvor kan man klage over det de siger ?

Citat:
Det jeg så heller ikke fatter, er når en sagsbehandler indstiller en sag, der måske ikke er fyldestgørende til at blive indstillet ??
Hvorfor skulle den ikke være fyldestgørende til at blive indstillet?

Citat:
Man leger jo ikke stille leg i sådanne sager!!!!
Hvad mener du ?

Citat:
Solost, du må simpelt hen få forklaret fra din behandler og videre til din sagsbehandler, hvad der skal til for at du kan indstilles til pension. Det er naturligvis en arbejdsprøvning, men når nu du ikke kan det, hvordan får I så forklaret dette til pensionsteamet ??. Det er jo åbenbart det "de" mangler forklaring på og din sagsbehandler må jo vide hvilke lægefaglige forklaringer, der måtte kræves i forhold til, at få dokumenteret din kontra incidens overfor en evt. arbejdsprøvning.

Gå hende på klingen, både din behandler og sagsbehandler. Måske er din behandler ikke så vant i forhold til systemet og ved ikke hvad der kræves, det er også fint nok, men det må din sagsbehandler da "gud hjælpe mig" vide, hvor svært kan det være ??
Hvilken behandler er det du snakker om ?
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 00:48   #12
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Nogen andre der har prøvet at få samme besked, som jeg har fået ?
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 01:24   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har du ikke fået klagevejledning, da du jo kan klage over afslaget, hvilket du bør gøre.

der er ihvertfald 2 hovedpunkter:

1. Din sagsbehandler har indstillet efter §18.

2. Lægen påviser at sagsbehandler IKKE har opfyldt sin pligt ved at indhendte den nødvendige dokumentation.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 01:56   #14
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Har du ikke fået klagevejledning, da du jo kan klage over afslaget, hvilket du bør gøre.

der er ihvertfald 2 hovedpunkter:

1. Din sagsbehandler har indstillet efter §18.

2. Lægen påviser at sagsbehandler IKKE har opfyldt sin pligt ved at indhendte den nødvendige dokumentation.

VH Popiae
Nej, jeg har intet fået på skrift :/ Hvordan klager jeg ?

Altså hun har jo ikke indstillet mig, hun har spurgt pension, om der var nok dokumentation til, at jeg kunne blive indstillet.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 02:19   #15
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Jeg siger ikke noget om dine muligheder for at få førtidspension - blot at vejen dertil kan være lang, forudsat at du allerede nu ca. opfylder betingelserne for tilkendelse af førtidspension.

Forklaringen på den odyssé finder du i den udprægede kassetænkning, der foregår rundt omkring i kommunerne.

Jeg mener du tidligere har oplyst, at du under 25 år, bor hjemme og kan sendes i "aktivering", så vi regner lige på den sag, hvad du vil koste kommunen på kontanthjælp i "aktivering" og på førtidspension (uden her at kikke på returskat) ...

Kontanthjælp, ung, hjemmeboende: ca. (2700 X 12) - 65% refusion = 32400 - 21060 = 11340 pr. år

Førtidspension, enlig: 16500 X 12 - 35% refusion = 198000 - 69300 = 128700 pr år.

(så er der som nævnt lidt skatte mellemregning, jeg ikke her skal tage stilling til)

Ovenstående lille overslagsregning viser med tydelighed, hvorfor "køre rundt systemet" er så populært i diverse kommuner ...

Og det er da fristende at der lige prøves det ene, så det andet - og så er man for ung, så er man ikke arbejdsprøvet, så er der behandlingsmulighederne, der ikke er udtømte osv ... hvorfor der kan nemt gå mange år med den "billige" tur ... selv Odysseus kunne sikkert gøre turen på kortere tid ...
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 02:29   #16
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Jeg siger ikke noget om dine muligheder for at få førtidspension - blot at vejen dertil kan være lang, forudsat at du allerede nu ca. opfylder betingelserne for tilkendelse af førtidspension.

Forklaringen på den odyssé finder du i den udprægede kassetænkning, der foregår rundt omkring i kommunerne.

Jeg mener du tidligere har oplyst, at du under 25 år, bor hjemme og kan sendes i "aktivering", så vi regner lige på den sag, hvad du vil koste kommunen på kontanthjælp i "aktivering" og på førtidspension (uden her at kikke på returskat) ...

Kontanthjælp, ung, hjemmeboende: ca. (2700 X 12) - 65% refusion = 32400 - 21060 = 11340 pr. år

Førtidspension, enlig: 16500 X 12 - 35% refusion = 198000 - 69300 = 128700 pr år.

(så er der som nævnt lidt skatte mellemregning, jeg ikke her skal tage stilling til)

Ovenstående lille overslagsregning viser med tydelighed, hvorfor "køre rundt systemet" er så populært i diverse kommuner ...

Og det er da fristende at der lige prøves det ene, så det andet - og så er man for ung, så er man ikke arbejdsprøvet, så er der behandlingsmulighederne, der ikke er udtømte osv ... hvorfor der kan nemt gå mange år med den "billige" tur ... selv Odysseus kunne sikkert gøre turen på kortere tid ...
Nej, jeg kan ikke sendes i aktivering, du har jo netop selv set brevet fra min psykiater, der siger at de ikke må. Plus jeg er i Match 3, så jeg kan altså ikke sendes i aktivering.

Ca. ? Jeg òpfylder betingelserne for tilkendelse af ftp.

Jeg forstår altså ikke hvorfor du skriver alt det der negative i min tråd. Det hjælper mig på ingen måde.
Jeg tror alle herinde er udmærket klar over, at kommunen kan finde på at sige alle de der åndssvage ting.
Men hvad har det med min tråd at gøre ?
At jeg beder om hjælp til hvordan jeg skal klage nu.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 04:04   #17
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Man kan mig bekendt ikke ansøge om at få rejst en §18 sag - det er alene myndigheden der kan beslutte, at sådan en sag skal rejses.

Når man således ikke kan søge om at få rejst en §18-sag, kan man heller ikke få et afslag på det og så giver det lidt sig selv, at man heller ikke kan klage over, at myndigheden ikke vil rejse sagen.

Hvis det er faktuelt forkert - så byd ind.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 04:56   #18
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Er der egentlig slet ikke lavet nogen principafgørelse, med det her, om at de ikke vil påbegynde ftp. sag, når der ingen arb. prøvning er, selvom arb. prøvning er vurderet kontraindiceret ???
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 07:22   #19
jailbird
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2010
Lokation: Roskilde
Indlæg: 21
Styrke: 15
jailbird er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Man kan mig bekendt ikke ansøge om at få rejst en §18 sag - det er alene myndigheden der kan beslutte, at sådan en sag skal rejses.

Når man således ikke kan søge om at få rejst en §18-sag, kan man heller ikke få et afslag på det og så giver det lidt sig selv, at man heller ikke kan klage over, at myndigheden ikke vil rejse sagen.

Hvis det er faktuelt forkert - så byd ind.
nu ved jeg ikke helt hvordan du mener med at ansøge om en §18 bliver rejst. men i min sag fik jeg et møde, på hvor jeg havde bisidder med- min psykiater. på det møde bad jeg om at få rejst en §18. - det skal dog siges at kommunedamen allerede på det møde startede kampen ved at sige at "nu måtte vi se om HUN ville indstille mig" hvortil jeg svarede , at hendes arbejde set med mine øjne var at guide mig til den endelige ansøgning bedst muligt, beslutningen om hvorvidt jeg var berettiget eller ej mente jeg vi skulle lade de ansvarlige om, for det var vel i grunden det de fik deres løn for

hvorefter hun forsøgte at sende mig i aktivering - ikke arb. prøvning - den gik dog ikke...at jeg ikke kunne bruge mine fyresedler , hvori der jo står direkte hvorfor, fra det virelige liv til denne del, men at jeg i noget tid 1 time om dagen skulle pakke hundekiks, pris 70000. og ja prisen er oplyst af stedet der foretager disse arb. prøvninger. stedet fortalte yderligere at man i systemet anså denne prøvning og deres raport/konklution for langt vigtigere end samtlige specialerklæringer dette er i mit hoved grotekst,

som et fif til andre herinde kan du på din udbetalingsseddel tydelig se om du er i arb.prøvning og derved igang med en fp ansøgning da man overgår til forrevalidering når arb. prøvningen starter - beløbet er det samme som en kontanthjælp, men ydelsen hedder pludselig forrevalidering , forklaringen her i min kommune er at det bare er noget "teknisk" (hmmm mon dog ikke kassetænkning...)

her 7 sagsbehandlere senere - er rp nu på 42 sider - ja du læste rigtig....

jeg har siden min partshøring været meget forundret over at pensionsnævnet skal vuderer om jeg må søge pension , hvortil det er de selvsamme mennesker der i sidste ende skal tage endelig stilling??? - der rækker min lille hjerne ikke

til solost : http://www.ast.dk/artikler/default.asp?page=7 - afgørelser fra socialeankestyrelse

Sidst redigeret af jailbird; 25-09-2010 kl. 07:33.
jailbird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 07:55   #20
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jailbird Se meddelelser
som et fif til andre herinde kan du på din udbetalingsseddel tydelig se om du er i arb.prøvning og derved igang med en fp ansøgning da man overgår til forrevalidering når arb. prøvningen starter - beløbet er det samme som en kontanthjælp, men ydelsen hedder pludselig forrevalidering , forklaringen her i min kommune er at det bare er noget "teknisk" (hmmm mon dog ikke kassetænkning...)
Det har der ikke stået på min. Der står bare "kontanthjælp forsørger" - og det gjorde der både før og under min arb. prøvning.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
argh helle4 Dit og Dat 5 19-08-2008 22:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension