K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2008, 15:04   #1
LV.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2007
Lokation: Slagelse
Alder: 55
Indlæg: 12
Styrke: 17
LV. er ny på vejen
Question Selvfølgelig fik jeg afslag ! :(

Hej.

Ja, selvfølgelig fik jeg afslag på, at få flexjob !!
Selv om jeg har haft mulighed for og har skrevet mine bemærkninger i min sag - så er kommunen jo ski.. ligeglade.
Jeg er og bliver et nr. i systemet og ikke et menneske.

Undskyld måtte lige af med det...

Jeg har vil spørge jer om " Hvordan anker man en sag ?? " Skal jeg udfylde noget eller "bare" skrive til kommunen ??

Mange hilsner og tak. LV.
LV. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 15:12   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Øv, hvor surt

Jeg må indrømme, jeg aldrig har prøvet at klage over noget, men fulgte der ikke en ankevejledning med afslaget?
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 18:26   #3
LV.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2007
Lokation: Slagelse
Alder: 55
Indlæg: 12
Styrke: 17
LV. er ny på vejen
... der stå, at jeg kan anke og har 4 uger fra jeg har modtaget brevet ??
Men mere står der ikke..
LV. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 18:42   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hejsa

Du kan kigge ind her, hvordan du kan klage over afgørelsen:
http://www.social.dk/netpublikatione...ublication.htm

Der står bla. det her:

HVEM SKAL DU KLAGE TIL?
Du skal altid aflevere din klage til kommunen.

Klager over afgørelser eller over, at reglerne for sagsbehandling ikke er blevet overholdt, bliver behandlet af det sociale nævn eller beskæftigelsesankenævnet. Men kommunen skal først have mulighed for at se på sagen igen og vurdere, om de har truffet den rigtige afgørelse. Det kaldes kommunens genvurdering eller remonstration.

Kommunen har fire uger til genvurdering. Hvis kommunen fastholder sin oprindelige afgørelse, sender kommunen selv klagen videre til det sociale nævn eller beskæftigelsesankenævnet sammen med papirerne i din sag.

Klager over personalet i kommunen skal stiles til dem, der er ansvarlige for personalets optræden. Det er i sidste ende borgmesteren i kommunen.

HVAD SKAL EN KLAGE INDEHOLDE?
Der er ingen krav om, hvad du skal skrive i en klage. Det er nok at skrive, at du klager. Du kan også klage mundtligt. Så skal kommunen skrive din klage ned.

Det kan være en god ide at forklare, hvad du mener, kommunen har gjort forkert i sagen. Hvis der er kommet nye oplysninger, som er vigtige for sagen, kan du vedlægge dem.

Det er også en god ide at tjekke, om de oplysninger, kommunen har om dig og din situation, er rigtige, inden du klager. Hvis du ikke har alle papirerne i din sag, kan du bede kommunen om at få aktindsigt, også efter du har modtaget afgørelsen på din sag. Selv om du beder om aktindsigt, skal klagefristen stadig overholdes.

FRISTER FOR AT KLAGE
Der må ikke gå mere end præcis fire uger, fra du har fået afgørelsen på din sag, til klagen er modtaget i kommunen.

Kommunen skal have din klage inden 28 dage – inklusive weekender og helligdage.

En skriftlig afgørelse med et afslag skal indeholde en klagevejledning med oplysning om den fire ugers klagefrist. Hvis kommunen har glemt at give dig en klagevejledning, gælder fristen først fra den dag, du har modtaget vejledningen.

Kommer du i tidsnød i forhold til klagefristen, kan du nøjes med at skrive, at du vil klage, og at uddybning følger kort efter. På den måde overskrider du ikke fristen.

Udløber klagefristen en lørdag eller en helligdag, forlænges klagefristen til første hverdag efter. Kommunen skal modtage din klage inden for arbejdstiden.

Der er ingen klagefrist for klager over kommunens personale eller for klager om aktindsigt.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 18:45   #5
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Du skriver en anke/ klage og sender den, forklar tydeligt, hvorfor du anker.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 18:45   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
jamen hvis du ikke er enig i afgørelsen så send en klage anke til kommunen og så skal de se på om de kan give dig ret i din klage og ændre afgørelsen ...hvis de ikke vil det så skal de sende den til ankestyrelsen eller det sociale nævn eller beskæftigelsesankenævnet som så skal afgøre sagen..det kan tage lang tid men er det værd hvis du er uenig i afgørelsen. Din kommune ved hvor de skal sende den hen.

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Ankestyrelsen efterlever selvfølgelig Højesteretsdom Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 11-12-2009 10:40
§100 - afslag. akizuri Alt det andet 12 29-06-2009 16:47
Afslag velcro Alt det andet 10 19-08-2008 19:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension