K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2008, 22:02   #1
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 18
nille er ny på vejen
lige et par råd...måske

ja så er jeg igang med første fleks job nogensinde-det går ok, men hvor er jeg dog træt-sovet hele weekenden...alt for mange indtryk....og ting at forholde sig til mister overblikket- her tænker jeg også i forhold til regler med økonomi osv....fleksjobbidrag osv.....fik første giro mht fleksbidrag...sørme mange penge-1200 kr-
1.hvad går de 1200 kr til?
jeg skal skrive under på jobkontrakten....en laannng en på 2 sider, der står en masse.....men det jeg stopper op ved er, at der står at jeg skal være vilie til at tage overarbejde?....jeg er godkendt til 15 timer.....skal jeg bare godkende sådan sætning?
2 vi har lukket hele påske....altså fra mandag til mandag...får jeg så bare fuld løn alligevel, eller hvorn er det lige?
jeg har jo ikke selv valgt at vi skal have lukket!
3 hvis jeg har rest ferie tilbage som skal bruges inden maj-kan jeg så få dem udbetalt-og trækkes det fra min løn

knusss
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2008, 22:10   #2
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Jeg ved ikke resten, men du skal Ikke arbejde, mere end de 15 timer, du er visiteret til, med mindre du kan... og det er jo der du måske føler dig presset.

Er da ellers fedt, at du er kommet i fleksjob, sender mange gode tanker og knus, og håber du bliver glad for dit arbejde ( bare jeg også snart fik et.)
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2008, 22:59   #3
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 18
nille er ny på vejen
tak helle

hurtig svar tak.....
ja glad for jobbet...men også svært.....har gået sygnmeldt siden april, så det har været hårdt at starte-
hvor længe har du søgt job
jeg skrev en ansøgning og FIK det JA hvor heldig kan man være;0)
knussss
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2008, 23:04   #4
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Jeg blev godkendt til fleks i juli 2007, har søgt 5 steder ( lyder måske ikke af så meget, men er ikke så nemt i mit område) Jeg er nu startet på,

Privat Aktør kursus, så... maybe jeg er heldig
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2008, 23:27   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej nille nille...

Hvis du er i en fagforening, så spørg dem om, hvordan ansættelseskontrakten ser ud. Ellers spørg din jobkonsulent, da kommunen har en vis ansvar i, hvordan den skal se ud.
Du skal under ingen omstændigheder arbejde mere end de timer, du er visiteret til.
Dine skånehensyn må meget gerne stå deri.

Det er normalt, at man er ekstra træt i starten på det nye job - nye ansigter, nye arbejdsopgaver, nyt sted - ja huske det hele... Men håber ikke, det kommer til at vare alt for længe....

Held og lykke med det hele...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2008, 23:50   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille Se meddelelser
ja så er jeg igang med første fleks job nogensinde-det går ok, men hvor er jeg dog træt-sovet hele weekenden...alt for mange indtryk....og ting at forholde sig til mister overblikket- her tænker jeg også i forhold til regler med økonomi osv....fleksjobbidrag osv.....fik første giro mht fleksbidrag...sørme mange penge-1200 kr-
1.hvad går de 1200 kr til?
Nille de 1200 kr går til din fleksydelse som gør at du kan trække dig tilbage på samme tid som andre på det ordinære markede kan trække sig tilbage og gå på efterløn, dog er der lidt forskelle på efterløn og fleksydelse du kan læse hvad fleksydelse er her ... http://www.arbejdsmiljoeportalen.dk/sw35352.asp

Citat:
jeg skal skrive under på jobkontrakten....en laannng en på 2 sider, der står en masse.....men det jeg stopper op ved er, at der står at jeg skal være vilie til at tage overarbejde?....jeg er godkendt til 15 timer.....skal jeg bare godkende sådan sætning?
Nej det skal du ikke, du skal snakke med din jobkonsulent om det , og gerne med din fagforeing du er visiteret til et antal timer fordi det er der man mener at det er det dine ressourcer rækker til, kan du så en dag eller to arbejde over så er det jo fint hvis de lige har brug for en ekstra hånd men jeg ville klart mene at du kan få problemer hvis du skriver under på det....

få fat i din fagforening og jobkonsulent

Citat:
2 vi har lukket hele påske....altså fra mandag til mandag...får jeg så bare fuld løn alligevel, eller hvorn er det lige?
jeg har også været i et firma hvor vi havde lukket, jeg kunne ikke få løn i denne periode ...

men det har noget at gøre med hvordan du er lønnet og hvilke ydelse du kommer fra, prøv lige at snakke med din jobkonsulent om det , for der er mulighed for at få ledighedsydelse for perioden hvis ikke du har feriepenge til gode ...

Citat:
3 hvis jeg har rest ferie tilbage som skal bruges inden maj-kan jeg så få dem udbetalt-og trækkes det fra min løn
Hvis du har rest feriepenge kan du så ikke bruge dem i de dage (ikke helligdage) hvor der er lukket ? jeg kan forestille mig at du vil få besked på det hvis ikke der er lukket med løn (og det kan jeg ikke forestille mig at der er , for de holder jo netop lukke dage for at spare på pengene )

men ellers er jeg sikker på at din fagforening ved meget mere om det

MVH

Hejdien
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
måske flex avminryg Spørgsmål ang fleksjob 18 28-01-2010 22:50
Måske Flex? Mouse Spørgsmål ang fleksjob 10 05-11-2009 20:25
er der en advokat herinde man må stille et spørgsmål lige nu og få svar lige nu ? pjuske Alt det andet 2 08-04-2009 01:28
Måske noget? annasen Alt det andet 0 19-02-2009 01:44
jeg er måske i mål.... nille Spørgsmål ang fleksjob 3 23-11-2007 00:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension