K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-07-2009, 18:31   #21
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Så er der sket lidt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ang ressourceprofilen
Det er dem der skal lave den...og de kan så bruge dine oplysninger til at udfylde den...
Men du kan tage det helt roligt...for er den ikke partshørt af dig...eller lavet ordentligt...ja så er alle afgørelser hvor de skal ligge den til grund....ulovlige...

Du bør måske minde dem om det faktum at de ikke kan fortage sig nogle afgørelser i sagen før den er helt ok...

Det er ikke meningen med det hele at borgere selv skal bede om at blive partshørt...men man kan jo gøre det hvis man vil spare lidt tid...

De fleste af os herinde har været tro skatteydere i rigtig mange år....før sygdommen ramte os...
Det store problem er...at man faktisk går og regner med at der findes et system der kan gribe os hvis det skulle gå galt for os...
Man troede jo at det bla var det man havde betalt til igennem årerne...men men der er mange der i den kommende tid vil finde ud af at det ikke forholder sig sådan når det sker for dem...
Det værste af det hele er....at dette system bliver værre og værre....selv om der er mange af os der ikke lige troede at det kunne blive værre...
Hej alle I flinke mennesker her på K10.
Nu er jeg igen i vildrede (som jeg jo faktisk har været fra dag 1).
Det er det famøse flexjob, der stadig ikke er sket noget med. Jo - jeg har fået indkaldelse til en arbejdsevnevurderingssamtale den 27. juli 09.
De vedlægger en arbejdsevnevurderingsjournal - og beder mig læse den godt igennem og evt komme med tilføjelser, oplysninger eller ændringer (skal ta dem med til samtalen).
Meeeen - jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal kommentere eller ændre på, idet det er et TOMT skema jeg har modtaget - der står ikke spor i det. Er det normalt??? - og hvad gør jeg med det.
Og så er det en beskæftigelseskonsulent, der sender det - og ikke en jobkonsulent.... Hvad er forskellen?

Nå - men jeg møder jo selvfølgelig op - og hører hvad de har på tapetet.
Og skægt nok - den aktindsigt jeg bad om - der har jobcentret åbenbart kun 4 sider på mig - hvor jeg selv har et 3 cm tykt chartek med div. omhandlende min sag om fleksjob. Skal de ikke sende mig alt, hvad de har, når jeg beder om aktindsigt?
Mange hilsner til jer - håber meget, der er en af jer, der ved noget om dette.
Kirsten
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2009, 20:37   #22
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Suk!

Øv, noget hø.

Forskellen på de to titler kender jeg ikke.

En ressourceprofil SKAL udfyldes SAMMEN med dig.

Jo, hvis du har bedt om alt til din aktindsigt. Men mange kommuner "glemmer" at sende især de vigtigste papirer. De "forsvinder" ofte.

Måske det var en "fejl", at kommunen "kom til" at sende dig det hele på et tidligere tidspunkt.

Men brug tiden før mødet til at tænke over de punkter, der er i skemaet, så du er forberedt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2009, 20:57   #23
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Tak for respons.

Ja - jeg kender jo ikke proceduren - men er det normalt med sådan en arbejdsevnevurderingssamtale. Jeg forventede (og havde at fået at vide jeg skulle) til en ressourceprofil samtale (sådan en er nemlig slet ikke udfyldt af jobcentret endnu).
Men er det den rigtige arbejdsgang - eller er dette underligt??

Nå - men jeg vender tilbage med info omkring, hvad jeg oplever på det møde.

Mange hilsner
Kirsten
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2009, 21:08   #24
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg kan ikke se, hvordan man overhovedet kan vurdere din arbejdsevne UDEN en ressourceprofil, hvor konklusionen er, hvordan din arbejdsevne er.

Så måske kommunen mener, at det er det samme, altså at I sammen skal udfylde din ressourceprofil på mødet.

De kan jo heller ikke sende dig i arbejdsprøvning, før dine skånebehov er belyst.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2009, 21:19   #25
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Jeg har været i arbejdsprøvning...

Jeg har været i arbejdsprøvning i 3 mdr. på min egen arbejdsplads - men med opgaver, der har indeholdt skånehensyn.
Trods det - har jeg jo daglige smerter - men bider tænderne sammen - for jeg er simpelthen så glad for at være på min arbejdsplads.

Men jeg tror at min sagsbehandling har foregået hulter til bulter - for jeg kan ikke se, hvordan den skal komme til en ende.

Jeg troede ressourceprofil var noget der blev lavet fra min sag startede (i4. august 08) - men der er jo ikke sket noget på den front.

Plan og Handling har lavet en eller anden beskrivelse af mig og forløbet af min arbejdsprøvning - men jobcentret har været næsen usynlige i det år, der snart er gået.

Men jeg må jo bare vente og se hvad der sker den 27 - og håbe på at alt går godt.
Knus til dig zuza - og tak for din hurtighed...
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2009, 23:26   #26
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
En arbejdsevne vurdering og en ressourceprofil er det samme , nogen kommuner kalder den det ene og andre det andet , men det er det samme

Jeg fik i sin tid også udleveret en blank profil og skulle så starte den selv , skrev alle mine oplysninger ind og snakkede så med sagsbehandler om det og hun skrev så sine betragtninger og meninger ind samt hvad der stod i mine lægepapir ..

Jeg kan kun anbefale dig at være meget påpasselig når du skriver den evt få en der kender dig godt til at gå den igennem sammen med dig ...

Du skriver at jobcenteret skal lave den , og så skriver du at den konsulent som har skrevet til dig underskriver sig som Beskæftigelsekonsulent tjaa det må vist være en jagt på titler og hvad man syntes lyder bedst

Men når det er skrevet/sagt så syntes jeg at når du skal derop så skal du påtale for denne konsulent at der er en ting du ikke forstår og det er at det er vekommen der skal lave din ressourceprofil , hør vedkommen om han hun også er sagsbehandler da der står i loven at kun din sagsbehandler må lave din ressourceprofil ellers er den ugyldig læs gerne her http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet hvordan man skal udfylde en ressourceprofil..

Og tag dette her http://ast.kommuneinformation.dk/Pri.../P-036-04.aspx med også det er en sm afgørelse om at en ressourceprofil er underkendt hvis og så frem den ikke er lavet i samarbejde med en sagsbehandler , sig at du ønsker at få lagt ind i din sag at du har gjort opmærksom på dette da du ikke ønsker flere fejl i din sag og heller ikke ønsker at din sag skal trække længere ud ..

Hvad ang aktindsigt så ville jeg tage en ny erklæring med og sammen med den skrive at du selv har ca tre gange så mange papir og du derfor mener at du ikke har fået alle dine papir i aktindsigten , hvis de hævder at de har fået alle papir så giv dem kopier af dem du selv har så de har alle dine papir i din sag eller kan den let glide af sporet ..

Men læs det første link jeg satte i til dig , her er god hjælp at hente om hvordan du udfylder en ressourceprofil ...
Held og lykke med dit møde


MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension