K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-10-2008, 02:45   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Om diagnosticering med psykiske diagnoser - USA og DK

Jeg sad og hørte CNN om de store kredit- og bankproblemer, de har i USA.

Og midt i det hele nævnte de, at HVIS der skulle stemmes ja til en hjælpepakke på 700 milliarder dollars, så var eet af kravene, at psykisk syge skulle ligestilles med fysisk syge.

Det fik mig til at studse... og så skænkede jeg naturligvis Michael Moores "Sicko" en tanke.

Her er en amerikansk artikel om det... det handler om forsikringer for psykisk syge...

Citat:
Americans struggling with mental illness, depression or addiction often face an added burden: limited insurance coverage compared with people suffering physical ills.

Citat:
updated 5:44 p.m. ET Oct. 2, 2008
http://www.msnbc.msn.com/id/26997059/


Og så... til min store "overraskelse" ser jeg, at denne "omsorg" lige pludselig er kopieret af de konservative... i Danmark.

HVAD mon årsagen er for denne "pludselige" interesse?

Se her:

Citat:
Det er ulykkeligt at blive ramt af sygdom – og det er endnu mere ulykkeligt, hvis man end ikke har ret til behandling.
Citat:
Af Henriette Kjær - Politisk ordfører (K)
Søndag den 5. oktober 2008, 22:30
http://www.berlingske.dk/article/200...ord/710050015/

Gad vide, om det at regerere Danmark, blot handler om at "oversætte" fra amerikansk til dansk?

Gad vide, hvorfor så mange danskere er blevet "udstyret" med en psykisk diagnose? Stress, depression, afhængighed, osv.?

Nogle bud?


http://www.michaelmoore.com/sicko/index.html

Hvis man googler, kan man få oversat til "næsten dansk".

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2008, 07:16   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Uanset hvad så kan man se Danmarks fallit erklæring i denne sætning

Citat:
Når regeringen her til efteråret påbegynder satspuljeforhandlingerne vil Det Konservative Folkeparti foreslå, at der næste år afsættes et beløb på mindst 100 mio. kr. til psykiatri og sundhed for de socialt udsatte.
Ville det ikke være en skøn ting hvis og så frem det var sådan at alle i befolkningen vidste og satte sig ind i hvad det var satspuljemidlerne var ?

og så kan man diskuttere hvor fair det er at det er de svageste i samfundet der betaler for noget som psykiatrisk behandling, hvorfor er det at den gruppe ikke er med på den almindelige finaslov er psykisk syge ikke syge på den rigtige måde eller hvad ?


De politikkere lever i en drømme verden ... det fremgår da også at denne bemærkning ...
Citat:
om noget af det første indførte den borgerlige regering behandlingsgaranti på somatiske sygdomme, altså dårlige rygge, knæ og hofter og alt det andet, vi kan komme til at fejle. Siden 2002 har somatiske syge været sikre på, at kunne blive undersøgt og tilbudt behandling inden for to måneder på et offentligt sygehus
Sådan foregår det da ikke i det sundhedssystem hvor jeg befinder mig , jeg fik i marts 08 at vide at jeg skulle videre fra medicinsk på sygehuset til reumatologisk på sygehuset, i juni fik jeg så at vide at hospitalets reumatologer ikke ville tage mig pga "tids mangel" og at jeg skulle finde en privat at komme hos , og på den måde er jeg jo ikke garenteret nogen form for at kunne tage til andre for det er jo ikke i sygehus regi jeg skal til , smart


Nu fandt jeg en efter sigenede dygtig remutalog og skal til ham i Oktober , men for 14 dage dukkede der så et brev op om at jeg skulle på Frederiksberg hospital men om 8 mdr ...

så nu er det store 100 kr spørgsmål , er jeg så dækket af behandling garantien ?


Og så kommer bank krisen og igen kommer dem med mindst til at betale for trygheden til dem der har mest

Citat:
De mest trængte danskere kommer til at betale for, at folk med penge kan føle sig trygge i bankerne.
http://politiken.dk/tjek/dagligliv/d...icle578806.ece
Nogen påstår at vi skal være et mini USA men jeg vil da påstå at vi allerede er ved at være der... det er lykkedes rigtig godt for denne regering at få sneget tingene ind af bagdøren .
  Besvar med citat
Gammel 07-10-2008, 23:04   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmmm sneget ind af bagdøren - synes godt nok man har kunne høre dem rasle med sablerne i en rum tid. Ligemeget hvor man end vender sig, så ser man amerikanske tilstande spirre op allevegne, lige fra skyderier på gaderne til bankernes sygeforsikringer, og alt der imellem.
Men omvendt tror jeg man skal være syg og inde i systemet for at man virkelig ser symptomerne - de rige og bedre bemidlede lever i uvidenhed lidt endnu, altså indtil krisen kradser!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsulent diagnosticering Demo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 15 08-08-2013 15:04
Sjældne diagnoser - sjaeldenborger.dk PiaL Et godt link! 0 16-06-2011 10:30
Oversættelse af diagnoser... Susanne2412 Alt det andet 8 28-01-2011 14:23
Diagnoser... Kjersti Spørgsmål ang fleksjob 32 09-08-2008 01:38
Bunke-diagnosticering Af Roskilde-borgere zuza Det er da strengt ! 8 15-10-2007 15:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension