K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2011, 20:26   #1
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Må kommunen forlange at jeg skal skifte personlighed?

Sagen er (heldigvis) ikke aktuel lige nu, men jeg har i mange år, selv før jeg fik min førtidspension, selv før jeg overhovedet kendte til førtidspension, frygtet at staten vil forlange af mig at jeg skal have min hjerne opereret eller tvinge medicin i mig, som har til formål at ændre mit sind på en sådan måde, at hele min personlighed ændres markant.

Selvfølgelig har jeg det hårdt når jeg har svært ved mange ting pga. daglige bekymringer, nedtrykthed og svært ved det sociale. Men jeg ser disse ting som værende uløseligt forbundet med at være "den jeg nu engang er".

Jeg tager antipsykotisk medicin for at holde mine hallucinationer og angst på en tålelig afstand. Men da jeg prøvede Lyrica i 3 dage mod svær angst måtte jeg stoppe med dem, simpelthen fordi jeg oplevede, at jeg blev en helt anden person. Af netop denne grund, at jeg måtte kæmpe en indre magtkamp om at holde mit "rigtige jeg" på magten i min egen krop mod den anden personlighed, fik jeg en enorm trang til at gå ud foran bilerne på landevejen.

Hvis mine omgivelser bare ville acceptere mig som den jeg er, så vil jeg også passe ind i samfundet. Men jeg nægter simpelthen at skifte personlighed, og hvis kommunen nogensinde forlanger af mig, at jeg skal tage et nyt "wonder-drug" så VIL jeg simpelthen gøre alt hvad der står i min magt til at tage mit liv. For mit liv er allerede mistet hvis jeg skifter personlighed!
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 20:36   #2
Alvin
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Lokation: Fredericia
Indlæg: 4
Styrke: 0
Alvin er ny på vejen
Det korte svar er nej Det kan ingen forlange af dig. Der er selvfølgelig undtagelser, for hvis du er til reel fare for andre eller dig selv kan du tvangsindlægges, og derunder tvangsbehandles og tvangsmediciners. Men der skal en hel del til for at få status af at være til fare for andre/dig selv.
Alvin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 20:48   #3
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Nu, efter du har fået din FP kan du slappe af. Men jeg tror at det du er bange for er på vej....og vil blive brugt i fremtiden.
http://www.videnskab.dk/composite-5901.htm

http://www.tekno.dk/subpage.php3?article=1614

Sidst redigeret af Karo; 11-01-2011 kl. 20:51.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 21:46   #4
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Alvin
hvis du er til reel fare for andre eller dig selv kan du tvangsindlægges
Hvis man nu kun er til fare for sig selv, og man lader sig frivilligt indlægge (dvs. "frivillig tvang", altså uden at politiet henter en) kan man så tvangsmedicineres?
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 21:47   #5
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Jeg har hørt om bivirkninger med lyrica, som du nævner.

Nej, de kan heldigvis ikke kræve det - men der er jo af og til røster op omkring tvangsmedicinering og mener også at Europarådet eller anden Eu instans har haft op og vende det.

Og tvang på røde/gule papirer er jo en anden sag også midlertidigt.
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 21:58   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
bare lige for at slå en ting fast
en kommune kan og må ikke på nogen måde bruge tvangsmedicinering
det kan kun kom på tale hvis man er til fare for selv og det kan en kommunen ikke vudere
når man er på FP, så nyd det og glem alt hvad der bliver skrevet
den nye reform kommer ikke at gælde dem som har pension

er selv på antipsykotisk og det har jeg det fint med, så længe det hjælper mig
har selv været frivilligt indlagt
kommunen har ingen som helst rolle spillet i det

hvis man kommer på den lukket afdeling er der andre regler, så langt har jeg dog ikke været

har set nogen være så psykotiske at de ikke vidste hvor de var henne og bankede hovedet ind i alt
der kan tvang komme på tale

Sidst redigeret af MTVRV1; 11-01-2011 kl. 22:03.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 22:37   #7
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
NEJ! Kommunen har ingen rettigheder, hvad det angår. Som allerede skrevet, så kan du tvangsindlægges og tvangsmedicineres, hvis du af en læge skønnes til fare for dig selv eller andre. Men har har kommunen altså ingen indflydelse.

Jeg kan ikke lade være med at blive lidt bekymret for dig, da du har haft en tydelig paranoid "adfærd" i en del indlæg på det sidste. Er alt som det skal være eller trænger du til prof hjælp? Håber ikke at dette bliver opfattet negativt - det er ment som en bekymring...
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning om kontanthjælp - må de forlange det ajmj Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 01-05-2013 11:46
Forsikringen kan de forlange tilbage betaling? Trex Alt det andet 12 15-01-2013 18:44
Hvorfor skal det være så svært at skifte bank.?? Enteneller Alt det andet 15 03-05-2012 13:55
Kan kommunen forlange det? Adi Alt det andet 13 13-03-2011 19:32
Hvor meget kan de forlange mor4 Alt det andet 3 03-08-2009 10:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension