K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-08-2008, 15:24   #1
Holgerdanske
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
Holgerdanske er ny på vejen
Instillet til fleksjob

Instillet til fleksjob

Jeg blev i en telefonsamtale med min sagsbehandler presset til at sige ja til instillingen til fleksjob ønskede instilling til pension.

§27 stk. 1 nr.6
det vurderes heller ikke værer grundlag for førtidepension på foreliggende grundlag ikke er dokumention for at din arbejdsevne er nedsat til det ubetydelige og behandlings muglighederne ikke er udtømte

men ser i min varsel on stop for udbetaling af sygedagpenge at vis jeg ikke findes berettiget til fleksjob og min eneste mulighed kontanthjælp.

spørgsmål.

1. hvis jeg ikke er egnet til fleksjob må jeg da værer berettiget til pension
er det sant kan de bare gøre det

og kan jeg gøre noget jeg får først afgørelsel fra fleksrådet 25 /08 og mister mine sygedagpenge 30/08
Holgerdanske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2008, 16:31   #2
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Jeg synes Du skal give fleksjobbet en chance, især fordi man lægger vægt på behandlingsmulighederne ikke er udtømte og din arbejdsevne derfor kan bedres ved en effektiv behandling. Når det så er sagt, er jeg ikke kompetent til at vurdere hvordan Du egentlig har det, men Din(e) behandlere ( læger/smertecenter , psykiatri eller lign. ) må jo give dig nogle perspektiver for hvad De kan gøre for at forbedre dit helbred , eller om det er umuligt dvs din tilstand er stationær. Det kan de give udtryk for i en statusattest eller speciallægeerklæring som der bør være en opdateret version af ved din ressourceprofil. Som Du skriver føler Du dig presset til at gå med til fleksjob, men hvis Du kan magte det og være så heldig at finde et godt fleksjob, er det så sandeligt også bedre end at skulle klare sig for en førtidspension. Hvis Du har lyst til at fortælle lidt mere uddybende om din sag/sagsforløb kan Du gøre det i afsnittet "Din historie" http://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=15 det kan også gøre det nemmere at give dig bedre råd, hvis vi får lidt mere om forløbet her i tråden ellers.

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2008, 00:56   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ydelsen, er også bedre når du kommer fra sygedagpenge, end hvis du senere kommer fra kontanthjælp.
Så jeg giver Nøvsen ret.

Men har du fagforening, spørg til råds der. Eller andre, se evt div link her.

Det er selvfølgelig, vigtigt at være sikker. Såfremt du ikke er 100% sikker på, at det er førtidspension, ville jeg også springe til, især pga af ydelsen. Såfremt du så ikke kan opnå job, er der jo stadig mulighed for pension. Med ydereligere begrundelse.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2008, 09:36   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er svært for dig at gøre noget ved det nu og her, for det første ved du med sikkerhed når de allerede nu mener at der stadig er arbejdsevne at du ikke kan få førtidspension , det bliver en meget længere kamp.

Så derfor er mit bud også som de to andres at du skal sige ja til fleksjob , se hvordan det går (et fleksjob er jo med div skånehensyn og på nedsat tid hvis du har brug for det ) også kan du evt hen af vejen hvis i finder ud af det ikke går, blive indstillet til pension...

Ellers er din eneste mulighed at søge pension på forliggende grundlag altså det der ligger i din sag nu, men når de allerede har meldt ud at det er nok til fleksjob men ikke til førtidspension så står du med en meget dårlig sag...

og som Pia skriver bliver du fleksvisiteret fra sygedagpenge ja så er der ledighedsydelse hvorimod at hvis du prøver dig med førtidspension og får afslag så er der kun kontanthjælpen tilbage med alt hvad det medføre af loft osv ...

Men du skriver alt for lidt om din sag til at man kan give et reelt bud på det, men du skal huske at selv om det bliver fleksjob , så vil du stadig kunne søge førtidspension hen af vejen og kommunen vil miste deres refusion til dig hen af vejen hvis ikke det lykkedes dem at finde et fleksjob til dig , derfor plejer de at være ganske sikker i deres sag hvis de siger fleksjob, og der er ikke noget i vejen for at ved forværring så indstiller de dig selv til førtidspension eller du kan søge det igen , hvis der støder nye ting til eller forværring det er meget svært at få en førtidspension ..

Du skal have varslet dit stop af sygedagpenge 14 dage før med ankevejledning , samt begrundelse, at de allerede nu har varslet dit stop uden at kende udfaldet det syntes jeg lyder lidt underligt, men har du fået det på skrift med dato osv ? samt klagevejledning ... for så kan du jo vælge at anke den allerede nu med den begrundelse at de har indstillet dig til fleks og ikke kender udfaldet af det, det vil sige for alt hvad du ved kan de afslå flekesjob og sige at du kan komme tilbage til ordinære marked , og så er der andre forlængelses muligheder for sygedagpenge så vil nok sige at det er lidt bagvendt ...

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 19-08-2008, 13:25   #5
Holgerdanske
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
Holgerdanske er ny på vejen
Tak for alle de gode råd

jeg prøver lige at uddybe min problemstilling.

Jeg mener ikke at havde fået en klagevejledning (har fået noget om sygedagpengeloven §24 §27) og forvaltningsloven §19

Jeg har også bslutted at tage flexjobet hvis jeg bliver godkent af fleksrådet.

alle aktører er enig at jeg ikke kan tåle pres/stres og nye mennesker.

så ringer de til mig nye sosialrådgiver til mig tirsdag jeg afviser at tage stilling til fleksjobet så hurtigt så får hun anden sosialrådgiver til at ringe hun presser mig op i en krog og jeg ender med at aksepterer instillingen. hun ber mig møde fredag d. 15/08 for gemmenlæsning kommentarer jeg siger at jeg ikke kan klarer opgaven og onsker papirene tilsendt først så jeg ro mag sætte mig ind materialet det kunne ikke ladesig gører og hvis jeg ikke mødte ville papirene blive sendt uden mine kommentarer. det bliver afgjort 25/08.

de sender så varsel om stop af sygedagpenge som jeg modtager lørdag 16/08

hvor der står at hvis jeg ikke godkendes til fleksjob mister jeg forsørgelsesgrundlaget og har kun den mulighed overgå til kontanthjælp

der står noget de kalder Partshøring
hvor jeg jeg kan kommenterer kummunens beslutningsgrundlag dette skal værer i kummunens hænder senest 22/08


Mit dilemma bstår i jeg ikke får fleksrådet afgørelse før 25/08

og føler mig fanget hvis jeg ikke får et fleksjob.



Sporgsmål

er den 22/08 min sidste change for at klage.
Holgerdanske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2008, 17:36   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Holgerdanske Se meddelelser
..........

de sender så varsel om stop af sygedagpenge som jeg modtager lørdag 16/08

hvor der står at hvis jeg ikke godkendes til fleksjob mister jeg forsørgelsesgrundlaget og har kun den mulighed overgå til kontanthjælp

der står noget de kalder Partshøring
hvor jeg jeg kan kommenterer kummunens beslutningsgrundlag dette skal værer i kummunens hænder senest 22/08


Mit dilemma bstår i jeg ikke får fleksrådet afgørelse før 25/08

og føler mig fanget hvis jeg ikke får et fleksjob.

Sporgsmål

er den 22/08 min sidste change for at klage.
Jeg undrer mig liige lidt. Det brev, du modtog den 16/8 ang. varsel om stop af sygedagpenge. Betyder det, at de kun overvejer det eller mener de det? Lyder bare som en trussel nærmest, at hvis du ikke tager fleksjobbet, vil de sætte dig på kontanthjælp. Dette ville for mig føles som en trussel, hvilket jeg da heller ikke mener skulle være grund til at sætte dig på kontanthjælp. Det må de bare altså ikke gøre.
Hvad var dit mål i forløbet? Søgte du pension? Var du i arbejdsprøvning, som viste, at du har nedsat arbejdsevne?

Hvis du mener selv og føler det, at du ikke kan klare at arbejde det antal timer, de mener, du kan klare i et fleksjob (disse antal timer bør aftales og vurderes i arbejdsprøvninger FØR godkendelse).
Det er op til dig nu at finde ud af, om du vil sende noget til dem til partshøring. Send måske kopi af de nyeste lægelige oplysninger som bevis på, at du ikke magter et fleksjob. Eller bare skrive hvordan du har det med dit helbred og evt. om de arbejdsprøvninger, du har været i.

Igen, jeg kan ikke se, om de er ude på at give dig afslag på pension eller hvad?

Hvis de virkelig mener det med stop af sygedagpenge, ville jeg i dit sted garanteret klage over afgørelsen.
Har man vurderet, at du har et varigt nedsat arbejdsevne, ikke kan klare et fuldtidsjob, så er det enten fleksjob (hvis man kan klare det) eller pension - og ikke kontanthjælp....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2008, 17:58   #7
Holgerdanske
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
Holgerdanske er ny på vejen
Man har vurderet at jeg har varig nedsat arbejdsevne og men mener ikke jeg opfylder kravet til pension.

Jeg vil også mene at det er fleksjob eller pension.

De mener fleksjob "Hvilket er ok med mig" og søger fleksrådet om dette men siger samtidig
i varsel om stop af sygedagpenge at hvis jeg ikke bliver godkendt så er det kontanthjæp.

Da jeg har andelslejlighed så kan jeg se en masse nye problemer.
Holgerdanske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2008, 18:11   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg tror, at det brev, du har fået er en "overvejer" om stop af sygedagpenge, at de kun overvejer det, da du skriver, at der stod noget om partshøring. Det vil faktisk sige, at du kan komme med nogen kommentar til sagen. Efter partshøring vil de så afgøre sagen....

Det lyder som om, de allerede har givet afslag - at det er derfor, de foreslår dig fleksjob...

Klagevejledningen kommer med i selve afgørelsen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2008, 21:33   #9
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Jeg tror Hejdien er inde på noget mht. til ledighedsydelse efter tilkendelse af fleksjob under sygemelding. Kontanthjælpen kommer automatisk ind i billedet hvis fleksjob bliver afslået som forsørgelsesgrundlag, men så skal de også kunne anvise en plan for en vej tilbage til det normale arbejdsmarked, hvilket jo er vanskeligt da de har erkendt nedsat erhvervsevne. Hvis det bliver afslag, ville jeg mene de skal have en revalideringsplan igang straks, og så får Du revalideringsydelse i den periode, kan Du så ikke klare den plan må Du så evt. sygemnelde dig fra revalideringen, og så går møllen om igen indtil de finder en løsning Du kan klare, som så evt. måtte blive fleks eller pension, men se nu ikke så sort på det. Jeg tror på Du får det fleksjob, og sker der så noget Du ikke håber, er det : afvent skriftlig afslag, send så en anke , men vent nu liiige til Du evt. får afslag , for det kunne jo blive et ja til fleks og dermed ledighedsydelse indtil Du finder et fleksjob

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2008, 22:04   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kort og godt jeg holder med Neurosmølf
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension