K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-08-2008, 09:10   #41
frhansen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 63
Styrke: 16
frhansen er ny på vejen
Tak skal du ha Hejdien.. Håber jeg ved mere i løbet af dagen.. bare et eller andet nyt;-)
frhansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2008, 15:15   #42
frhansen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 63
Styrke: 16
frhansen er ny på vejen
Så kom begrundelsen - fjorten dage siden at afslaget blev givet.Jeg er målløs.. de vil gerne ha mig i arbejdsprøvning i et andet erhverv, hvor der kan tages hensyn i forhold til rygbelastet arbejde. De skriver : Dette kunne feks være som pædaog, men indenfor er område med mere administrativt arbejde.. Har de slet ikke læst min ressouse profil hvor der står jeg har kæmpe store kognitive probemer, jeg har store hukommelses og koncentrations problemer der står jeg ikke kan koncentrere mig om at læse.. og det er jo helt rigtigt.. men hvordan skal jeg så kunne klare administrativt arbejde Nå men jeg skal ihverfald igang med at anke.. jeg SKAL i fleks..
frhansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2008, 15:24   #43
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jammen det er da fordi de i kommunens administrative afdelinger er vant til at være lææææænge om at komme videre. så de tænker nok det ikke gør noget du ikke kan huske hvad du skriver om eller til hvem, eller hvorfor..
nå spøg til side.. held og lykke med anken.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2008, 15:26   #44
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
frhansen,

Det er faktisk muligt, at det ikker er nødvendigt med at arbejdsprøve dig i en anden funktion: http://www.k10.dk/showthread.php?t=5472

I indlæg 2 er der et svar fra Claus Hjort Frederiksen fra d. 19. juni 2008:
Citat:
Det er heller ikke et krav, at personen forud for visitation til fleksjob altid skal igennem en arbejdsprøvning, hvis det igennem tidligere forløb eller på anden vis klart er dokumenteret, at personen opfylder betingelserne for et fleksjob.
Så den er så ny, som den næsten kan blive med sommerferien in mente.

Jeg vil da sige, at med 15 måneders arbejdsprøvning må det da være dokumentation nok. Jeg mener også, at det ikke er lovligt at overbelyse en sag. Forstået på den måde, at mere af det samme (i det her tilfælde arbejdsprøvning) bare vil føre til det samme resultat. Men der kan andre måske komme med nærmere paragraffer om det ?

God vind med at sammensætte klagen.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen

Sidst redigeret af FlemmingLeer; 20-08-2008 kl. 15:27. Årsag: vind skal der stil :)
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2008, 18:15   #45
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Kan du bruge dette fra Arbejdsevnemetoden (for sagsbehandlere):
Citat:
Proportionalitetsprincippet

Et andet væsentligt forvaltningsretligt grundprincip er det såkaldte proportionalitetsprincip, som er gennemgået i retssikkerhedsvejledningen, pkt. 16.

Proportionalitetsprincippet indebærer, at forvaltningen er forpligtet til at tage et mindre indgribende middel i anvendelse frem for et mere indgribende, hvis det samme formål kan opnås.

Eksempelvis skal man undlade at indhente en speciallægeerklæring, hvis en statuserklæring kan gøre det. Der findes andre eksempler i retssikkerhedsvejledningen.
(Fra kapitel: 10.2 Generelle krav, der gælder for hele sagsbehandlingen)
http://www.arbejdsevnemetode.dk/sags...vagtseende.htm
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2008, 15:27   #46
frhansen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 63
Styrke: 16
frhansen er ny på vejen
Jubiiiiiiiiiiiii endelig en god nyhed i alt dette.. jeg har kæmpeten kæmp og nu får jeg supplerende dagpenge igen..



Jeg er ved at skrive ankebrevet.. syntes altså det er ret svært..


Samtidigt læser jeg i avisen at Horsens kommune skal til at spare 700 MILLIONER fordi der er så mange på sygedagpenge, fleks osv.

Det MÅ være grunden til at jeg fik afslag.. men jeg opgiver ikke.. jeg er berretiget til det..
frhansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2008, 17:57   #47
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Thumbs up

Juhuuu, endelig godt nyt i din sag

700 millioner var da godt nok mange penge at spare... Det lyder da helt vildt !
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen

Sidst redigeret af Stezu; 23-08-2008 kl. 09:26. Årsag: citat fjernet. overflødigt da det er indlægget umiddelbart over
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2008, 21:23   #48
frhansen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 63
Styrke: 16
frhansen er ny på vejen
dhov der er røget et nul for meget på men 70 mil er meget

Sidst redigeret af Stezu; 23-08-2008 kl. 09:27. Årsag: citat fjernet, overflødigt da det er indlægget umiddelbart over
frhansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er grædefærdig!! Tullepigen90 Hjælpemidler til handicappede 8 18-10-2012 14:09
Jeg er grædefærdig(lægekonsulent)langt indlæg Evaave Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 66 22-08-2012 20:43
Grædefærdig ! Physen Alt det andet 35 12-04-2010 12:24
Fik afgørelsen idag AnjaSZ Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 18-02-2010 12:37
fik post idag hjernet Din historie 8 09-07-2009 21:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension