K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-06-2016, 20:48   #11
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Conda, det er sådan her på K10 at man for overblikkets skyldt, skal blive ved at skrive i den samme tråd. Når du opretter nye hver gang du har et spørgsmål, mister de som svarer dig overblikket over din sag.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2016, 21:06   #12
conda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Indlæg: 63
Styrke: 12
conda er ny på vejen
ok men kan jeg slette det her så
conda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2016, 21:23   #13
Carolinekbh
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2011
Indlæg: 40
Styrke: 14
Carolinekbh er ny på vejen
Hej Conda
Læste tidligere idag dit første udkast og tillader mig derfor at lægge en kommentar.

Jeg synes, at andet udkast ligner det første:
Du skriver :
"jeg deltog sammen med min ægtefælle og som det hedder havde mulighed for at fremlægge(...).
Drop den ironi/sarkasme der ligger i udtrykket "som det hedder".
Derefter skriver du:
"Teamets argumenter for afslag er, urealistiske og ikke i overens med virkeligheden."
Det er ikke din opgave at vurdere teamets argumenter, slet ikke med brug af følelsesladede ord.
Du skal med brug af henvisninger til lægeerklæringer og fakta omkring dit funktionsniveau fortælle en anden historie.
...og sådan kunne man fortsætte ned gennem din tekst, nærmest sætning efter sætning..

Jeg kan sgu godt forstå, at dine følelser omkring det, du er og har været igennem er voldsomme.
Men det hører bare ikke hjemme i en sådan skrivelse.

Kunne man forestille sig at du punkt for punkt, neutralt og med henvisninger til lægestatus, andre dokumenter, etc modbeviste teamets udsagn om fx din påståede manglende deltagelse i behandling?

Svært måske;gentager en anden K10érs ord: skriv som om det drejer sig om en anden person eller få en anden til at skrive for dig.



Bedste hilsner
Caroline

Sidst redigeret af Carolinekbh; 13-06-2016 kl. 21:42.
Carolinekbh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2016, 21:28   #14
conda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Indlæg: 63
Styrke: 12
conda er ny på vejen
Hæ syntes ellers jeg havde fjernet det meste, så må jeg barbere mere af, kan godt se hvad du mener, kom gerne med mere indput
conda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2016, 21:33   #15
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
afslag på seniorførtidspension

Citat:
Oprindeligt indsendt af conda Se meddelelser
Så har jeg lavet en ny hvad mener i om den

Partshøring om afslag på ansøgning om førtidspension Brev af 9 juni 2016
Min ansøgning er forlagt rehabiliteringsteamet, på møde den 7 juni 2016 hvor jeg deltog sammen med min ægtefælle og som det hedder havde mulighed for at fremlægge min sag samt redegøre for mine synspunkter.
Nu indbyder i mig til et nyt møde og det takker jeg ja til
Teamets argumenter for afslag er, urealistiske og ikke i overens med virkeligheden.
Som argumenter for ikke at blive tildelt seniorførtidspension bliver der brugt argumenter som jeg ikke har kontaktet læge med opfyldning af rygproblemer, og at jeg udebliver fra diætist. Stoppet med Kontrol af blodpropper ogkontrol af cancer. Samt der ligger minimale lægelige oplysninger og der intet lægeligt nyt er indhentet ud over læ 265
Undertegnede har skrevet under på at kommunen må indhente lægelige oplysninger, (kopi vedlagt)
Kommunen har ikke indhentet oplysninger om mine lægebesøg. De lægelige oplysninger teamet referer til fremgår af partshøring brev af 9 juni 2016 er alle nogen jeg har fremsendt til sagsbehandleren.
Det er kommunes opgave at indhente de oplysninger. Når de beder mig underskrive at de må indhente lægelige oplysninger. Det er under al kritik at kommunen/teamet ikke har indhentet oplysninger. Og som de så bruger som argument for ikke at tildele mig seniorførtidspension.
Fakta:
Lige siden jeg fik konstateret nyrecancer har jeg gået til kontrol, der er 2 gange det er blevet forskudt.
Den 1 gang fordi en blodprøve foretaget på Køge sygehus ifølge Roskilde hospital ikke var god nok. Udeblevet den 25-2-2015
2. gang var i april 2016 hvor jeg pga. min hjertesygdom måtte lægge mig lige før jeg skulle afsted
Jeg deltager stadig i kontrol.
Som argument for dette vedlægges kopier af indkaldes fra Region Sjælland Roskilde sygehus fra i år 2016
CT-skanning af lunger og bughule onsdag den 23-3-2016
Kontrol urologisk ambulatorium fredag den 1-4-2016
CT-skanning af lunger og bughule fredag den 29-4-2016
CT-skanning af lunger og bughule fredag den 7-7-2016
Og igen mandag den 11-7-2016
Urologisk ambulatorium sender ikke indkaldelser ud hvis man stoppet med kontrol af nyrecancer
Ifølge rehabiliterings teamet er jeg færdigbehandlet uden tegn på spredning og der er ikke helbredsmæssige følger heraf,
henvisning:
Det kliniske forløb af metastaserende nyrekræft er meget varierende og hos den enkelte patient ofte uforudsigeligt
Omtrent halvdelen af patienterne med initialt lokaliseret nyrekræft udvikler metastaser på et senere tidspunkt og kan desuden give blodpropper forværret hjertesvigt ( kilde Sundhed.dk)

Desuden har jeg også fuldt min hjerterehabilitering senest 2 marts kl 8,50 kopi vedlagt samt udskrivningsoplysninger hvoraf det fremgår at det er afsluttet til alment praktiserende læge.
Deltaget i undvervisning i hjertevenligkost, med ægtefælle, herefter stoppet da jeg spiser sundere endr hjerteforeningens anbefalinger.
27-4-2016 almen praktiserende læge bt lidt forhøjet, men pt er en del påvirket af smerter fra hofte og hoved får blodtryksapparat med hjem.
4-5-2016 k86 ukompliceret hyperension hj bt 140-86 kun en morgenmåling lidt høj efter mangelende søvn er afslutte hos kardiologerne anbefaler check x2 årligt.
Og alligevel bruger teamet det som argument at jeg ikke følger kontrol, rehabilitering, og jeg ikke har henvendt mig til læge på opfyldning på ryggenerne.

Jeg har haft rygsmerter i mange år og med tiden er de blevet meget værre
5-5-2009 har rygsmerter i lænden
Henvendt til læge 14-2-2011 lændesmerter i mange år gl. flyttemand fyret 1½ år siden nu tiltalende smerter 3 uger udstr hø ben til lidt under knæet ikek sens tab ikke lammelser bedr foroverbøjet Går som en gammel mand
19-4-2016 undersøgelse læ265
27-4-2016 btt er en del påvirket af smerter fra hofte og hoved får blodtryksapp med hjem
Lægen kan jo ikke gøre noget ved mine rygsmerter andet end at forslå man tager noget smertestillende.
Som jeg tager i forvejen.
Jeg har tidligere tage smertestillende 4-5 gange om ugen i flere år og er nu oppe på at tage smertestillende dagligt, pamol, panidil ipren.
Lægens kommentarer til patientens opfattelse af eget helbred i læ265 Virker nedslidt og udtjent syntes relevant og har kroniske rygsmerter, tager rehabiliteringsteamet jo ikke engang seriøst.
Til daglig kan jeg næsten ikke kan tage strømper af og på uden store smerter, at sætte sig ind i en bil giver store smerter i lænden, eller at sidde forlænge i en bil omkring en times tid, skal jeg næsten kravle ud af bilen af bar smerter, at sidde på en stol i samme stilling ½ times tid giver store smerter, det samme når jeg går jeg kan knapt gå 50-100 meter før jeg må stoppe op herefter begynder jeg at trække/halte på benet pga. smerter, skal jeg rejse mig fra sofaen og kante mig forbi sofabordet kan dette ikke gøres uden stærke
Kilde dansk sygeplejeråd
Det er kendetegnende for en rygpatient, at smerten kan variere fra dag til dag, fra time til time, men oftest vil den være der konstant i større eller mindre styrke. En smerte, der varer ved over måneder, som det ofte er tilfældet ved lænderygbesvær, kan ikke undgå at påvirke patientens mentale tilstand.
Det er derfor normalt, at humøret ofte daler, at afmagt, frustrationer og nedsat selvværd følger med. Det er velkendt, at smerteplagede rygpatienter kommer i krise eller udvikler en depression. Stærke smerter giver endvidere ofte en dårlig nattesøvn. Mangel på søvn gør det vanskeligere at mestre smerten i dagtimerne, patienten får problemer med at koncentrere sig, mister energi og får svært ved at overskue sin egen situation
Oplyst til mødet om psykiske på påvirkninger som følge af dine helbredsproblemer og af din situation generelt, men der ligger ikke oplysninger herom ?
5-1-2016 tk har netop fået lavet 2 ballonudvidelser. Er træt psykisk noget påvirket.
Ja jeg oplyste på mødet om psykiske påvirkninger som følge af mine helbredsproblemer og min situation generelt
Når man får cancer og senere, med fuld udrykning kørt på hospitalet med blodpropper, så er det jo klart at man bliver påvirket med dødsangst om hvordan fremtiden skal gå, ved min sygdom ved årsskiftet røg jeg samtidig på arbejdsmarkedet ydelse og mistede 40 % af min indkomst samtidig med at jeg skulle købe medicin hver måned ekstra for kr. 851
Det at jeg ofte falder i søvn tit op 3 gange dagligt samtidig med at jeg intet kan foretage uden at min tolerancetærskel ryger op i de røde felt ved den mindste forhindring og daglige smerter i min ryg giver selvsagt psykiske påvirkninger.
Kilde dansk sygeplejeråd
lænderygbesvær, kan ikke undgå at påvirke patientens mentale tilstand.
Det er derfor normalt, at humøret ofte daler, at afmagt, frustrationer og nedsat selvværd følger med. Det er velkendt, at smerteplagede rygpatienter kommer i krise eller udvikler en depression. Stærke smerter giver endvidere ofte en dårlig nattesøvn. Mangel på søvn gør det vanskeligere at mestre smerten i dagtimerne, patienten får problemer med at koncentrere sig, mister energi og får svært ved at overskue sin egen situation

Borger-resume
Fyldt med Fejloplysninger
2. Status har været sygemeldt siden den 27-12-2015 og ikke fejlagtigt oplyst siden 25-01 2016
Udskrift fra jobnet vedlagt
3. Beskæftigelse og uddannelse
8 klasse ikke som fejlagtig oplyst 10 klasse
Ingen ledererfaring fra ungdomsskole som fejlagtig oplyst har aldrig arbejd på en ungdomsskole.
It-branchen ikke mere aktuelt da det er mere end 16 år siden.
Mål og delmål
Går til kontrol for og ikke som fejlagtig oplyst at jeg ikke går til kontrol.

Summasumarum


De argumenter der nu er tilbage for at afslå seniorførtidspension er. At jeg stadig ryger.
Undgå at skrive at du er ryger. Du giver dem bare gode ideer.

Skriv i overskrift: vedr. ansøgning om seniorførtidspension §17. stk 3 Dato for ansøgningen.

Beskriv så præcist som muligt med afsnit og overskrift hvilken del du henviser til.
Eks. Den (dato)b blev jeg indlagt på(hospital, afd. bilag nr.

Vedr. det psykiske, så undlad at henvise til hvad du har læst på Sundhed Dk, men beskriv hvordan du har oplevet det som angst provokerende, at blive ramt af en livstruende sygdom.hold det på egen banehalvdel.

Ny overskrift;
undersøgelser på hospital og evt. blodprøvesvar. _Bilag nr!

Ta udgangspunkt i skrivelsen fra afgørelsen og gennemgå det punkt for punkt.

Undgå at skrive, om følelser i forhold til hvad myndighederne har overset, men beskriv kun fakta. Dog er det ok, at skrive hvordan du har oplevet at blive ramt at sygdom, men uden at pege fingre af kommunen.

Håber dette giver mening. Jeg håber at andre vil komme med input også, da jeg sagtens kan have overset noget
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2016, 21:38   #16
conda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Indlæg: 63
Styrke: 12
conda er ny på vejen
jeg sender det redigerede i pb til dig om lidt
conda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2016, 22:08   #17
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har slået dine to tråde om dette emne sammen til 1
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2016, 09:43   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis du kan skrive afslaget, ord-ret, her på K10 (selvfølgelig uden navn, cpr.nr. o.l.), så vil det være nemmere for os andre at byde ind med forslag på formuleringer.

På et tidspunkt var her en bruger, der kaldte sig noget med Hædersdal, men han ændrede brugernavn, såvidt jeg husker til noget med "Fyn", hvis en af jer kan huske hans nye brugernavn, så skal jeg prøve at finde hans tråd, hvor vi var flere om, at stykke en anke sammen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2016, 10:52   #19
conda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Indlæg: 63
Styrke: 12
conda er ny på vejen
Er i gang med at lave det om for 5 gang
men her er noget indtil videre

vedr. ansøgning om seniorførtidspension §17. stk. 3 13-6-2016
Brev af 9 juni 2016
Min ansøgning er forlagt rehabiliteringsteamet, på møde den 7 juni 2016 hvor jeg deltog sammen med min ægtefælle. Nu indbyder i mig til et nyt møde og det takker jeg ja til



Teamets begrundelse side 2 til grund for vurderingen foreligger oplysninger om mangeårige rygproblemer, behandling for nyrecancer samt følger efter blodprop i hjertet december 2015 med efterfølgende ballonudvidelse.
Oplysninger herom fremgår af:
I forhold til nyrecanceren er du færdigbehandlet uden tegn til spredning og der er ikke oplysning om helbredsmæssige følger heraf. Du er anbefalet ½-årlige kontroller, men har valgt at udeblive herfra


Fakta:
Lige siden jeg fik konstateret nyrecancer har jeg gået til kontrol, der er 2 gange det er blevet forskudt.
Den 1 gang fordi en blodprøve foretaget på Køge sygehus ifølge Roskilde hospital ikke var god nok. Udeblevet den 25-2-2015
2. gang var i april 2016 hvor jeg pga. min hjertesygdom måtte lægge mig lige før jeg skulle afsted
Jeg deltager stadig i kontrol.
Som argument for dette vedlægges kopier af indkaldes fra Region Sjælland Roskilde sygehus fra i år 2016
CT-skanning af lunger og bughule onsdag den 23-3-2016
Kontrol urologisk ambulatorium fredag den 1-4-2016
CT-skanning af lunger og bughule fredag den 29-4-2016
CT-skanning af lunger og bughule fredag den 7-7-2016
Og igen mandag den 11-7-2016
Urologisk ambulatorium sender ikke indkaldelser ud hvis man stoppet med kontrol af nyrecancer

Teamets begrundelse side 2 til grund for vurderingen foreligger oplysninger om mangeårige rygproblemer, behandling for nyrecancer samt følger efter blodprop i hjertet december 2015 med efterfølgende ballonudvidelse.
Oplysninger herom fremgår af:
I forhold til hjertesygdom oplyses dec. 15. non-stemi. Pci behandling 2 steder. Bevaret venstre ventrikelfunktion. Du deltog i informationsmøde om rehabilitering, men udeblev fra diætist, ligeledes oplyses du stadig ryger. I forhold til hjertesygdom oplyser egen læge, at dette medfører træthed, hvor der ofte ses en bedring efter 1 år.


Har også fuldt min hjerterehabilitering kontrol senest 2 marts kl 8,50 kopi vedlagt
Samt udskrivningsoplysninger hvoraf det fremgår at det er afsluttet til alment praktiserende læge.
Deltaget i undervisning i hjertevenligkost, med ægtefælle, herefter stoppet da jeg spiser sundere end hjerteforeningens anbefalinger.
27-4-2016 almen praktiserende læge bt lidt forhøjet, men pt er en del påvirket af smerter fra hofte og hoved får blodtryksapparat med hjem.
4-5-2016 k86 ukompliceret hyperension hj bt 140-86 kun en morgenmåling lidt høj efter mangelende søvn er afslutte hos kardiologerne anbefaler check x2 årligt.













Teamets begrundelse side 2 til grund for vurderingen foreligger oplysninger om mangeårige rygproblemer, behandling for nyrecancer samt følger efter blodprop i hjertet december 2015 med efterfølgende ballonudvidelse.
Oplysninger herom fremgår af:
Lægeattest til Rehabiliteringsteam af 26.4.2016 Fra praktiserende læge Thomas Aakerlund Andersen. Det oplyses heri, at du har forsatte smerter, ikke lammelser eller føleforstyrrelser, men haltende gang og problemer med at stå i længere tid. Det fremgår tillige, at generne har varet i 10 år, at du ikke har forsøgt regelret træning og ikke henvendt dig til læge med opfyldning af ryggenerne.


Jeg har haft rygsmerter i mange år og med tiden er de blevet meget værre
5-5-2009 har rygsmerter i lænden
Henvendt til læge 14-2-2011 lændesmerter i mange år gl. flyttemand fyret 1½ år siden nu tiltalende smerter 3 uger udstr hø ben til lidt under knæet ikek sens tab ikke lammelser bedr foroverbøjet Går som en gammel mand
19-4-2016 undersøgelse læ265
27-4-2016 btt er en del påvirket af smerter fra hofte og hoved får blodtryksapp med hjem
Lægen kan jo ikke gøre noget ved mine rygsmerter andet end at forslå man tager noget smertestillende.
Som jeg tager i forvejen.
Jeg har tidligere tage smertestillende 4-5 gange om ugen i flere år og er nu oppe på at tage smertestillende dagligt, pamol, Panodil ipren.
Lægens kommentarer til patientens opfattelse af eget helbred i læ265 Virker nedslidt og udtjent syntes relevant og har kroniske rygsmerter.
Til daglig kan jeg næsten ikke kan tage strømper af og på uden store smerter, at sætte sig ind i en bil giver store smerter i lænden, eller at sidde forlænge i en bil omkring en times tid, skal jeg næsten kravle ud af bilen af bar smerter, at sidde på en stol i samme stilling ½ times tid giver store smerter, det samme når jeg går jeg kan knapt gå 50-100 meter før jeg må stoppe op herefter begynder jeg at trække/halte på benet pga. smerter, skal jeg rejse mig fra sofaen og kante mig forbi sofabordet kan dette ikke gøres uden stærke
.
Oplyst til mødet om psykiske på påvirkninger som følge af dine helbredsproblemer og af din situation generelt, men der ligger ikke oplysninger herom ?
5-1-2016 tk har netop fået lavet 2 ballonudvidelser. Er træt psykisk noget påvirket

Sidst redigeret af conda; 14-06-2016 kl. 10:55.
conda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2016, 19:49   #20
conda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Indlæg: 63
Styrke: 12
conda er ny på vejen
endnu en ændring hvad siger i begynder det at ligne noget der kan bruges ?

Vedr. ansøgning om seniorførtidspension §17.stk3 14-6-2016

Min ansøgning er forlagt rehabiliteringsteamet, på møde den 7 juni 2016 hvor jeg deltog sammen med min ægtefælle. Nu indbyder i mig til et nyt møde som vi også deltager i.


Brev af 9 juni 2016
Teamets begrundelse side 2 til grund for vurderingen foreligger oplysninger om mangeårige rygproblemer, behandling for nyrecancer samt følger efter blodprop i hjertet december 2015 med efterfølgende ballonudvidelse.
Teamet skriver:
I forhold til nyrecanceren er du færdigbehandlet uden tegn til spredning og der er ikke oplysning om helbredsmæssige følger heraf. Du er anbefalet ½-årlige kontroller, men har valgt at udeblive herfra

Fakta:


Lige siden jeg fik konstateret nyrecancer har jeg gået til kontrol, der er 2 gange det er blevet forskudt.
Den 1 gang fordi en blodprøve foretaget på Køge sygehus ifølge Roskilde hospital ikke var god nok. Udeblevet den 25-2-2015
2. gang var i april 2016 hvor jeg pga. min hjertesygdom måtte lægge mig lige før jeg skulle afsted
Jeg deltager stadig i kontrol.

Som argument for dette vedlægges kopier af indkaldes fra Region Sjælland Roskilde sygehus fra i år 2016
(Bilag A1) CT-skanning af lunger og bughule onsdag den 23-3-2016
(Bilag A2) Kontrol urologisk ambulatorium fredag den 1-4-2016
(Bilag A3) CT-skanning af lunger og bughule fredag den 29-4-2016
(Bilag A4) CT-skanning af lunger og bughule fredag den 7-7-2016
(Bilag A5) Og igen mandag den 11-7-2016

Urologisk ambulatorium sender ikke indkaldelser ud hvis man stoppet med kontrol af nyrecancer

conda er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension