K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2016, 18:08   #11
Løvinden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2009
Indlæg: 135
Styrke: 15
Løvinden er ny på vejen
Mange tak for jeres svar!
Vasen det var jo en positiv historie, at du efterfølgende kunne flytte pengene.
Jeg håber at der er en løsning. Jeg føler mig lidt dum fordi jeg ellers synes jeg plejer at skaffe mig viden om tingene ( bla. herinde), men her smuttede det altså for mig.
Jeg har været noget alene i denne her proces, da det jo er en genoptagelse af en hvilende pension, så jeg har ikke haft blandet så mange instanser ind i det, der kunne rådgive mig. Nu er det selvfølgelig et tænkt eksempel, da jeg ikke for nuværende har nogle kreditorer, men det kan jo komme. Og stadigvæk, så er det at få summen en positiv ting. :-)
Løvinden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2016, 19:08   #12
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Du skal blot være obs. på at du kan sagtens oprette kontoen og flytte pengene fra NEM kontoen til den kreditorbeskyttede konto som Vasen gjorde.

Men hvis der så bliver brug for at den er beskyttet og kreditorerne begynder at bore i hvor pengene kommer fra, så kan det altså vise sig at pengene ikke er det mindste beskyttede fordi pengene har været ind over NEM kontoen.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2016, 19:23   #13
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Thumbs down Øv

Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Man får sjældent samme svar.

Hvordan kommuner tolker er en historie for sig, og muligvis kommer det an på hvilken ydelse man iøvrigt .
Jeg fik i 2011 erstatning sat ind på kreditorbeskyttet konto og beløbet talte ikke med. Jeg indsendte udskrifter og kontoaftalen(kopi) Men nye tider nye regler.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2016, 20:08   #14
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg tror bare at det er bedst at spørge pensionsselskabet om løbende ydelser kan komme på en kreditorbeskyttet konto, de ved det vel bedst. Da Løvinden alligevel skal kontakte dem i morgen kan hun jo lige så godt spørge dem og få det rigtige svar.

Jeg tror nemlig også at det kommer an på hvilken type erstatning der er tale om og dette kan medføre forskellige svar i forskellige situationer.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2016, 20:54   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Med hensyn til at du skulle have oprettet kontoen ved ansøgningen, det tror jeg ikke at du kan, på ovennævnte side står der at man skal medbringe kopi af afgørelsen når man går til banken.
Tidligere på året søgte min bror (med min hjælp) om en udbetaling fra sit pensionsselskab. I den forbindelse var vi i banken og fik oprettet en kreditorbeskyttet konto, uden at have noget som helst med.

I ansøgningen skulle der oplyses et kontonr.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2016, 21:27   #16
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Tidligere på året søgte min bror (med min hjælp) om en udbetaling fra sit pensionsselskab. I den forbindelse var vi i banken og fik oprettet en kreditorbeskyttet konto, uden at have noget som helst med.

I ansøgningen skulle der oplyses et kontonr.
Måske du har ret, det var blot ud fra dette link der omhandler kreditorbeskyttede konti i forbindelse med arbejdsskader, at jeg skrev som jeg gjorde.
http://soldaterlegatet.dk/arbejdsska...skyttet-konto/

På hjemmesiden stod:
Citat:
For at oprette en kreditorbeskyttet konto skal banken have en kopi af afgørelsen fra Arbejdsskadestyrelsen. (Beder bankrådgiveren ikke om dette, kan det være, at vedkommende ikke har tilstrækkeligt kendskab til opgaven – det sker ikke hver dag, at de bliver bedt om at oprette en kreditorbeskyttet konto).
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2016, 21:41   #17
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Måske du har ret, det var blot ud fra dette link der omhandler kreditorbeskyttede konti i forbindelse med arbejdsskader, at jeg skrev som jeg gjorde.
http://soldaterlegatet.dk/arbejdsska...skyttet-konto/

På hjemmesiden stod:
Lige præcis, det sker ikke hver dag og alligevel er loven åbenbart så skrap, at man forventer at syge mennekser selv skal vide det hele.

Da jeg i sin tid fik erstatning fra ASK, var der godt nok en linje, hvor der stod om jeg ville have sendt pengene på nem konto eller en anden.

Der var ikke beskrevet hverken fordele eller ulemper, og jeg anså det bare for ligegyldigt. Så ikke fidusen.
Så, hvis en myndighed senere graver og ser at man har flyttet pengene kan de jo også se, hvor pengene oprindeligt kom fra, og så er det jo bare bureaukrati.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2016, 22:04   #18
Løvinden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2009
Indlæg: 135
Styrke: 15
Løvinden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Lige præcis, det sker ikke hver dag og alligevel er loven åbenbart så skrap, at man forventer at syge mennekser selv skal vide det hele.

Da jeg i sin tid fik erstatning fra ASK, var der godt nok en linje, hvor der stod om jeg ville have sendt pengene på nem konto eller en anden.

Der var ikke beskrevet hverken fordele eller ulemper, og jeg anså det bare for ligegyldigt. Så ikke fidusen.
Så, hvis en myndighed senere graver og ser at man har flyttet pengene kan de jo også se, hvor pengene oprindeligt kom fra, og så er det jo bare bureaukrati.
Det var lige præcis sådan jeg også havde det, da jeg læste om kreditorbeskyttet konto på ansøgningen. Der stod intet om hvilke konsekvenser, det ville have IKKE at oprette en kreditorbeskyttet konto. Jeg gav så bare oplysningerne på min nem konto i god tro.
Løvinden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2016, 23:26   #19
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Løvinden Se meddelelser
Det var lige præcis sådan jeg også havde det, da jeg læste om kreditorbeskyttet konto på ansøgningen. Der stod intet om hvilke konsekvenser, det ville have IKKE at oprette en kreditorbeskyttet konto. Jeg gav så bare oplysningerne på min nem konto i god tro.
Ja, og gad vide om det er bevidst. Myndighederne er i øvrigt så nidkære med hvad vi andre begår af fejl eller ikke siger/skriver uddybende, men når det er dem selv der springer over hvor gærdet er lavest, er det helt i orden,
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2016, 16:40   #20
Løvinden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2009
Indlæg: 135
Styrke: 15
Løvinden er ny på vejen
Update! Jeg kontaktede pensionsselskabet så snart de åbnede i morges, men de var meget kontante og sagde, at de kunne ikke gøre noget, idet pengene var afsendt fredag. Jeg kontaktede derefter banken, og min søde bankrådgiver kontaktede deres jurist. Denne mente ,at hvis den kreditorbeskyttet konto blev oprettet INDEN pengene var synlige i netbank, og jeg derved havde nået at kontakte dem inden, pengene kom, så skulle det kunne holde vand. Men en overflytning vil der ske, når pengene kommer ind på nem kontoen, og så skal over på den nye. Om det ville kunne holde i en evt "sag", det vides jo ikke 110 %, men det var så det tætteste, vi kunne komme på en "redning".
Så nu venter jeg bare på pengene. :-) Jeg synes så stadigvæk godt, at min pensionskasse kunne have informeret lidt mere om, hvad en sådan konto havde af betydning. Men nu kan andre måske lige blive OBS på det, hvis de skal have en erstatning eller en invalide sum. :-)
Løvinden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension