K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-02-2014, 04:25   #1
madamflex
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2010
Indlæg: 46
Styrke: 14
madamflex er ny på vejen
Er der nogen der ved hvad ydelsen er ved et resourceforløb?

Jeg venter på indkaldelse til reabiliteringsmøde og mener at min sagsbehandler har sagt at jeg beholder min ledighedsydelse hvis de sætter mig på resourceforløb. Men når jeg læser om det herinde synes jeg kun jeg kan se det er kontanthjælp? Men han er ofte mere forvirret end mig, føler jeg ihvertfald, så nu ved jeg ikke hvad jeg skal tro på...
madamflex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 07:41   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Hvis du får ledighedsydelse nu, så bliver det samme beløb du modtager i ressourceforløb, det er blot navnet på ydelsen der ændres.

Størelsen på ressourceforløbsydelse er nemlig forskellig ifht hvilken ydelse man kommer fra
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 07:49   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
beløbet er det samme som det man kommer fra men kommer man fra kh er det ikke underlagt gf.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 09:06   #4
madamflex
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2010
Indlæg: 46
Styrke: 14
madamflex er ny på vejen
Tak for hurtigt svar, så er der jo alligevel noget jeg har forstået. Synes bare det er svært at rumme i hovedet. Er også blevet anbefalet at have en med mig fremover ti diverse møder.
madamflex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 11:01   #5
Bruno
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Bruno er ny på vejen
Kommer du fra sygedagpenge vil du modtage samme ydelse indtil den dag dine sygedagpenge ville have ophørt - herefter er det på kontanthjælpsniveau. Så du er heldig, at du kommer med en ledighedsydelse, hvis man kan udtrykke det sådan!

MVH
Bruno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 12:17   #6
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Hvis du får ledighedsydelse nu, så bliver det samme beløb du modtager i ressourceforløb, det er blot navnet på ydelsen der ændres.

Størelsen på ressourceforløbsydelse er nemlig forskellig ifht hvilken ydelse man kommer fra

Det er også sådan jeg har forstået det
Jeg ved ikke om det er aktuelt for dig madamflex... MEN er der ikke noget med at evt løbende udbetalinger fra privattegnede forsikringer bliver modregnet eller ophører imens man er på sådan et forløb?
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 20:07   #7
madamflex
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2010
Indlæg: 46
Styrke: 14
madamflex er ny på vejen
Uha, det ved jeg slet ikke noget om.
Men ja, jeg er jo så heldig at jeg får ledighedsydelse nu 😊
madamflex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 07:58   #8
madamflex
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2010
Indlæg: 46
Styrke: 14
madamflex er ny på vejen
Til Moi, jeg har tænkt over dit spørgsmål. Mener da kun det er hvis man får førtidspension at man kan få noget fra pensionsselskab.
Jeg plus tidligere arbejdsgiver har indbetalt til pension Danmark. Jeg ved ikke om det er den slags forsikring du mener? Jeg har kun den.
madamflex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 08:35   #9
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af madamflex Se meddelelser
Til Moi, jeg har tænkt over dit spørgsmål. Mener da kun det er hvis man får førtidspension at man kan få noget fra pensionsselskab.
Jeg plus tidligere arbejdsgiver har indbetalt til pension Danmark. Jeg ved ikke om det er den slags forsikring du mener? Jeg har kun den.
Det er netop pensionsordningen som du evt. har igennem arbejdsgiver at der menes.

Du skal tage kontakt til Pension Danmark og høre hvordan du er dækket.

Hvor længe er det siden du var i ansættelsesforhold?
Har du selv indbetalt til ordningen efter ansættelsen ophørte?
Hvor længe har du og arb. giver indbetalt til ordningen?

Hvis du ikke selv har gjort noget da ansættelsen ophørte har du sikkert kun begrænset dækning, men lidt er bedre end ingenting. Der må være udbetaling med tilbagevirkende kraft for den tid du har været på ledighedsydelse og sygedagpenge, hvis der er dækning.

Håber du får noget ud af det, det er en ordning du selv har været med til at betale til, så skal den også bruges, hvis du er berettiget til udbetaling.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 08:39   #10
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det kommer an på hvilket pensionsselskab man har. Nogle betaler 1/2 inavalidesum når man tilkendes fleks (fx. PBU), som et skattefrit engangsbeløb, andre først når man får førtidspension.

Så det er meget forskelligt fra selskab til selskab og vigtigt at kontakte dem, både når man bliver uarbejdsdygtigt og når man bliver tilkendt fleks/førtidspension
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension