K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2014, 16:41   #1
kenneth c
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
kenneth c er ny på vejen
løn i ressourceløb, og hvad er chacen for det?

Hej alle. jeg har lidt spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med, eller give jeres mening omkring.
Jeg er pt. på sygedagpenge, som udløber her den 1.
Jeg skal til møde d. 22 jan. hvor der skal tages stilling til om jeg skal indstilles til fleksjob, eller i et ressourceforløb. Papirerne fra egen læge, samt special læge siger at min arbejdsevne er varigt nedsat, og kronisk.
hvad er jeres erfaring? hvor stor er muligheden for det ene, eller det andet?.
jeg er 42 år, og i papirerne fra speciallægen har jeg fået dianogsen: Forstyrret personlighedsstruktur af blandet type,( evasive og sensitive personlighedstræk).

Hvad mener i der er størst chance for?

og så er jeg lidt i tvivl om ydelsen i et evt. ressourseforløb..kan det passe at jeg kun vil få ca. 10.600 md??

Alle erfaringer, og meninger er meget velkomne.
kenneth.
kenneth c er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2014, 17:06   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ang. Ydelsen så vil den være på samme niveau som det du modtager på det tidspunkt du begynder på ressourceforløbet.

Altså er du på kontanthjælp, så vil ressourceforløbsydelsen være på kontanthjælpsniveau, hvis du stadig er på sygedagpenge, vil ressourceforløbsydelsen være på samme niveau som sygedagpengene
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2014, 17:35   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis du kan arbejde bare lidt ja så vil jeg tro at chancen for fleksjob størst....dette sagt uden at kende til dit helbred...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2014, 18:02   #4
kenneth c
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
kenneth c er ny på vejen
Jeg kan godt arbejde lidt.. jeg har været igennem en arbejdsprøvning, som endte på 15 timer.
kenneth c er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2014, 18:28   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
så bliver det helt sikkert fleksjob, du bliver indstillet til

så kan jeg faktisk overhovedet ikke se hvad du skulle i et ressourceforløb.
det er først når alt andet er afprøvet
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2014, 18:51   #6
kenneth c
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
kenneth c er ny på vejen
både papirerne fra læge, og special læge siger at der ikke er flere behandlingsmuligheder, og da jeg både har prøvet medicin, stresscoach, psykolog, psykiater og arbejdsprøvning har jeg også svært ved at se hvad et ressourseforløb skulle hjælpe, men fik at vide af min sagsbehandler at der var 3 muligheder:
1: At de vil have nogle flere udtalelser, og i så fald vil mine sygedagpenge blive forlænget.
2: At de vil sende mig i et ressourseforløb, med en "løn" på ca. 10.600
3: At jeg vil blive indstille til fleksjob.
kenneth c er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2014, 20:41   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ressourceforløb bruges og kan først tilbydes når alt andet (selvfølgelig relevant for dig) i beskæftigelses lovgivningen er afprøvet og der ikke flere muligheder er der...og er fleksjob en mulighed og det lyder det til at det er...ja så er det selvfølgelig fleksjob du skal have..

Det er ihvertfald mit bud på det...men nu kan det jo være at dine sygedagpenge bliver forlænget...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2014, 20:51   #8
kenneth c
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
kenneth c er ny på vejen
fleksjob er i høj grad en mulighed, da jeg har været i arbejdsprøvning med 15 timer om ugen..som udgangspunkt vil jeg mene at alle andre muligheder er afprøvet..
Jeg må indrømme at jeg er meget nervøs for at de vælger et ressourseforløb..da jeg slet ikke kan se hvad det skulle hjælpe, og det rent økonomisk vil være en katastrofe for mig...

webmaster: skal det forstås sådan at et ressourseforløb kun er relevant hvis der ikke er mulighed for at man f.eks. kan have et fleksjob pga. sin sygdom?
kenneth c er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2014, 21:02   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen det vil ikke give mening at give dig et ressourceforløb...

Et ressourceforløb skal kunne hjælpe dig tilbage imod et arbejdsmarked evt tilbage i et fleksjob..og hvis du allerede har en arbejdsevne hvor du vil kunne bestride et fleksjob...ja så er det jo det man skal vælge...

Hvis du læser hvad jeg skrev i mit sidste indlæg...ja så skal alle muligheder....også fleksjob være afprøvet eller ikke muligt FØR de kan komme dig i et ressourceforløb...

Skal du i fleksjob...så skal du lige være opmærksom på at du helst skal det direkte fra sygedagpengene da du så vil få den høje ledighedsydelse

Hvis de lige vil sætte dig på kontanthjælp og så derfra visitere dig til fleksjob...ja så vil ledighedsydelsen kun være på kontanthjælps niveau...

Så de ressourceforløb er kun noget man bruger til folk man ikke kan hjælpe efter beskæftigelses lovgivningen og folk som er i fare for at skulle have en førtidspension..

Der vil dog her midt på året træde en reform i kraft så de vil kunne bruge ressourceforløb på en anden måde...men det har jeg ikke sat mig helt ind i endnu..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2014, 21:13   #10
kenneth c
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
kenneth c er ny på vejen
umiddelbart er min sidste udbetaling på sdp her d. 31-1, så vidt jeg har forstået, og har i dag fået at vide at jeg skal til møde den 22. hos rehabiliteringsteamet, og der vil komme en afgørelse der...
kenneth c er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension