K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-11-2010, 14:57   #1
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Sidder midt i ansøgning til parkeringsskilt og ansøgning til bil!

Og jeg synes bare det er "LIDT" svært at svare på nogle af de spørgsmål om ens formåen. Det er stillet meget simpelt op, men for mig er det bare ikke så simpelt! Nogen der kan genkende det og måske komme med et råd eller 2?

Mit problem er blandt andet at jeg kan godt gå 800-1000 meter på en VIRKELIG god dag, men der kan jo godt være en del dage imellem. Hvis min hofte skrider, hvilket den gør tit, så er det jo slet ikke sådan min hverdag er og det tager lige noget tid inden den er på plads igen.

Men hvad er det så lige jeg skal svare og skrive i min ansøgning??? Hver dag er jo ikke ens og hvad vejer mest? Det har jeg lidt svært ved at se. Skriver jeg som det værste det kan være eller som det bedste?

Min Reumatolog har rådet mig til at søge begge dele. Men da ansøgning til bil er en lang proces så tager jeg lige kortet først.

h
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2010, 18:37   #2
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
Med hensyn til parkeringskortet, så er det let. Skriv som du gør her med din begrænsede afstand, og gangbesvær - tag helst ud fra en af de helt dårlige dage - for de er der jo, og det er disse dage vi har ekstra brug for kortet og specielt parkeringspladserne tæt på. Herefter tager du op til din læge, der skal skrive sin mening på den, som en lægeerklæring (det koster vist lidt, jeg kan ikke helt huske det).

Når lægen har skrevet under og bekræftet det du skriver, så sender du ansøgningen ind igen med et pasfoto samt får overført pengene. Det er let og ligetil. Der var ingen spørgsmål til mit, idet lægen skrev sin erklæring på side to. Du må da også gerne skrive - hvis du vil, at du er ved at overveje at søge handicapbil - men det er egentlig sagen og parkeringskortet uvedkommende. Kortet følger personen nu om dage - uanset hvilken bil du er i.

Hvis du vil søge bil - som jo er en meget længere proces, så vil det også være en god ide at have din læge med ind over. Prøv at drøfte det med ham/hende, så kan det være, at lægen laver en erklæring til brug for ansøgning af handicapbil ved samme besøg måske? Du får brug for den, om ikke andet, så når kommunen skriver til din læge for at indhente de nødvendige oplysninger.
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2010, 18:47   #3
develler
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2009
Lokation: Sønderborg
Alder: 56
Indlæg: 21
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
develler er ny på vejen
Hej

Du skal bare huske at hvis du får afslag, så skal du anke afgørelsen, og hvis de så afviser dig igen, overgår sagen til politiet - der fik jeg medhold og fik mit p-kort - :-)
develler er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 10:42   #4
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Tak for jeres svar

Jeg har lige haft ringet til kommunen vedr. ansøgningen om bil, så nu skal jeg til lægen imorgen så jeg kan finde ud af om der skal anmærkning i mit kørekort .... Uhhhhh det kilder i maven over det, det er temmelig grænseoverskridende på en måde!

Ved samme lejlighed skal vi så gennemgå min ansøgning om skiltet.

Lige som jeg sidder her... har tænkt på det i flere måneder at jeg skulle søge om de ting, og hvor stor en hjælp det ville være, så tager jeg mig selv i at tænke "ej, det er altså også bare noget pjat med dig! Det får jeg jo aldrig lov til"..... kender i det
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 12:27   #5
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
NÅ! Så kom afslaget på parkeringskortet

Jeg vidste det jo egentlig godt, men ville jo prøve. Det kostede mig så lige 300kr ud af vinduet!

Men jeg skal vel bare prøve at klage. Skrive ALLE mine problemer ned i en lang smøre og se om de så ser anderledes på det!

ynk ynk

Men hvordan griber jeg bedst en klage an??
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 14:10   #6
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Kram
Øv for den da.
Ja afslag er de gode til.
Jeg får smerter i ryggen af at gå, og ondt i knæ af at cykle.
Søgte om kr til en elcykel. Nej da, du kan jo gå lidt...
Så rigtig mange dage er Jeg bundet til hjemmet. hurraa

ANK alt hvad du kan.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ftp-ansøgning miominmio Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 43 15-05-2013 18:50
§18 ansøgning saal Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 14-03-2013 12:37
§100 ansøgning Jonatan Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 20-04-2011 07:53
Ansøgning... Gunell Spørgsmål ang fleksjob 3 21-02-2011 21:41
§17 ansøgning. Havedammen Alt det andet 34 19-12-2009 19:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension